justindbnoveller

Alla inlägg under januari 2012

Av Felicia - 31 januari 2012 15:00

-Okej, sa Hannah och började prata om något annat, och efter kanske sex minuter stannade bussen utanför mit hus. Jag såg att Justin redan var här, då han satt med hoodie, solglasögon och allt på trappan upp till dörren, jag log och började gå mot honom.




NICOLES PERSPEKTIV:


Han ställde sig upp och kramade mig. Jag kunde höra hur bussen åkte iväg bakom oss medans jag låste upp huset. Vi gick in och jag ropade snabbt:

-Melissa är du hemma!?!? Ja, efter att jag fått syn på hennes jacka..

-AAh!! Vadådå?? Frågade hon tillbaka, fast det lät mer som ett påstående eftersom det var svårt att ställa en fråga då man skrek för full hals. Det var det i alla fall för mig.

-Justin är här!!

-Okej, jag är på mitt rum då!! Sa hon och jag hörde hur en dörr smällde igen.

-Jo, jag har en sak till dig. Sa Justin och höll fram ett paket efter att vi satt oss vid köksbordet.

-Du vet att jag fyller år i februari va?? sa jag och flinade mot honom.

-Japp, den sextonde, sa han med ett fåraktigt flin, precis som om han fått ett A på ett svårt prov i skolan. Jag öppnade försiktigt paketet, eftersom jag inte ville förstöra papperet - vissa kallade mig galen, jag kallade det för energisparande -  och sken upp i ett leende då jag såg vad det var. Det var en rosa dagbok, nästan en sådan jag önskat mig i julklapp fast inte fått, och den här såg betydligt dyrare ut.

-Du hade inte behövt .. Sa jag och kollade på Justin, som snabbt böjde sig fram och våra läppar snuddade vid varandra. Det var ett - enligt mig - perfekt ögonblick då jag satt där och kysste Justin. Efter ett tag avslutades kyssen av en lätt knackning på dörren. Jävla knackning!! Skrek jag inombords, men log istället ursäktandes mot Justin och gick mot dörrenför att öppna den. Utanför stod Lucy och hoppade upp och ner, och när hon såg att det var jag som öppnade den slängde hon sig i mina armar och skrek - högt:

-Gissa vad som precis hände mig?!?

-Din katt dog. Sa jag och suckade.

-Mn jag har ju ingen katt?? Sa hon frågandes.

-Nee, men nu lugnade du i alla fall ner dig. Sa jag, extra långsamt för att irritera henne, trots att allt jag ville var att rusa in till Justin och kyssa honom igen, men man måste göra sina prioriteringar, och just nu ville jag bara få skrika och berätta för Lucy vad som precis hade hänt mig. 

-Jag antar det, kan jag komma in?? Frågade hon, nu väldigt lugn och sansad, vilket var ovanligt för att vara Lucy, då hon alltid var glad och peppad till 100%.

-Ehh, började jag men blev avbruten av Justin - som antagligen blivit nyfiken och kommit ut till hallen - som sa:

-Hej. Sa han.

-Heej, kan jag komma in?? Jag har en jätteviktig sak att berätta!! Och där kom den spralliga Lucy fram igen, tänkte jag samtidigt som jag sträckte ut handen i en gest för att visa att hon kunde komma in. Hon skuttade in - ja, hon skuttade verkligen - i hallen och senare vidare in i köket. Vi satte oss alla tre ner vid bordet igen.

-Så vad var det du ville berätta?? Sa jag, ärligt nyfiket.

-Joo, sa hon och kollade fram och tillbaka på oss båda, som om hon behövde försäkra sig om att vi lyssnade. Jag, alltså jag och mamma, ska flytta närmare hit!! Sa hon och ett stort leende spred sig på mina läppar, samma läppar som precis nuddat Justins...

-Vilken gata?? Kontrade jag snabbt.

-Två gator bort bara!! Så jag ska börja på din skola. Sa hon och kollade på mig.

-Men det är ju helgrymt!!

-Aah, och en annan sak, jo du vet Jonathan som jag pratade om, började hon och kollade nu enbart på mig.

________________________________________________________________________________________________________

Såå!!Så första kyssen nu dåå!! (Eller har den redan varit?? haha, lite förvirrad bara ;P) hehe, aja Kommetera för mera!! Orkade inte vänta på en kommentar, då ni inte fick någon del igår.. skrev den här i förrgår faktiskt och ville bara publicera den!! 


  

Av Felicia - 30 januari 2012 16:26

BEHÖVER 1 KOMMENTAR PÅ FÖRRA DELEN!!!! Är klar med nästa del men ska ha en kommentar innan jag publicerar den!!


UPDATE: Vet nt vem det är ... Men det är ngn som kollar in på min blogg runt 50ggr per dag ... Du vet att allt du behöver göra är att kommentera så kmr inlägget direkt (dvs om jag är inne på datorn)

Av Felicia - 29 januari 2012 10:48

-Haha, nee, jag tar det som det kommer istället, sa jag, räckte ut tungan och började gå mot utgången, då bussen hade stannat utanför skolan. Jag suckade och Hannah slöt snabbt upp vid min sida. Alla kollade mot oss, då vi var ganska populära här på skolan, och jag såg några tjejer som pekade på mig. Undrar varför... Men jag behövde inte undra så länge då en tjej sprang fram till mig och frågade om det var sant att jag kände Justin Bieber, jag svarade bara genom att säga "det har inte du med att göra", såklart sa jag det så snällt som jag kunde, då jag inte ville vara spydig mot någon..


NICOLES PERSPEKTIV:


Vi gick in genom skolans portar och styrde stegen mot våra skåp, som låg nästan brevid varandra, det var bara ett skåp emellan, Alex hette han som hade skåpet, och han var lagkapten för rugbylaget, och därmed skolans populäraste - och enligt dem flesta även snyggaste - killen i skolan. Han hade försökt stöta på mig en gång, men jag har alltid tyckt att han var en självupptaget ego, så jag antar att det inte direkt fick önskad effekt eftersom han inte försökt någonting sen dess. Jag kollade på schemat, åh neej, vi hade Kemi första lektionen, jag suckade och tog snabbt ut mina böcker, sedan stod jag och väntade på att Hannah skulle bli färdig också. Medans jag väntadesåg jag Clark, jag suckade och sa snabbt till Hannah:

-Jag ska bara göra en snabb sak, men vi ses inne på lektionen sen. Jag log mjukt, så mjukt jag kunde med tanke på att själva djävulen stod på andra sidan korridoren.

-Ahh, okej, syns. SaHannah tillbaks, kramade mig och susade sedan iväg mot Lovisa och Ellen, Två tjejer vi brukadehänga med ibland. Jag gick med säkra steg mot Clark. En av hans kompisar - där bl.a Alex var med - petade honom på axeln och nickade sedan mot mitt håll, han vände sig om.

-Heey. Sa han med ett leende. 

-Hej, sa jag snabbt tillbaka och stannade framför honom.

-Ey, vi måste snacka, kom.. Sa han och drog mig i armen. 

-Syns på lektionn, sa han sedan till sina kompisar. Han drog med mig in i en städskrubb - det enda stället på hela skolan där man kunde prata utan att någon varken såg, eller hörde en - 

-Vad?!? Sa jag irriterat efter att ha stängt dörren.

-Du jag antar att du och Lucy sett bi...

-Bilderna på facebook menar du?? Där du och Tony står och hånglar med varsin tjej?!? Sa jag och betonade Tony med en elak ton, nästan som om han var sopor.

-Jaa, jo, ehmm, vi var fulla och..

-Jaså?? Vem fan var det som skrev att det var en alkoholfri fest då??

-Men han var ju fan tvungen för våra morsor vettu.

-Nej, jag vet faktiskt inte!! Och hälsa Tony att jag aldrig mer vill se honom igen!! Sa jag och började gå mot dörren.

-Vänta. Sa han och tog tag i min arm. 

-Vänta på vad?? Sa jag och kollade bak på honom, ja, efter att jag stannat då.

-Jag kan förklara.. Och Tony har försökt ringa dig men han säger att du inte svarar, varför?? Svara bara på det sen får du gå. Sa han och kollade med sorg i blicken.

-För det första: Jag vill inte prata med honom efter det han gjorde mot mig, och för det andra: Jag har träffat en ny, och det har även Lu jort så lämna henne ifred. 

-Ha-ar ho-on träffat någon ny?? Stammade han viskandes fram. Han kanske verkligen ångrade sig? Fast Lu förtjänar SÅ mycket bättre än någon som går och håller på med andra tjejer när hon inte är med.

-Ja, någon som Förtjänar någon som Lucy!! Sa jag, sedan rusade jag ut ur städskrubben och lämnade en darrandes Clark bakom mig. Han förtjänade det!! Och det gör Tony också! Skolklockan ringde och jag gick mot mitt klassrum. Jag kom fram precis innan tredje signalen kom - då man verkligen måste vara inne i sitt klassrum - Efter en halvtimme på - den otroligt tråkiga - lektonen hade Clark fortfarande inte kommit, hade han skolkat pga det jag sagt till honom. Aja, jag orkade faktiskt inte bry mig just nu. 

 Rsten av dagen gick långsamt - även om den bara var fram till elva. 

-Ska du träffa Justin nu eller?? Sa Hannah och kollade på mig, ja, då vi satt i skolbussen igen alltså. 

-Ah, just det ja, jag skulle ju ringa honom när jag slutade skolan, sa jag och tog upp min mobil. Jag slog snabbt in numret, som jag nu hade lärt mig utantill, vilket är ganska fantastiskt då jag inte ens kunde min systers nummer utantill. Jag tryckte på grön lur och signalerna gick fram.

-Heyy. Sa Justin i andra änden efetr bara några ynka signaler.

-Hej, det är Nicki. Sa jag.

-Kan jag komma över direkt?? Frågade han snabbt. JAg har en överraskning till dig.

-Haha, okej, jag sitter på skolbussen nu och är hemma om kanske fem minuter eller något.

-Ah, okej, syns snart då. Sa han och vi la på.

-Så han kommer hem till dig?? Sa Hannah och kollade nyfiket på mig. 

-Japp, han ska åka direkt. Sa jag och log stort.

-Så, hur är det emallan er egentligen?? JAg menar är ni bara vänner eller?? Sa hon nyfiket

-Sanningen är att, jag drog ett djupt andetag, jag vet faktiskt inte.

-Så vad vill du vara då?? 

-Det vet jag inte heller, sa ajg och drog på munnen. 

-Okej, sa Hannah och började prata om något annat, och efter kanske sex minuter stannade bussen utanför mit hus. Jag såg att Justin redan var här, då han satt med hoodie, solglasögon och allt på trappan upp till dörren, jag log ochbörjade gå mot honom.

________________________________________________________________________________________________________

Så!! Ganska mycket text i den här!! Första skoldagen avklarad alltså!!! Vill ha en kommentar innan nästa!!!!

Av Felicia - 28 januari 2012 12:51

Jag skrev snabbt ihop svaret och tryckte på skicka-knappen. Sedan tog jag på mig min jacka och gick ut genom dörren. Jag valde att ta trappan för omväxlingens skull. Jag gick ut och vinkade in en taxi. Jag sa adressen och taxin började åka frammåt. Jag skulle till en studio för att träffa scooteroch mitt crew och spela in en ny låt till mitt album. Jag tittade ut genom fönstret och log närvi åkte förbi bion, och kort efter det Nicoles skola, där alla bussar precis kom fram till, jag kollade om jag kanske kunde se Nicole, men det var för mycket folk, och jag hade aldeles för lite tid, så snabbt som taxin susade förbi, för att jag skulle kunna hitta henne...


NICOLES PERSPEKTIV:

5 MINUTER TIDIGARE:


Jag sprang ut till skolbussen och hittade snabbt en plats, brevis Hannah såklrt.

-Hej, log jag snett och satte mig ner.

-Heeej, sa hon efter att hon tatt ur hörlurarna ur öronen, och kramade mig. Man kunde höra hur musiken dånade från lurarna.

-Första skoldan idag då.. Sa jag och hon låtsades skjuta sig själv, jag skrattade till, och bussen började köra vidare. Såå, vad hände igår efteratt jag hade gått?? sa ho noch buffade till mig på armen.

-Haha, joo, ehmm, jag berättade allt för min familj, som kom hem mitt i allt typ, sa jag och himlade med ögonen, sedan kollade vi på film i mitt rum mest. 

-Haha, okeej, så, när åker han?? 

-Onsdag kväll, sa jag och drog på munnen.

-Okej, vi måste komma på en planering om vad ni ska göra för att utnjyttja tiden fullt ut.

-Haha, nee, jag tar det som det kommer istället, sa jag, räckte ut tungan och började gå mot utgången, då bussen hade stannat utanför skolan. Jag suckade och Hannah slöt snabbt upp vid min sida. Alla kollade mot oss, då vi var ganska populära här på skolan, och jag såg några tjejer som pekade på mig. Undrar varför... Men jag behövde inte undra så länge då en tjej sprang fram till mig och frågade om det var sant att jag kände Justin Bieber, jag svarade bara genom att säga "det har inte du med att göra", såklart sa jag detså snällt som jag kunde, då jag inte ville vara spydig mot någon..

 

_______________________________________________________________________________________________________

Vet att den blev jättekort men bättre något än ingenting alls, right?? KOMMENTERA!!

...

Av Felicia - 28 januari 2012 12:50

Har precis dushat efter en match och nu ska jag iväg igen!!! Haha, ah, men vi får se om jag hinne rmed en del sen kanske,, vi får se som sagt...

Av Felicia - 27 januari 2012 16:59

Efter ungefär en kvart, då jag äntligen hade berättat klart hade alla  i min familj öppna munnar. Eftersom jag precis berätatt att Justin Bieber var i mitt rum just nu, så jag gick upp och hämtade honom. Melissa hade-som tur var - aldrig varit någon Belieber, alls faktiskt, och inte en hater heller. Och mamma och pappa visste knappt vem  det var, det enda dem visste var att han var känd, så det var ju också bra.. Sent på kvällen hade Justin åkt hem och jag låg i min säng och log. Nu visste alla dem jag höll kärt att jag pch justin var ... ja,vad vi nu än var....


NICOLES PERSPEKTIV:


När jag vaknade nästa morgon hade jag världens huuvudvärk så jag sprang snabbt till toan och hämtade en brustablett. JAg gick ner i köket ochla ner den i ett glas vatten. Jag tyckte knappt att den smakade illa längre, då jag måste ta huvudvärkstabletter nästan hela tiden... Jag gick in i vardagsrummet och sjönk ner i soffan med mobilen i handen. Ett sms från Justin!! Jag log och öppnade det


Heyy, åker ju hem på onsdag kvällså tänkte

att vi kanske kunde göra ngt efter att du 

slutat skolan?? Hör av dig ;)


När jag hade läst klart satt jag där med öppna ögon, herregud idag börjar ju skolan!! Jag kollade snabbt på klockan, tjugo över sju. Jag kunde fortfarande hinna!! Yey!!! Tur att huvudvärken hade väckt mig, tänkte jag medans jag sprang uppför trappan och in i mitt rum, där jag snabbt slängde på mig kläder och sminkade lätt, sedan hörde jag skolbussen tuta på framsidan, jaha, ingen frukost för mig inte...




JUSTINS PERSPEKTIV:


Jag gick omkring  i hotellrummet, väntandes på ett sms från Nicole. Mobilen plingade till i min hand och det stog Nicole på skärmen..


Visst, har bara halvdag idag, första

dan vet du ;)

Jag ringer dig när vi slutar


Jag log och tänkte på vad vi var för varandra egentligen. Jag gillade henne, mycket.


Okej,, blir bra så ;)


Jag skrev snabbt ihop svaret och tryckte på skicka-knappen. Sedan tog jag på mig min jacka och gick ut genom dörren. Jag valde att ta trappan för omväxlingens skull. Jag gick ut och vinkade in en taxi. Jag sa adressen och taxin började åka frammåt. Jag skulle till en studio för att träffa scooteroch mitt crew och spela in en ny låt till mitt album. Jag tittade ut genom fönstret och log närvi åkte förbi bion, och kort efter det Nicoles skola, där alla bussar precis kom fram till, jag kollade om jag kanske kunde se Nicole, men det var för mycket folk, och jag hade aldeles för lite tid, så snabbt som taxin susade förbi, för att jag skulle kunna hitta henne...


________________________________________________________________________________________________________

Förlåt för kort!!! MEn deeet är freeedaaag och helg!! Och jag är FRISK IGEN!! YEY!! Haha,, kommentera ;)

Av Felicia - 27 januari 2012 16:50

Lägger ned.

Igår berättade jag för er att det var någon som gjorde sig lustig på min bekostnad. Det hände även en gång till, och jag orkar inte med sådant. Jag visste från början när jag började med detta, att alla inte skulle gilla det jag skrev. Men jag trodde absolut inte att en person skulle springa omkring på andras bloggar och kalla ägaren olika saker under mitt namn, och min bloggadress. 

Så jag är ledsen när jag säger detta, men jag kommer att lägga denna blogg på hyllan. Jag vill inte vara med i spelet mer, så personen som hålla på såhär vinner. Förlåt, jag vet att ni är många som kommer bli ledsna, arga och så vidare. Men det finns inget jag kan göra. 

Av Felicia - 25 januari 2012 14:58

-Asså, jag vet inte, jag vill ju tro dig och så men.. Mer hann jag inte innan han hade rest sig från sin fåtölj, kommit mot mig och pressat sina läppar mot mina.

-Tror du mig fortfarande inte?? Frågade han efter att ha avslutat kyssen..


NICOLES PERSPEKIV:


-ehhh, var det enda jag fick fram.. Jag var chockad.

-Nicole?? Sa han och såg nu helt chockad ut han med.

-mm. JAg kunde av någon anledning bara få fram enstaka ljud.

-Nicole, du ser helt chockad ut.

-det är jag också. viskade jag tillslut.

-Kom, sa han och klappade sig i knät, eftersom han nu satt sig i soffan. Och när jag inte kom bar han upp mig och satte mig  i hans knä.

-Vad gör du. Sa jag suckade, och höjde på ögonbrynen, som Hannah hade hjälp mig att plocka förut, hon hade också målat mina naglar ljusrosa.

-Sätter dig i mitt knä?? Sa han tvekandes. Jag suckade och gosade in mig i hans famn. Så satt vi ett ganska långt tag, tills jag hörde hur någon började låsa upp dörren. Jag spärrade upp ögonen. Jag hade glömt att min familj skulle komma hem idag. Jag reste mig ur Justins knä och bad honom att gå upp till mitt rum medans jag förklarade allt för min familj. Han hade bara nickat och utan ett ord gått upp för trappan. 

-Hallå, någon hemma?? Hörde jag mammas röst från hallen. Jag sprang dit och kramade om henne, ochalla andra såklart, eller ja, alla och alla, det var ju faktiskt bara pappa och Melissa också...

-Hej gumman, vi har saknat dig, hur har du haft det?? Frågade mamma så snart hon såg mig komma in från vardagsrummet. 

-Jo det är bra, me jag har en sak att säga till er, kom in till köket när nni tagit av er era saker och så.

-Vems jacka är det där?? Sa Melissa och pekade på Justins jacka. Kom så förklarar jag allt. Dem kom in och vi alla satte oss runt köksbordet, och jag började rabbla upp allt om Justin och allt, tydligen hade inte Melissa fått läsa sina älskade skvallerblaskor hos släkten. Om hon ens fått köpa några...

Efter ungefär en kvart, då jag äntligen hade berättat klart hade alla  i min familj öppna munnar. Eftersom jag precis berätatt att Justin Bieber var i mitt rum just nu, så jag gick upp och hämtade honom. Melissa hade-som tur var - aldrig varit någon Belieber, alls faktiskt, och inte en hater heller. Och mamma och pappa visste knappt vem  det var, det enda dem visste var att han var känd, så det var ju också bra.. Sent på kvällen hade Justin åkt hem och jag låg i min säng och log. Nu visste alla dem jag höll kärt att jag pch justin var ... ja,vad vi nu än var....

________________________________________________________________________________________________________

Såå!! ni fick tre delar idag!! Kul ju!! Hehe,, aja, nu ska jag soova =skööönt!! hehe,, !!!! kommentera!!!! Var är alla kommentarer?!? statistiken ökar, men ingen kommenterar, vad är det här ;O Kom igen nu!!!

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards