justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Say you love me - del 3 - What are you doing here??

Av Felicia - 31 december 2011 15:05

I FÖRRA EPISODEN:

 Om våra mammor hade sett att vi åkte utan hjälm hade våra mammor dödat oss, därför hade vi på oss dem.... tills vi kommit utom synhåll från huset, vilket inte var särskilt långt eftersom det var VÄLDIGT många höga tre-fyra våningshus där jag bodde, vårat två våningshus såg ganska litet ut ifall man jämförde med alla dem husen. vi svängde runt hörnet och såg.....


LUCYS PERSPEKTIV:


-vi kanske ska se saw?? sa jag frågande, det var nämligen en av mina favoritfilmer.

-visst,, vi har ju BARA sett den fem gånger redan, sa Nicki med sarkastisk ton och jag brast ut i skratt. Vi svängde runt hörnet och såg en hare springa över vägen.

-BROMSA!! skrek jag till Nicki - som tydligen inte hade sett haren - som tvärstannade.

-jävlar vad jag hatar kaniner. Sa hon efter en stunds tystnad. Jag började skratta.

-d-det var-r-r fa-aktisk-kt en h-hare. hasplade jag ur mig mellan skrattattackerna.

-men det är väl samma sak eller?? sa Nicki, fullt på allvar och började köra igen. Iband undrar jag om hon är helt frisk i huvudet. 

* * *

NICOLES PERSPEKTIV:


Unde resten av resan hade jag försökt komma på vad det var för skillnad mellan en kanin och en hare, utan någon framgång förstås. Men nu var vi framme och när Lucy klev av moppen sa jag

-så vilken film ska vi se nu då??

-jag vet inte kanske... Men hon stannade upp mitt i meningen och jag kollade där hon kollade. Där stod Clark, en kille i min klass. Som Lucy hade varit kär i sen ja.. Så länge jag kan minnas faktiskt. Han var här med en av sina kompisar. Tony tror jag han hette, han gick i en annan skola än oss.

-kom vi går fram till dem. Sa jag och drog med Lucy.

-n-n-nej jag vågar inte, sa hon och när jag kollade bak var hon helt knallröd i ansiktet. Jag kollade fram igen och såg att Clark och Tony var på väg emot oss. 

-Tjenare tjejer. Sa Clark helt självsäkert till oss.

-hejhej. sa jag eftersom jag antog att Lucy var helt mållös bakom mig.

-så vad gör ni här då? sa han med en blick på Lucy.

-eeeh, vi ska hyra en film. Sa Lucy med darrig röst.

-aah, alltså hon ska sova hos mig inatt, ni då?? sa jag och tittade på dem. Han Tony var faktiskt lite söt, hans ögon var nästan likadana som Lu... nee, han var inte söt förresten. 

-samma här, sa han och tittade på Tony som nickade.

-eyy, vill ni kanske följa med oss, så kan vi kolla på film tillsammans och sedan kan väl typ alla sova över hon mig?? Sa Clark, undrar hur det kändes att vara Lucy i det läget.

-visst, sa jag med ett litet leende på läpparna, jag ska bara ringa mamma först.

Först då vände jag mig om mot Lucy och såg... Ja, hon såg faktiskt helt normal ut. Jag blinkade med ena ögat och hon log lite smått. Eller okej, hon log ganska stort.

-kommer strax. Sa jag och tittade bak mot Tony och Clark, och lämnade Lucy hos dem.

-så, vilken skola går du på?? hörde jag Clark fråga innan jag kom utom hör - och synhåll.

Jag tog upp mobilen och ringde mamma.

-Hej det är Ellen. Sa mamma lika glad som vanligt.

-Hej det är Nicki, sa jag, du är det okej om jag och Lucy sover över hos ett par kompisar inatt.

-hmm, jag ska bara fråga Yvonne och din pappa först, sa hon och jag hörde när hon la der telefonen.

-JASper... sen hörde jag mest låga mumlanden, men efter kanske två minuter hörde jag att någon tog upp telefonen igen

-Hallå?? hörde jag Yvonnes röst.

-hej!! sa jag och ett leende lekte på min läppar.

-Det är okej att ni sover hos ett par kompisar.... sålänge det inte blir någon fest. KAn du lova mig det?

-självklart sa jag, vi är bara fyra stycken, vi hade bara tänkt att kolla lite på film.

-okej, men kolla inte på någon skräckfilm bara.

-mmmm.. sa jag lite frånvarande eftersom jag inte kunde lova henne det. Undrar om hon vet vilka filmer Lucy brukar kolla på egentligen??

-bra då. Hejdå!!

-aah, hejdå!! men vi kommer hem och hämtar saker sen bara så ni vet.

-aa okej, syns sen då!! sa hon.

Piiiiiiiiiiip

Jaha, det var ju skönt. Jag gick tillbaka till dem andra.

-det gick bra, men vi måste bara hem och hämta lite saker sen då.

-Aaah,, men vi kan väl hyra några filmer först och sen åker ni och hämtar era saker så åker vi hem till mig och fixar i ordning saker och ting. 

-visst. Sa Lucy med ett leende och vi gick in i butiken. Vi hyrde fyra filmer, alla fick välja en film. Clark valde the saw vilket fick Lucy att bli jätte glad, sen valde Tony Scary movie 4, vilket fick mig glad, sen valde jag och Lucy Band camp 1 och 2, vilket fick killarna att sucka och mig och Lucy att skratta. Efter det köpte vi också läsk, godis och chips. Och popcorn såklart. sen åkte dem hem till Clark och vi hem till mig. Men innan det hade han gett oss hans adress och mobilnummer ifall något skulle komma ivägen. Sen fick vi oxå Tonys nummer och dem fick våra. När dem hade åkt iväg började Lucy hoppa runt på parkeringen och skrika, och eftersom det såg så roligt ut började alla kolla på oss, jag som vek mig dubbelt av skratt och Lucy, som såg ut som en glad liten pingvin. MEn efter kanske 5 minuter slutade vi och började åka hemmåt. Vi pratade om hur kul det skulle bli, och Lucy kunde inte sluta le, av någon anledning kunde inte jag heller sluta le.


*  *  *


-Vi är hemma nu!! skrek jag när vi hade kommit innanför dörren.

-Kom upp till köket, vi har en överraskning till er!! skrek pappa.

Jag och Lucy kollade snabbt på varandra sen sprang vi uppför trappan och in i köket, som låg på andra våningen. 

-AAAAAH!!!! skrek vi och började hoppa upp och ner när vi såg vad det var mamma och Yvonne höll fram emot oss....

___________________________________________________________________________________________________

Såå,, vad tycker ni?? ;) Hinner inte kolla stavfel eftersom gästerna kom nu,, hoppas ni får en trevlig kväll och gott nytt år på er!!! :*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards