justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

Say you love me - del 13 - Date

Av Felicia - 18 januari 2012 17:45

-Vi flyttar till New York tillsammans, lovar du det? Sa Nicole, log, och tog tag i min hand.

-Självklart. Nicole fnissade till när en av killarna i vår klass gick förbi.

-Och så ska vi ALLTID vara bästa vänner, fortsatte hon sedan.

-Jaaa, såklart!! Sa jag och drog med henne till de andra tjejerna i vår klass.

-Får vi vara med och hoppa hopprep? frågade jag.

-Självklart sa Rebecka och log. (Ja samma Rebecka som nu går i Nicoles klass) Jag kollade på Nicole och jag kommer ihåg att jag tänkte att det alltid skulle vara vi. Tydligen hade jag haft fel...


LUCYS PERSPEKTIV:

Jag loggade in på spotify och satte på min favoritlåt just nu - In your head av Mohombi, den fick mig alltid på bra humör.



(överlycklig över att jag kom på hur man lägger in klipp utan bild :D heja mig!! )


Jag satte mig på min sän och blickade ut över rummet. Tänk att det alltid har sett ut såhär ända sen jag var liten, samma tapeter, samma golv samma säng, jaa, allt!! Tänk va kul jag och Nicole har haft i det här rummet. En tår rann nerför min kind, precis som refrängen började. 


In your head

In your head

Mohombi

Mohombi

Mohombiii


Jag log åt hur meningslös texten egentligen är,samtidigt darrade min mobil till i fickan, eftersom jag hade den på ljudlöst.


Från: Okänd


Undrar vem det är mumlade jag tyst för mig själv samtidigt som jag öppnade meddelandet.


Meddelnade: Heey!! Wassup?? ;)

Tänkte att vi skulle hitta på något kanske??

väd säger du, bio med mig imorgon kl. 5??

// Jonathan


Jag drog efter andan när jag läste det sista ordet. Jonathan. Skolans populäraste kille och ledare för skolans Rugby lag. Hur hade han fått mitt nummer och varför just jag,, var det ett skämt?? Miljoner tanskar flög genom mitt huvud medans jag skrev ett snabbt och enkelt

Till: 07********


Meddelande: Visst.


Jag la mig ner i sängen och log, precis som låtens sista ton hördes och rummet blev tyst, tills jag hörde mammas röst nerifrån ropa

-Maaaaat!!! Så som hon alltid gjorde.


* * *

NÄSTA DAG:

NICOLES PERSPEKTIV:


Ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte. JAg gick fram och tillbaka i mitt rum med telefonen i handen. Skulle jag ringa Justin eller inte?? JAg kastade hela tiden nervösa blickar mot klockan. Den var snart halv sex. Jag bestämde mig för att ringa och rådfråga Lucy. Hon var trots allt min bästa vän, och den av dem jag hade känt mest. Jag slog in nummret.

Piiiip. piiiip. piiiip. piiiip. piiiii. Abbonenten du sö...

Hon svarade inte, konstigt, Lucy som ALLTID har mobilen med sig. Jag försöker igen.

Piiiip. piiiip. piiiip. pip. pip. pip.

Hon hade tryckt på upptaget!! HAde hon tryckt på UPPTAGET?!? Jag blev frustrerad och satte mig i sängen. Lucy skulle aldrig göra så mot någon, inte ens mot sin värsta fiende!! Jag bestämde mig för att ringa hem till henne. Hennes mobil kanske hade blivit stulen??

-Hej det är Yvonne här. Hörde jag från andra sidan luren.

-Heej, det är Nicole, är Lu där?? Sa jag och log, även fast jag visste att hon inte kunde se det.

-Nej, tyvärr, men hon är på dejt, ska jag lämna ett meddelande??

-Nej tack, det behövs inte, jag kan ringa imorgon istället.

-Okej, ha det så bra då.

-JAa, det ska jag, syns. Jag la på. Dejt?? Utan att berätta för mig?? Det hade aldrig hänt förut. Jag skickade iväg ett snabbt SMS.


Till: Lucy - 0707******


Meddelande: Berätta ALLT om dejten

när du kmr hem, din mamma 

berättade för mig ;) //Yaaluve

P.S Har ngt VIKTIGT att berätta.


________________________________________________________________________________________________________

Sådär, tänkte ändra om lite i bloggen snart,, vi får väl se om det blir bra,, asnnars blir det nog såhär igen,, Kommentera   



 
 
haniin

haniin

18 januari 2012 18:59

najs blogg, men hur lägger man upp låten utan bilden? =)

http://haniin.bloggplatsen.se

Felicia

19 januari 2012 15:45

Joo, det är lite komplicerat faktiskt,, fast när man väl kan det är det väldigt lätt faktiskt!! Kan lägga upp ett inlägg om det ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards