justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 8 mars 2012

C h a p t e r o n e

Av Felicia - 8 mars 2012 16:30

  Cassie suckade tungt när Ivanna - tjejen som sitter bakom henne på alla lektioner - började kasta sudd på henne, som vanligt. Hon vände sig snabbt om. "Vad fan är ditt problem?!" Röt hon och hela klassen hoppade till, fast ingen sa något, då hon alltid var så här. Ivanna gav henne bara ett elakt flin innan hon - utav läraren - blev utskickad från klassrumet. Dan hade bara börjat och Cassie var redan trött på skolan, och längtade massivt till hon kunde komma hem till Johan, som tyvärr var sjuk idag.

  Åter igen kände hon hur något träffat hennes bakhuvud, men precis innan hon skulle börja skrika på den som kastat, såg hon att det var en ihopskrynklad papper bit. Hon kollade sig förvirrat runt i klassrummet och fick  snabbt syn på Jolena som flinade mot henne. Hon tog upp lappen och började så smått läsa på den.'

  Ska du med till Ricardo på lunchen eller?? Det är ändå fisk så man kommer ändå inte äta något. Cassie kladdade snabbt fram ett svar på baksidan av papperet där det stod Ska hem till Johan. Hon kastade iväg papperet och såg besvikelsen i Jolenas ögon när hon långsamt läste igenom texten. Hon drog på munnen, skrynklade sedan ihop papperet och kastade iväg den mot papperskorgen, och prickade, precis som vanligt.

  Jolena kunde verkligen inte fatta vad det var med den där jävla bögen Johan, det var väl mycket roligare att vara hos Ricardo, den snygge killen hon har haft en crush på sedan förstag gången hon såg honom nere på stan. Hon hade genast gått fram till honom, tolv år gammal, och frågat om han kunde följa med henne till skolan igen, då hon tappat bort sin klass. Vilket på den tiden faktiskt varit sant. På den tiden var allt hon sa sant. Nu var ingenting hon sa sant. Hon ljög för allt och alla, och hon hade blivit riktigt bra på det med tiden, det var därför hon fortsatte, och utav Ricardos peppande ord, som han hela tiden viskade henne i örat när han krmaade om henne efter att hon ljugit för en polis, med lögndetektor, och lyckats. Det var då, och endast då, som hon kände sig riktigt stolt.

  Klockan ringde äntligen ut efter den tredje lektionen och alla eleverna rusade ut ur klassrummet. Cassie och Jolena möttes utanför Cassies skåp och pratade ett tag, innan dem srog iväg till dem olika ställena. Cassie log lite smått mot Jolenas många skämt, som med tiden blivit allt mer flummiga  och tråkiga, men i själva verket hade hon bara velat springa iväg til Johan, och blev otroligt lättad när hon fick det.

  Cassie hoppade på bussen - som gick var tionde minut - som åkte förbi Johans hus. Hon hoppade av vid andra hållplatsen, och började springa mot hans hus. Hon sket i attknacka utan slet bara upp dörren för att ropa "Johan, jag är här nu!!" Hon hörde genast steg i trappan och Johans bekymrade ansikte dök upp framför henne. "vad gör du här??" Sa han med spydig attityd och Cassie ryggade snabbt tillbaka. "Vad menar du? Jag brukar ju komma hit varje dag eller??" Frågade hon med nu lite darrande röst. "Ja, men jag har fan inte tid för dig idag!" var det hårda ordet hon fick tillbaka, innan han föste ut henne ur huset och stängde dörren bakom henne.

 Hon stod utanför den där dörren i säkert tjugo minuter, jundra procent säker att han snart skulle slita upp dörren och säga förlåt. Men det hände aldrig. Så med tunga och släpande steg började hon gå mot skolan igen. 

  Ricardo stod utanför skolan med armarna i kors när hon kom tillbaka. Klockan hade ringt in för länge sedan och det var endast dem två utanför. "varför kom du inte?" Frågade Ricardo bryskt när hon kommit nära nog för att höra honom. "Oj, jag visste inte att jag var tvungen att vara hon dig hela tiden?!" Sa hon spydigt tillbaka, fortfarande chockad efter incidenten med Johan. "Ehm, jag trodde vi sa igår kväll att ni skulle komma till mig på lunchen idag?? Jag har faktiskt något viktigt att berätta." Han kollade på henne precis som om hon var en liten bebis som inte förstod någonting. "Ehm, jag var helt full och nerdrogad igår kväll?? Tror du verkligen jag kommer ihåg någonting då?" Frågade Cassie och nu var det hennes tur att kolla på honom som om han inte förstod ett skit. Han suckade och kollade bort. "Kom bara till mig efter skolan, okej??" Sa han efter ett tags pinsam tystnad och kramade sedan om henne, för att sedan gå bort mot sin gamla skruttiga Volvo, som definitivt hade rostat dem senaste åren. Cassie stod och kollade efter bilen där den åkte iväg på gatan, innan hon gick in i skolbyggnaden igen.

  Cassie steg in i klassrummet och alla kollade instinktivt upp på henne när hon ryckte upp dörren. Lärararen, som slumrat till på sin stol framme vid tavlan ryckte till av det höga ljudet, och kollade sedan surt på mig. "Och var har du varit unga dam??" Frågade hon och kollade surt på Cassie. "Skulle hem och hämta en bok jag glömt, och sedan missade jag bussen, så jag fick gå tillbaka till skolan." Sa Cassie lugnt och ryckte på axlarna. Även hon hade blivit riktigt bra på att ljuga. Så bra så att hon lätt kunde smita ut ur situationer i skolan som hade fått andra elever att bli skickade till rektorn, som var ett riktigt monster. 

  Justin ur sina dagdrömmar av att Ryan ropade på honom. "Jag är i köket!" ropade han och strax såg han hur hans bästa vän svängde in i det luftiga köket. "Tänkte fira att du kommit hem med en liten fest ikväll" Log han mot Justin och han kollade misstänksamt till baka på honom. "liten?" frågade han skeptiskt då förra gången han hade haft fest för honom bjudit in i princip hela skolan till sin lya. "Okej, jag har bjudit in min klass, några vänner från andra klasser och bad dem pålitliga av dem att ta med sig ett gäng kompisar" Log han mot honom och Justin drog lite lätt på munnen. "kommer det komma några snygga tjejer då??". Han hade varit singel alldeles för länge nu, och han tyckte att det var dags att hitta någon ny. "Självklart. Av dem jag vet kommer finns ju Klara, Linda, Melissa, Amelia och sist men absolut inte minst.." Började han och kollade spänt på Justin innan han sa vem det var. "säg bara vem det är, du vet att jag hatar att vänta sådär." Sa Justin trött och kollade på sin vän. "okej då.. Hon heter Cassie, och hon är skolans utan tvekan snyggaste tjej, tyvärr så gå det massa rykten om att hon håller på med droger. Och att hon röker och dricker vet jag att hon gör, då jag själv - och massvis med andra för den delen - har sett det med egna ögon.." Justin tittade besviket ner i marken. Han hatade tjejer som dricker och sådant där. Själv hade han aldrig smakat på alkohol. Ja, om man inte räknade en och annan öl dådå...



Sådär!! Har ju helt ändrat skrivarsätt nu, då jag skriver konversationer

annorlunda, och  skriver i tredje person och sånt.. Hoppas ni gillade kapitlet iaf!!

Kommentera kapitlet, det betyder mkt..

 
 
sofia

sofia

8 mars 2012 20:52

svar
ja men absolut fixar det nu=)

säg till när du gjort de med:)

http://ziffia.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards