justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 6 mars 2012

Say you love me - epilog - del 1

Av Felicia - 6 mars 2012 15:54

Men Nicoline i famnen gick jag ut genom dem stora portarna, och jag bländades snabbt av ljuset, inte bara från solen utan även av alla kameror som knäpptes av där vi gick ut ur kyrkan. Herre gud, hade dem ingen sälvrespekt eller? Jag skyndade bort mot limosinen, vilken Justin precis hadegått in i, och Kenny höll vänligt upp dörren för mig. Sedan åkte vi bort mot lokalen där middagen skulle hållas...


NICOLINES PERSPEKTIV:


-Pappa!! Vad håller du på med där inne egentligen?!? Ropade jag och bankade flera gånger på badrumsdörren.

-Jaja, vänta lite bara.. Ropade han sedan tillbaka. Jag suckade tungt. Jag behövde ju också göra i ordning mig ju!!

  Idag fyller jag femton år. Och idag var det även femton år sedan mamma dog. Jag vet att det tagit hårt på pappa varenda födelsedag, men det börjar bli bättre. Vi var hemma hos min farfar i Atlanta. Även min halvkusin på min pappas sida var där. Han heter Jack, och är Jazmyns son. Jag hade även två kusiner på mammas sida, Linda och Lina. Dem var Melissas barn. Och dem var även tvillngar. Lina och Lindas pappa var Chaz, vilket jag tyckte var kul, då det är en av min pappas bästa vänner. Hela släkten var här för att fira min födelsedag. Även Hannah och Lucy, som hade hjälpt pappa uppfostra mig. 

  Jag hörde hur han snöt sig inne på toan, sedan vreds låset om och pappa kom ut från den enda toaletten hemma hos Jeremy. Han log mot mig,innan han gick mot gästrummet där Jazmyn redan var och sminkade sig, då hon inte orkat vänta på att badrummet skulle bli ledigt. Det var bara jag,pappa och Pattie som bodde hos Jeremy, och så Jazmyn, Jaxon och deras familjer förstås. Dem andra - som bestod av Ellen, Jasper, Melissa, Linda, Lina, Hannah, Lucy, Ryan, Chaz, Nolan, Mitch och min bästa vän och även pojkvän, Nick - bodde på ett hotell i närheten - fast inte dem som bodde i Stratford förstås - och anledningen till att Nick inte bodde hemma hos Jeremy var för att pappa sagt åt honom att han inte fick, då han antagligen var orolig för att vi skulle ha sex, fast egentligen hade han inte behövt oroa sig, då jag fortfarande var oskuld, och jag var inte redo än..

  Jag gick in i badrummet med min neccesär i handen. Jag hade duschat imorse så nu skulle jag bara sminka mig och bytaom till klänningen som hängde i en galge på en krok inne i badrummet. Jag sällde ner neccesären på handfatet och låste dörren om mig, sedan började jag sminka mig med eyeliner, ögonskugga, mascara och massor med läppstift. Jag vet att pappa hatar det, och han säger hela tiden att "jag är finare utan smink" men det säger ju alla föräldrar.. Menmen, vad ska man göra åt det lixom?? Jag smetade på lite extra läppstift innan jag tog av mig min pyamas och ersatte den med klänningen. Den såg faktiskt snyggare ut nu, än den gjort i affären, vilket inte var så vanligt för mig, då kläder inte brukar passa på mig. Pappa säger att det var samma sak för mamma, och att det är samma sak för mormor också, så jag antar att det går i släkten eller något.


     

( o u t f i t / s m i n k / h å r )   


Jag gick ut ur badrummet och började gå mot gästrummet för att lämna väskan. Halvägs dit känner jag hur någon kramar om mig bakifrån.

-Grattis på födelsedagen gumman. Sa Nick in i mitt hår och jag vände mig om för att kyssa honom. Våra läppar möttes och han smakade som vanligt någon blandninge mella saltvatten och jordgubbar.

-Herregud vad dem ska hålla på.. Hörde jag pappa mumla när han gick förbi oss och jag kunde inte hålla mig för skratt.

-Jag går ner till dem andra mså länge. Sa han efter min skrattattack och kysste mig sedan hejdå, innan han begav sig nerför trappan. Jag gick in i gästrummet och slängde ner neccesären i min väska, sedan sjönk jag ner i sängen jag sov i och tog upp min nya iPhone, som jag fått av pappa i morse när jag vaknat. JAg gick in på facebook. Istället för att gilla alla inlägg i min logg där folk grattat mig skrev jag istället en status där det stod "Tack för alla gratulationer, det betyder mycket". Sedan såg jag att jag hade blivit taggad i Nicks profilbild. Jag tryckte upp fotot och började skratta. Det var ett foto på mig och Nick en gång när jag haft en av hans kepsar på mig och lekt cool.. Jag gillade fotot och kollade sedan in på min egen profilbild, där en kompis skrivit hur gulliga vi var. Jag gillade snabbt kommentaren innan jag stängde ner sidan ch gick ner till kalaset.


   

( N i c k 's  p r o f i l b i l d / N i c o l i n e 's  p r o f i l b i l d )

__________________________________________________________________________________________________

Nästa epilogdel kmr imorgon tror jag ;) har kommit på värsta bra idé till nästa novell... Hur den är får ni se imorgon... Kommentera

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards