justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 11 februari 2012

Say you love me - del 39 - Why?

Av Felicia - 11 februari 2012 16:30

-Jag har saknat dig här inne, sa hon och höll handen över hjärtat. Någon harklade i dörröppningen och vi båda vände oss om, där stod läkaren.

-Du kan åka hem imorgon. Sa han och log lite lätt. Jag kollade återigen på Nicole.. Och såg att hon redan kollade på mig.


JUSTINS PERSPEKTIV:

NÄSTA DAG:


Nicole hade blivit utskriven redan på kvällen, så hon hade sovit med mig inatt. Hon skulle åka hem idag, då jag skulle åka vidare. Men jag kände stora skuldkänslor för vad jag gjort mot henne. Mamma säger att jag måste berätta för henne, och att hon bara kommer få reda på det från något annat håll annars. Jag suckade och smekte henne över håret där hon låg i min säng. Hon hade inte vaknat än, trots att klockan redan var elva. Jag smög upp ur sängen och bort mot min väska. Jag rotade fram ett par svarta mjukisbyxor och en lila t-shirt med trycket "fuck you, and fuck her too! - Cee lo Green" på. Jag log åt minnet när jag köpt den. Nicole mumlade något och jag vände mig mot henne. Hon sov fortfarande, så hon hade antagluigen bara pratat i sömnen. Igen.  Jag hade vaknat av att hon pratat inatt också. Då hon sagt saker som "Varför gör du så här mot mig?" och "Justin". En gång hade hon t.o.m börjat gråta, och då hade jag kramat om henne tills hon slutat igen.

Jag gick ut till köket och bredde en macka. Jag satte mig vid bordet, med en tidning framför migoch åt. Jag var med  i några, och i några stod det om mig och Nicole, och om hennes sjukhusbesök. Alla visste nu att vi var tillsammans, då jag sagt det på min konsert jag haft här i Paris medans hon var medvetslös. Hoppas hon inte hade något emot det.

-Vad läser du?? Nicole dök upp i dörröppningen och jag log. Jag höll upp tidningen jag höll på att läsa.

-Jaha.. Sa hon och satte sig ner vid bordet med ett glas mjölk i handen.

-Jag måste åka om en halvtimme, sa jag tyst och hon nickade långsamt.

-Jag vet, sa hon i form av en viskning. 

-Det är en sak jag måste berätta. Sa jag sedan och hon tittade snabbt upp.

-V-vad? Sa hon och stammade lite lätt.

-Jo, innan.. Jag tog ett djupt andetag innan jag fortsatte. Jag kom till hotellet för ett par dagar sedan, när du överraskade mig, träffade jag Selena. Gomez. På ett litet café inne i stan, och efteråt gick vi på en promenad i skogen, och vi .. Bara.. kysstes, Det var verkligen inte meningen och jag önskar att jag aldrig gjort det!! Jag kollade upp på Nicole igen, då jag kollat ner i mitt knä när jag berättat. Hon kollade på sina händer och skakade på sitt huvud..


NICOLES PERSPEKTIV:


Det gick sakta upp för mig att det jag sett när jag varit medvetslös - och också drömt om inatt - hade faktiskt hänt. Jag antar att jag alltid vetat att han förtjänade bättre än mig, men att han skulle vara otrogen, det trodde jag aldrig. Jag började andas snabbare när smärtan i bröstet kom tillbaka. Samma smärta som jag känt när även Lukas hade gjort såhär mot mig. Fast då hade det gått betydligt bättre. Jag flackade med blicken, mellan mina händer, Justins ben som jag kunde skymta under bordet, och mina egna fötter, som var barfota.

-Nicole?? Sa Justin prövande och sträckte ut sin hand mot min, men jag drog snabbt bort den, sedan ställde jag mig upp och sprang och låste in mig på toan. Justin, som kommit efter mig, bankade på dörren och skrek gång på gång mitt namn och saker som "Du kan inte vara där inne förevigt" och när det var dags för honom att gå sa han

-Ska du inte ens säga hejdå?? Han darrade på rösten, och pratade nu med låg röst. Efter några minuter till hörde jag hur ytterdörren öppnades och stängdes igen. Jag låste sakta upp dörren och gick sedan ut ur toaletten. Mina kinder brändes efetr alla tårar och mina ögon var torra. JAg gick mot fönstret och hann precis se Justin stiga in i taxin och åka iväg.


 

"Why?"


Varför hade han gjort det?? JAg snyftade till och gick sedan för att packa väskan. Det gär var nog den sämsta resan jag någonsin gjort. Jag ångrade att jag ens åkt. Jag ångrade att jag ens träffat Justin. Jag hade hellre förblitt den där Nicole som var chill, och som alltid hade något att säga, hon som var galen i Justin bieber, men som ändå inte visade det med massa affisher och sådant i sitt rum. Sedan satte jag mig i dubbelsängen och tog upp min dagbok. Jag slog upp nästa sida och skrev:


"If I readour story backwards,

It's about how you un-broke

my heart, and then we were

happy together until one day,

you fogot about me forever"


Jag svalde hårt och slog igen dagboken igen, sedan var det dags för även mig att åka till flyplatsen, för att sedan åka hem till Atlanta igen.

___________________________________________________________________________________________________

Börjar skriva på nästa del direkt ;) Kommentera

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards