justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 14 februari 2012

Say you love me - del 43 - What happened?

Av Felicia - 14 februari 2012 08:00

Och först av allt skulle jag berätta detför Justin. På hans födelsedag. JAg log ett lite ont leende och tänkte på vilken "bra" födelsedagspresent det skulle bli. Jag kolalde ner på inbjudan som jag hade i handen. Jag skulle göra det. Jag måste göra det.


JUSTINS PERSPEKTIV:


Allting är otroligt stressigt inför min 18-årsdag. Man måste fixa lokal, DJ, mat, artister m.m Fast det sistnämnda är inte så svårt eftersom jag känner ganska många sångare. Och man måste ha ett schema över kvällen. Veta när jag ska göra entré, när jag ska göra entré, var folk ska sitta, och både mamma och pappa håller på att bli tokiga så mycket dem har att göra. För jag menar, det är ganska stort att bli 18. Och gästlistan var perfekt planerad. Jag suckade och kollade ner i knät där jag satt i min sääng framför någon romantisk komendi som inte var något vidare.Gästlistan var nästan perfekt. Den enda som saknades var Nicole. Jag drog några djupa andetag. Jag hade ändå gett henne en plats på festen, ifall hon skulle komma. Vilket inte var så sannolikt. Jag blundade för att hålla tillbaka tårarna som hotade att rinna nerför mina kinder varje gång jag tänkte på henne. Dörren slogs hastigt upp och Ryan kom inrusandes. 

-Justin, du måste komma!! Flåsade han ansträngt fram, då han antagligen sprungit så fort han kunde till mig.

-Vad ahr hänt?? Sa jag och reste mig snabbt upp.

-Du får se när du kommer dit!! Sa han snabbt och började springa ut ur huset igen. Jag var inte sen med att springa efter honom. När jag kom ut till gräsmattan stod han bara där. Jag rynkade på ögonbrynen.

-Vad är det som har hänt egentligen.

-Det här. Sa han och sträckte ut armarna. I samma ögonblick sprang Nolan, Chaz och Mitch ut ur buskarna med varsin vattenpistol och började skjuta på mig. Chaz kastade en vattenpistol till Ryan eftersom han haft två. JAg började så snabbt jag kunde springa ifrån dem, och bort i villaområdet. Jag kände alla kalla vattenstrålar i ryggen och tillslut orkade jag inte mer, så jag la mig ner i gräset, på någons tomt och skrattade. JAg skrattade så mycket att jaginte ens kunde säga åt dem att sluta längre.


RYANS PERSPEKTIV:


Jag sprutade vatten på Justin tils vattnet tog slut. Även jag vek mig av skratt, och när jag la mig ner på gräset brevid Justin, fick jag en iskall kram av honom, och alla började av någon anledning spruta vatten på mig. OCh jag försökte lite panikslaget slingra mig ur Justins grepp, men det var nästintill omöjligt. Jag kom att tänka på Nicole, och det telefonsamtal jag fått av henne tidigare idag. Jag hade ingen aning om hur hon fått tag i mitt nummer, men var tacksam över att hon ringt överhuvudtaget. Hon hade sagt att hon tänkte komma på hans fest, och jag hade lyckligt skrattat till, i hopp om att hans lidande skulle vara över. Men då hade hon sagt att hon inte tänkte förlåta honom för det han gjort, men att hon hade en sak som hon behövde berätta, en sak hon var skyldig honom att berätta. Jag hade lite smått panikslaget frågat om hon hade varit med någon annan, men hon hade bara skrattat bort det och sedan sagt att det var värre, sedan hade hon lagt på, hela dagen hade jag försökt komma på vad som var värre än att vara otrogen mot någon, och det enda jag kunde komma på var att hon var gravid. Men det kunde hon ju inte vara. Eller kunde hon??

___________________________________________________________________________________________________

Det här är ett tidsinställt inlägg, men det kommer ett till idag tror jag. Skrev detta inatt. -.-' hehe, hade tråkigt och ville inte gå och lägga mig, men istället för att lägga upp det mitt i natten när alla sover lägger jag upp det nu.. Kommentera

 
 
marcus

marcus

14 februari 2012 21:41

Hej! Jag har börjat skirva min allra första novell och jag är nybörjade på sånt här och det skulle vara jätte kul om du skulle vilja kommentara vad du tycker och det skulle vara ännu roligare om du ville följa den :D du hittar den på : http://marcuswoxter.blogg.se/2012/february/novell-blod-i-snon-del-1.html#comment

Kram :D <3

http://marcuswoxter.blogg.se

Felicia

15 februari 2012 13:54

Visst skulle jag kunna göra det ;) Lycka till med skrivandet!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards