justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Say you love me - del 20 - Wanna stay over??

Av Felicia - 23 januari 2012 16:28

-Vad vill du ha?? Frågade jag Justin när vi stod i kön.

-Samma som dig, sa han och log snett.

-Haha, okej, skrattade jag fram.

-Vad vill ni ha?? Frågade killen - som för övrigt såg väldigt trött ut - i kassan.

-Två klassiker tack.

-Okej, vilken läsk??

-Cola tack. Sa jag utan att kolla på Justin. Han i kassan gav oss våra saker och ropade sedan fram nästa i kön.


NICOLES PERSPEKTIV:


Vi gick mot ingången till bion, och båda hållde sina egna saker. Precis innan vi gick in i salongen kände jag hur Justins hand tog tag i min. Vi gick in - nu hand i hand - och satte oss på våra platser, som för övrigt var längst bak, så att Justin skulle kunna ta av sig luvan. Jag gjorde mig genast bekväm i stolen genom att ta av mig jacka och skor och sätta i läsken i läskhållaren och ställa mina popcorn mellan mina fötter. Jag tittade på Justin - som inte tagit av sig luvan än - och han tittade redan rätt in i mina ögon. Jag log och han tog tag i min hand igen efersom vi hade behövt släppt när jag tog av mig jackan och sådant. Jag som hade intalat mig att vi bara varit vänner, men kanske var vi mer än så?? Det enda jag visste var hur jag kände för Justin, inte Justin Bieber, utan Justin, killen som alltid är glad och man verkligen kunde prata med. Ljuset slocknades och filmen började. Jsg tog genast ett hårdare tag om justins hand - ifall jag skulle bli rädd - och han skrattade till. Jag kollade dit och han hade nu tagit av sig luvan. Han varså vacker. Jag kunde inte fatta att jag satt här med honom. Och jag var skyldig Lucy en REJÄL tjänst för att hon låtit mig få den här stunden med Justin - ensam - och utan beskymmer.


*  *  *


Filmen tog slut så småningom och jag hade allt suttit där med knäna uppdragna till hakan och varit rädd. Justin däremot tog det lite mer lugnt och hade - förvånadsvärt - bara hoppat till några gånger, annars hade han sett helt avslappnad ut. Då och då hade han skrattat till, antagligen för att jag var så rädd. 

-Vad tyckte du om filmen då?? Frågade jag Justin i taxin, efersom vi hade bestämt oss att sova i hans hotell för att jag antagligen inte skulle kunna sova ensam (och mamma och pappa hade bestämt sig för att sova över en natt till hos mina släktingar) hade jag fått lämna kvar min moppe utanför bion. 

-Den var faktiskt riktigt bra, och jag antar att jag inte behöver fråga dig vad du tyckte, för det syntes ganska tydligt där inne, sa han och flinade mot mig. Jag slog till honom löst på armen och sa lite skämtsamt:

-Vissa kanske faktiskt har känslor, till skillnad från vissa andra. Sa jag och höjde på ögonbrynen när jag kom till 'vissa'.

-Hahaha,, jag har visst känslor.Sa han och drog på underläppen - så som man gör när manär ledsen - .

-Haha, ljug inte för mig. Sa jag och knuffade till honom löst på axeln. 

-Skulle jag aldrig göra. Sa han och log ett snett leende. Jag log tillbaka.

-Framme!! Skrek plötsligt chauffören och jag hoppade till, fortfarande lite skrämd efter filmen. Justin skrattade till och vi hoppade ut. Innan vi gick in betalade Justin chauffören och sedan började vi gå mot ingången. 


*  *  *

JUSTINS PERSPEKTIV:


Vi skulle precis gå och lägga oss och vi hade bestämt oss för att sova i samma säng, det var trots allt en väldigt stor säng...

-Godnatt. Sa jag och la mig ner i sängen som Nicole redan låg i.

-Godnatt. Viskade hon tillbaka. Antagligen redan halvt sovande. Jag log och drog sedan täcket över huvudet. Jag ville verkligen inte åka hem på tisdag kväll(nu är det lördag). Jag ville stanna här med Nicole och bara ha kul någon vecka till. Men jag visste att jag måste vidare. Jag hade tom bett dem att få stanna ett par dagar extra, egentligen skulle jag ha åkt idag.. Och på måndag börjar Nicole skolan igen.. För då är det den 7 januari. Vad tiden går fort... Det var den av mina sista tanskar innan jag somnade den natten....

________________________________________________________________________________________________________
























 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards