justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 22 januari 2012

Say you love me - del 19 - That's awesome

Av Felicia - 22 januari 2012 19:30

-Bra, men nu måste jag skynda mig. Jag gick ut mot hallen och tog min jacka. Justin följde efter, och vid dörren hade han kramat mig hejdå. Jag skyndade mig mot hissen och tryckte på entré plan. Efter ett tag kom jag ner oc jag började springa mot utgången. Jag hittade snabbt min röda moped på parkeringen utanför och jag börjadeköa mot Urban's.


 


LUCYS PERSPEKTIV:


Jag hade kommit till Urban's fem minuter för tidigt, så jag gick fram och frågade efter vårat bord och satte mig ner, jag kollade in menyn. Tio minuter senare såg jag Nicki komma in genom resturngens dörrar, hon började gå emot mig, och jag ställde mig upp för att kunna krama henne.

-Heej gumman, förlåt för att jag är sen. Sa hon efter att hon kramat mig.

-Ne, det gör inget. Kontrade jag snabbt.

-Jo, den där saken jag måste berätta om, ehh, jo... Började hon och lät aningen rädd, jag gissade på att hon var rädd över hur jag skulle reagera. 

-aa?? Sa jag.

-Joo, jag har träffat en kille i två dagar nu. Sa honoch log ett litet leende. 

-Vem är det är det någon jag känner??

-Nja, du Känner honom inte men du vet definitivt vem det är. Definitivt. La hon sedan till.

-Okeej, sa jag och började tänka på möjliga val. Jag stelnade till och munnen öppnade sig.

-D-d-det är Justin Bieber eller hur?? Stammade jag fram. Hon nickade sakta. Jag tog upp händerna och viftade dem, samtidigt som jag log, du vet sådär som man gör när man är jätteglad.

Nicki började le och kollade ner i golvet.

-Joo, och han ska med och kolla på bio med oss sen.

-Det är ju jättebra!! Sa jag och la min hand på hennes axel för att visa mitt stöd.

-Så vem var det du var på dejt med häromdan då?? Sa honoch blinkade med ena ögat.

-Haha,, joo det var Jonathan. Du vet, den snygge Rugby ledaren på min skola, sa jag och log.

-Aaah!! Det är ju skitbra!! Såå, vad hände??

-Joo, du vet det var väl som alla andra dejter, vi gick på bio, och pratade, sen skjutsade han hem mig och han kysste mig hejdå på trappan.

-Precis som i en romantisk film jue!! Sa hon och skrattade till, men jag kände henne tillräckligt väl för att se ett stygn av avundsjuka i hennes ögon.

-Ska vi beställa?? Sa jag och gav henne menyn.

-Aah, visst, va...

-Lasagne. Sa jag och avbröt henne, jag visste redan vad hon skulle fråga, hon frågade nämligen alltid vad den andra skulle ha.

-aah, det blir bra. Sa hon och vinkade till sig en servitris.


*  *  *

NICOLES PERSPEKTIV:


Vi gick ut till parkeringen runt kvart över åtta efter en lyckad middag med massa prat och skoj. Vi gick fram till min moppe och vi satte oss ner på den. Sen började vi köra mot biografen. Jag kände fjärilarna i magen, som Lu för övrigt hade händerna runt för att hålla fast sig, då min farbror mixtrat med den så att man skulle kunna köra snabbare med den. 

Efter ett tag kom vi fram till biografen.

-Vad är klockan?? Fråagde jag Lu, eftersom jag visste att hon hade sitt armbandsur på sig idag.

-Den är prick halv nu.

-Han borde vara här nu. Sa jag och letade bland allt folk utanför ingången.

-är det där han då?? Sa hon och nickade mot en kille i ett hörn iklädd en hoodie i samma färg som Justin hade haft på sig förut. Han hade en mössa på sig, och över det hade han tagit på sig tröjans huva. Vi gick fram mot honom.

-Hej, sa jag lite osäkert mot killen när vi kommit fram. 

-Tja, sa han och jag kände lätt igen Justins stämma. JAg pustade ut samtidigt som jag tittade mot Lu, hon såg förvånadsvärt lugn ut, trots att vi precis skulle kolla på en film, en skräckfilm dessutom, nämligen paranormal activity 3. Det plingade till och Lu tog upp sin mobil.

-Det är Jonathan, han vill träffas, är det okej om jag sticker?? Sa hon och kollade in i mina ögon, samtidigt som hon blinkade med det öga som justin nu inte kunde se.

-*suck* ockej då. Sa jag och drog på munnen. 

-Tack, sa hon och skuttade iväg. Jag log snett mot Justin och vi gick tillkassorna för att köpa popcorn, läsk och sånt.

-Vad vill du ha?? Frågade jag Justin när vi stod i kön.

-Samma som dig, sa han och log snett.

-Haha, okej, skrattade jag fram.

-Vad vill ni ha?? Frågade killen - som för övrigt såg väldigt trött ut - i kassan.

-Två klassiker tack.

-Okej, vilken läsk??

-Cola tack. Sa jag utan att kolla på Justin. Han i kassan gav oss våra saker och ropade sedan fram nästa i kön.

________________________________________________________________________________________________________

Sådääär!!! Kommentera   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards