justindbnoveller

Alla inlägg under februari 2012

Av Felicia - 29 februari 2012 19:46

hehehe, ny design igen som ni ser... Måste ju ha ett VÄLDIGT kul liv alltså ^^... Hehe, fixar headern imorgon, så ni får nöja er med en screenshot på den här designen (än så länge)

 

Av Felicia - 29 februari 2012 16:01

Hoppas hon överlever.. Det skulle betyda sååå mycket för mig, men mest av allt för Justin. Hon säger att hon vill att han ska gå vidare, hitta någon annan. Men jag vet, att hon innerst inne inte alls vill det..


NICOLES PERSPEKTIV:


Jag var verkligen livrädd. Vad skulle hända nu?? Skulle jag dö?? Skulle barnet också dö?? Så många tankar cirkulerade i mitt huvud då dem körde bort mig mot operationssalen. Jag skulle inte bli nersövd, utan skulle bara få ryggmärgsbedövning. Justin gick brevis båren, samtidigt som han höll min hand. Han skulle vara med hela tiden därinne, eller ja, han skulle ju självklart inte se något då det fanns ett litet draperi. Det betydde i alla fall mycket att han vardär. Min familj och Justins familj var där. Det var även Hannah, Lucy, Christian (Justins kompis), Ryan, Chaz, Nolan och Mitch. Tyvärr hade jag knappt sett dem sistnämda under den tiden jag och Justin varit tillsammans. Den där timmen jag precis spenderat med Justin, den hade varit helt underbar...


EN TIMME TIDIGARE:


Dem andra lämnade rummet och det var nu bara jag och Justin kvar.

-Jag ska visa dig något. Sa Justin och drog upp tröjärmen. Där fanns det en tatuering. Det var ett hjärta med evighetstecknet i sig.

-Det reprensenterar våran kärlek. Sa han och log mot mig.




Mina ögon tårades och jag log mot Justin.

-Det är så vackert. Sa jag hackandes.  Han kramade om mig, och så satt vi väldigt länge, och bara pratade...




JUSTINS PERSPEKTIV:

NUTID:


 Dem flesta skulle nog säga att Nicole såg helt förfärlig ut där hon låg inne på operationsbordet, men det enda jag kunde se var mitt livs kärlek, även om det aldrig riktigt börjat.




Dem började skära i henne, och jag kollade djupt in i hennes ögon.

-Hon är ute!! Skrek doktorn och jag och Nicole log. Efter att ha tvättat henne och virat in henne i en filt la han henne på Nicoles bröst.

-Nicoline.. Sa Nicole lågt och log, för att sedan blunda.. Motorerna började pipa och alla puttade bort mig och barnet. En sjuksköterka kom fram till mig och ledde ut mig ur rummet.

-Hon är snart tillbaka ska du se.. Sa sjuksköterkan, som enligt hennes namnlapp hette Pauline, och log milt mot mig. Jag log svagt tillbaka och började gå mot väntrummet där alla väntade. När dem såg mig licksom hoppade alla upp och sprang fram till mig.

-Hur mår Nicole?!? Frågade Hannah panikslaget, och man kunde se att hon inte sovit på flera dygn.

-Ehmm, jag- jag - jag vet inte.. Sa jag viskandes och Lucy och Hannah började springa mot operationssalen och sket fullständigt i barnet.  En tår rann nerför min kind. Tänk om hon verkligen är död??

___________________________________________________________________________________________________

Sååå!! Kommer komma två delar till tänkte jag, sedan kommer en - eller kanske t.o.m två - epiloger om hur det blev sen.. Ha det!! Kommentera

Av Felicia - 29 februari 2012 15:32

Fortfarnde sjuk, och har tagit bort andra bloggen, då jag inte orkade med den -.-' Skriver nog klart den här, sedan börjar jag på den nya novelen här ist!! hejhej.. (Kommer kort del senare)

Av Felicia - 27 februari 2012 16:14

Men jag kunde inte ens göra det med honom längre, eftersom jag var alldeles för svag. Och dessutom hade vi inte ens gjort det mer än fem gånger. Jag önskar även att han kommer gå vidare efter att jag dött. Att han hittar någon annan.


LUCYS PERSPEKTIV:


Jag och Nicole hade blivit sams igen efter att jag fått reda på att hon hade Cancer. Jag menar, varför spendera sina sista månader tillsammans med att bråka med varandra?? Jag gick förbi alla paparazzis som numera alltid hängde utanför sjukhuset och gick in i den varma lobbyn. Jag gick bort mot hissen, då jag redan visste i vilket rum hon låg i, och tryckte på tredje våningen. 

  Hissen plingade till och jag kom upp till en kaotisk tredje våning. Jag fick syn på Justin mitt i kaoset och jag sprang fram till honom.

-Herregud, vad är det som har hänt?? Jag kollade panikslaget runt omkring mig.

-Dem har tidigarelagt Nicoles förlossning. Den kommer äga rum redan inatt. Barnet mår inte bra, och dem kommer behöva tu den genom kejsarsnitt... Han stod där och smågrät. Jag kollade åt samma håll och ick syn på Nicole, som kollade tillbaka på honom. En tår rann nerför min kind. Varför skulle livet vara så hårt?? Varför just Nicole??

  Justin satte sig ner på marken, och likadant gjorde jag. Läkare sprang runt omkring oss. Det var precis som i en film. Allt gick liksom i slowmotion. Dem sista timmarna man kunde se Nicole levande. Någonsin. Jag brast ut i storgråt och jag började hulka.

-Varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför, varför, VARFÖR GUD?!? Skrek jag rätt ut och brydde mig inte om dem konstiga blickar alla läkare gav mig. Jag kände hur Justin kramade om mig och vi började gunga fram och tillbaka. Tårarna ville inte sluta rinna, och efetr ett tag hörde jag bl.a Patties, Jasper, Melissa, m.m röster komma gåendes, och därefter kände jag hur jag blev omfamnad av flera armar.

  Så satt vi i nästan tjugo minuter.. Sedan gick vi alla in till Nicole. Vissa av oss hade med sig blommor, och vissa choklad. Även Hannah och hennes mamma kom efter ett tag. Vi stod alla där och grät och försökte njuta av Nicoles sällskap, men efter en timme lät vi henne vara ensam med Justin.

  Hoppas hon överlever.. Det skulle betyda sååå mycket för mig, men mest av allt för Justin. Hon säger att hon vill att han ska gå vidare, hitta någon annan. Men jag vet, att hon innerst inne inte alls vill det..

 

___________________________________________________________________________________________________

Lite kort kanske, men har ingen skrivarlust idag ''/.. Kommentera

Av Felicia - 26 februari 2012 19:18

men ska jag var ärlig, så var det en väldigt liten chans att hon skulle överleva. Hon var redan otroligt svag, och att gå igenom en förlossning, det är inte lätt ska jag säga dig.


NICOLES PERSPEKTIV:


Jag såg när Pattie och Justin pratade genom den glasvägg som var in till rummet. Jag smekte min nu väldigt tjocka mage och log svagt för mig själv. Jag skulle i alla fall lämna något bra efter mig. Pressen hade fått reda på min sjukdom och graviditeten för några månader sen, då Justin varit med i Ellen show. Pressen hade gottat sig i det i flera månader, och hela tiden skrev tidningarna om det som dem kallade "den stora tragedin". Men för mig var det igen tragedi. Inte längre i alla fall. Jag hade accepterat det faktum att jag aldrig skulle bli nitton år. Varje sag hade jag skrivit i min nu ganska tummade dagbok jag fått av Justin. Jag skrev om mina känslor, och jag hade sagt till Justin att han skulle få läsa den efter min bortgång. Men Justin hade bara skakat på huvudet och sagt att jag inte skulle gå bort, och sedan gått ut ur rummet. Han hade fortfarande hopp kvar om att jag skulle överleva förlossningen. Men med tanke på hur svag jag kände mig, skulle jag knappt orka hänga upp tvätt... Jag hade även klistrat in massa bilder, som jag sedan skrivit text under..


       


Jag log varje gång jag såg dem. Jag älskade verkligne honom. Justin alltså. Han hade berättat att han kommit på ett jättebra namn. Nicoline. Jag hade lett stort och kramat om honom, länge. Jag önskade bara att jag på något vis kunde visa honom hur mycket jag älskade honom. Men jag kunde inte ens göra det med honom längre, efetrsom jag var alldeles för svag. Och dessutom hade vi inte ens gjort det mer än fem gånger. Jag önskar även att han kommer gå vidare efter att jag dött. Att han hittar någon annan. 

___________________________________________________________________________________________________

Förlåt för kort, men måste VERKLIGEN dra nuuu.. Kommentera!!!!

Av Felicia - 25 februari 2012 19:30

 Men jag hade aldrig trott att hon inte skulle finnas till mer. Jag gick bort till min gitarr och drog några ackord, och bildade en ny melodi.. Dem tror att jag har allt, men utan dig har jag ingenting...


JUSTINS PERSPEKTIV:

6½ MÅNAD SENARE:


Jag satt brevid henne på sujkhussängen. Hon var blek i ansiktet och magen var stort som ett berg. Vi hade fått reda på att det var en tjej. Nicoles cancer hade blivit värre och jag hade hela tiden en klump i magen då jag inte var med henne. Precis som om hon skulle bli bättre om jag satt på sängkanten hela tiden. Jag hade ställt in tre konserter för att kunna vara med Nicole, trots att hon sagt att jag inte borde svika mina fans. Men jag tror jag sviker dem mer om jag bryter ihop mitt under konserten. Vilket jag troligtvis skulle göra.. 

  Det började knacka på dörren in till sjukhusrummet.

-Kom in!! Skrek jag och mamma kom in i rummet.

-Justin, kan jag få prata med sig?? Frågade mamma efter att hon öppnat dörren.

-Visst, sa jag och log ursäktande mot Nicole. Jag följde efter mamma ut i korridoren, där läkare vilt sprang fram och tillbaka med journaler i händerna.

-Hur mår du egentligen Justin?? Frågade hon och la ena handen på min axel.

-Ska, jag vara ärlig, så mår jag skit. Sa jag och kollade in i hennes ögon. Hon drog på munnen och kramade om mig. Hennes kram kändes beskydande och för ett ögonblick kändes det som om jag var den där lilla pojken med musikaliska talanger igen..

-Hur ska du göra med barnet sen efter ... Ja, du vet.. Jag suckade och kollade ner i marken.

-Jag tänker ta hand om det. Och Melissa har lovat att hjälpa till. Samma sak med Hannah, Ryan, Chaz, Nolan.. Började jag och rabblade upp alla namn som hade erbjudit sig att hjälpa mig med barnet. När inte Nicole hörde förstås.

-Jag vet redan vad hon ska heta. Sa jag och log snett på tanken av barnet. Mitt barn.

-Jaså?? Vad ska hon heta då?? Frågade mamma och kollade nyfiket på mig.

-Nicoline. Sa jag och log stolt åt det fyndiga namnet som likande Nicoles.

  Mamma log mjukt åt mig och kramade om mig igen..


PATTIES PERSPEKTIV:


Jag var otroligt orolig för Justin. Skulle han verkligen klara av att uppfostra ett barn?? Även om jag själv gjort det var jag inte helt säker. Jag var även orolig för mitt och Scooters förhållande, då vi börjat bråka mycket på sistonde. Jag vet att det var fånigt att bråka om småsaker, när Nicole och Justin har det så mycket värre. Jag hade blivit så glad när Justin berättat den goda nyheten. Då hade jag trott att dem skulle bli en gullig liten trio.. Men sedan när han gråtandes berättade för mig att hon har cancer, då bröt jag ihop. När inte Justin såg förstås, han hade det svårt som det var. Hon var en så vacker ung tjej. Hon skulle bilda familj. Hon hade allt. Och nu skulle hon dö. Även om Justin fortfarande hade hopp om att hon skulle överleva, men ska jag var ärlig, så var det en väldigt liten chans att hon skulle överleva. Hon var redan otroligt svag, och att gå igenom en förlossning, det är inte lätt ska jag säga dig. 

___________________________________________________________________________________________________

Såå!! Bara två veckor tills förlossning nu!!!! ;o Kommentera!!

Av Felicia - 24 februari 2012 17:21

Jag kollade ner i golvet ett tag, men kröp sedan ner under täcket och försökte somna. Men ödet tycktes ha bestämt något annat för mig,


NICOLES PERSPEKTIV:


Då mobilen började ringa. Jag gick upp tillsängen och bort till min byrå, där mobilen låg.

-Hej det är... Började jag vant men blev snabbt avbruten.

-Varför sa du inget till mig?!?! Hörde jag Justin skrika i andra änden och jag hoppade till och höll mobilen lite längre från örat. Man kunde verkligen höra att hanhade gråtit.

-Sagt vad?? Sa jag och hoppades att det handlade om något helt annat än det jag trodde det handlade om..

-Att du har .. Började han och tog ett djupt andetag.. Cancer. Viskade han sedan fram och jag drog efetr andan..

-Hur visste du?? Frågade jag sedan med en röst som darrade lite lätt..

-Ryan sa det till mig, Hannah hade tydligen råkat försäga sig..

-Men jag har inte ens berättat det för någon annan än min familj än?!? Sa jag nu lite smått panikslaget. Hur kunde hon veta??

-Jag vet inte hur hon kan veta det. Kontrade han snabbt och besvarade då min oställda fråga. Jag brast uti gråt och Justin försökte lugna ner mig.

-Jag har bestämt mig för att ta ledigt ett tag, för att kunna vara med dig..Sa han efter att min lillagråtexplosion slutat..

-Va?!? Nej, det kan du inte!! Sa jag jag kunde se honom framförmig hur han rynkade på ögonbrynen.

-Vad merar du?? Vill du inte ha mig där??

-Självklart vill jag ha dig här, men du kan inte svika dina fans för min skull!! Men det varredan förset då han hade lagt på innan jag ens hade sagt första vokalen. Varför skulle jag ha en sådan otur jämt?? Jag skrev ihop ett långt sms om att jag verkligen ville ha honom här, sedan kröp jag in under täcket igen, och straxdärpå somnade jag.. 


 


JUSTINS PERSPEKTIV:


Jag tryckte på röd lur och slängde därefter bort mobilen till nederdelen av minsäng hos mormor och morfar. JAg visste att det var barnsligt, men ända sedan jag hört nyheten, eller tragedin kanske man ska kalla det, från Ryan har jag inte känt mig som mig själv. JAg hade väl anat att den dan då vi skulle bli riktigt osams och göra slutför evigt skulle komma. Snart. Men jag hade aldrig trott att hon inte skulle finnas till mer. Jag gick bort till min gitarr och drog några ackord, och bildade en ny melodi.. Dem tror att jag har allt, men utan dig har jag ingenting...


__________________________________________________________________________________________________

Såå.. Vad tycker ni?? Novellen börjar ju dra mot sitt slut, och ni kommer (åtminstonde dem flesta (tror jag)) ÄLSKA slutet.. Kommentera

P.S Älska=hata 

Av Felicia - 23 februari 2012 15:45

-Har du berättat mamma och pappa?? Jag skakade på huvudet. Justin?? Frågade hon sedan tveksamt och jag kollade skamset ner i marken och skakade på huvudet. Precis som om det var mer skamset att jag inte berättat för honom än att jag inte berättat för mina föräldrar.


NICOLES PERSPEKTIV:


 


Vi brast båda ut i tårar och kramade varandra. Länge. Så länge att mamma och pappa hann komma hem och dem undrade förstås vad det var som hänt. Jag bad dem att sätta sig ner och sedan berättade jag om min cancer. Dem började genast gråta, och även dem berättade om jag berättat för Justin än. Jag skakade återigen på huvudet och då, typiskt mamma, sa hon:

-Du måste berätta det för honom.. Du måste. Sedan hade hon börjat stormgråta och kastat sig in i min famn. Jag log, samtidigt som en enstaka tår rann nerför min kind. Jag antar att mina tårar börjat ta slut efter mina många gråtattacker idag. Vissa längre än andra. Vi satt länge och pratade i köket, men när klockan närmade sig halv elva gick jag upp på mitt rum. Och där satt jag nu och skrev i min dagbok.


Kära dagbok.

Vad ska jag göra?? Hur ska jag

kunna berätta för Justin om vad

som hänt mig?? Hur ska jag kunna

berätta om cancern, och därmed

berätta att han kommer vara tvungen

att uppfostra vårat barn ensam....

Jag är förvirrad, och ledsen.

Jag kan inte fatta att jag kommer

om mindre än sju månader. Jag

kan inte fatta attjag bara kommer

få se mitt barn 1 ynka gång, innan

mina ögon stängs förevigt.

MEn det finns ju fortfarande en liten 

chans att jag överlever. Jag ahr nämligen

fått med mig en medicin hem, som ska 

vara bra för cancern. Och om en månad

säger dem att jag måste bli inlagd på sjukhus,

dvs om det fortsätter att bli värre.

Jag måste berätta för Justin innan dess...

Men jag kommer inte klara det. För

jag älskar Justin. Över hela mitt hjärta..

Även om våran kärlek aldrig riktigt blivit

hel efetr att han varit otrogen, så 

tror jag att det hade kunnat bli helt

bra tillslut. OCh jag hoppas verkligen

att han kommer gå vidare efter min död.

Fortsätta med musiken, och uppfostra vårat

barn, och kanske till och med hitta en ny

lycklig tjej som han kommer bli stört

förälskad i.Så kanske hon kan hjälpa

honom med barnet. Undrar hur tidningarna

kommer att ta det när vi berättar att jag är

gravid?? Och inte minst av allt när jag

dör efter förlossningen. Hur kommer Justin 

reagera?? Och inte minst av allt:

Hur f*n ska jag berätta det för 

Hannah och Lucy?? Dem kommer ju

bara få panik och sedan aldrig lämna

min sida.. Ja, dem kommer ju antagligen

göra det när jag dör.. Menmen.. 


Jag slog ihop dagboken, och precis då pep min mobil till. JAg hasade upp den ur fickan och läste med ett leende igenom det.. 


"Saknar dig så mkt!! Vi måste träffas så fort som möjligt!! Du är det bästa som någonsin varit mitt"


     


Jag skrev snabbt ihop ett svar:


"Saknar dig mer än det finns stjärnor på himlen!! Du är det bästa som någonsin hänt mig med!!"


Jag släppte ner mobilen i sängen och fick snabbt skuldkänslor för att jag inte berättat för Justin vad doktorn sagt till mig medans han fortfarande var i ATL...


 


Jag kollade ner i golvet ett tag, men kröp sedan ner under täcket och försökte somna. Men ödet tycktes ha bestämmt något annat för mig,

___________________________________________________________________________________________________

tadaaa!! haha kommentera!

Kolla även in: http://novelleromjustindb.blogg.se/

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards