justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

C h a p t e r t h r e e

Av Felicia - 10 mars 2012 12:00

  Cassie, som inte var så medveten om omvärlden, om det nu då inte gällde tonårs idoler - vilket det här faktiskt handlade om - Öppnade förvånat ögonen när hon hörde kändisens namn uttalas från en utav sina bästa vänner, och sken sedan upp i ett stort leende. "Haha, det ska bli kul att se honom igen, har ju inte sett honom sen, vad är det, sexan??" Frågade hon och syftade på dem åren då dem gått i samma klass. "nee, tror det är sjuan faktiskt." Svarade Jolena, som redan börjat rota runt i sin garderob för att hitta någonting som hon kunde ha på sig under kvällen.


  Cassie däremot visste redan vad hon skulle ha på sig. "Jag sticker bara hem en snabbis för att hämta sakerna jag ska ha på mig, är tillbaka om tjugo!!" Sa hon och rusade snabbt ut ur rummet, då hon visste att Rick snart skulle komma hem från sin dagliga joggingtur.

  Rick hörde hur dörren slängdes upp och Cassies tunga andetag. Han hörde hur Carina babblade på i andra änden av telefonen, men det enda han kunde koncentrera sig på just nu var Cassie. "Hör du mig??" Hörde han nu hur Carina sa i andra änden och han började snabbt mumla fram "Cassie kom precis hem, måste gå.." Men precis innan han hann trycka på röd lur utbrast Carina "Åh, det var flera dagar sedan jag pratade med henne, kan jag inte få prata med henne en liten snabbis?!?". Han suckade men ropade ändå på Cassie att mamma var i telefonen. Hon kom nerdunstandes nedför trappan - då deras lägenhet hade två våningar - i ett vitt pösigt linne, ett par svarta shorts och en jeans jacka.  "Hej mamma." Sa Cassie snabbt och började gå med snabba steg mot ytterdörren. Hennes mamma hade återigen räddat henne från ännu ett övergrepp från styvfadern. Och även den här gången var det utan att hon ens visste om det. I handen hade hon väskan, där hon hade proppat in kläder för morgondagen, tandborste och en sov t-shirt.

 

  Hon avslutade samtalet med ett kort "puss puss", och slängde sedan bort telefonen i fåtöljen i hallen för att sedan snabbt rusa ut ur huset. Än en gång räddad. Tänkte hon när hon sprang för sitt liv mot Jolenas hus bara ett fåtal kvarter bort.

  Jolena hörde hur dörren återigen öppnade och stängdes i den trånga hallen, för att sedan komma in i hennes rum, röd om kinderna och flåsandes. "Du var inte tvungen att springa vet du." Påpekade hon och fortsatte sedan med att säga "Vad tycker du då??" Och sedan snurra runt så att Cassie kunde inspektera hennes outfit, som bestod av ett par dip dye - shorts och ett vitt linne med en svart skinnjacka över. 

  "När ska man vara där förresten?" Frågade Cassie efter att dem sminkat sig för fest. Jolena slängde en snabb blick mot klockan som satt över hennes säng. "Om en kvart ungefär." Sa hon och kollade sedan förväntansfullt på Cassie. "Okej, då sticker vi typ om tjugo minuter, så är vi där om typ en halvtimme. Svarade Cassie och slängde ner sig i sängen samtidigt som tonerna till One Directions - Taken började spelas på Jolenas dator.


  "Now that you can't have me, you suddenly want me, now that I'm with somebody else, you tell me you love me" Började Jolena sjunga och Cassie var inte sen med att stämma in. "Who do you think you are, who do you think I am, you only love to see me breaking, you only want me when I'm taken, you don't really want my heart,no you just like to know you can, be still the one who gets it breaking, you only want me when I'm taken!!" Sjöng dem för full hals när refrängen sedan började spelas och dem båda började skratta hysteriskt åt deras röster som inte alls passade ihop. Cassie drömde sig bort och föreställde sig att Harry på något magiskt sätt också skulle på festen. Det var han som sjöng refrängen, och hon hade, ända sedan bandet var med i X-factor UK haft en oförglömlig förälskelse i honom.

  En kvart senare satt dem på bussen som skulle ta dem till Ryans lya. Såklart var dem tvungna att gå ett eller två kvarter, men det var definitivt bättre än att ta en taxi, som ingen av dem hade råd med.

  Mindre än en kvart senare stod dem båda två på dansgolvets mitt, som var i Ryans vardagsrum och dansade. Alla killar kollade imponerat på deras dans, som tagit år av träning för att få den helt perfekt, och precis så sexig som den nu var när dem stod där och dansade.



Nuuu måste jag verkligen skynda mig till bussen ;P

hehe, nu fick ni iaf ett kapitel idag ;)

Hann inte göra så att bilden nt syntes på youtube klippet .. 

Aja, det funkar ändå så, ha det!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards