justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

C h a p t e r n i n e

Av Felicia - 17 mars 2012 19:00

  Caitlin som hade hört hela samtalet, var inte alls sur på Johan, varken på det hårda språket eller att han varit så oförskämd. Och det var inte för att Oscar hade varit otrogen, utan hon var alltid sådan. Som en bästavän. Eller en räddare i nöden kanske man kan kalla det. 


  Oscar travade iväg in i mörkret och Caitlin, Cassie och Johan återgick till filmen igen. Men bara efter några minuter pep Cassies mobil till och hon havade upp den ur fickan.

  

  "Vad gör damen imorgon?? /Jb"


  Cassie skrattade till åt den gammalmodiga texten och skrev tillbaka att hon var upptagen, då hon planerat in ett möte med Ricardo då. Men att dem kanske kunde träffas på måndagen. Mobilen pep snabbt till igen.

  

  "Okej, jag ringer dig då!!"


  Hon la ner mobilen på bordet och såg snabbt att både Caitlin och Johan stirrade på henne. "Vad??" sa hon frågandes till dem två nyfikna ansiktena. "Men vem var det, och vad ville personen?!?" Svarade Johan smått hysteriskt och himlade med ögonen åt hennes ovetande. "Åh, det var Justin och han undrade vad jag gjorde imorgon, men jag sa att jag var upptagen, vilket jag är, och undrade om vi kunde ses på måndag, och han sa ja." Caitlin satt med halvt öppen mun och ubsvisslade sedan. 

  "Något på gång eller??" Frågade hon sedan och nöp Cassie sidan. "Haha, nee, tror inte det, vi är bara vänner typ." sa hon och ångrade snabbt att hon sagt typ. Då Caitlin genast hoppade på henne igen. "Tyyp?? Vadå typ?? Du kan ju inte säga typ!! Är ni bara vänner eller inte??" Hon kollade upphetsat på Cassie och hon skrattade nervöst till innan hon ryckte på axlarna. Det var svårt - även för henne - att inte säga sanningen, och hur hon känner till Caitlin. 

  

  Hon vaknade av att dörren slog igen och hon ryckte genast till i soffan där hon spenderat natten. Hon tycktes alltid somna i soffan när dem kollade på film. "Cassie, kolla vad jag köpt till dig!!" Hörde hon Johan ropa ifrån hallen och hon gnuggade sig i ögonen, som inte vant sig vid ljuset riktigt än. "Oj, väckte jag dig?" frågade han sedan när han såg den nyvakna Cassie i soffan. "Jaa, fast jag tror det var dags att vakna i alla fall." log hon och han slängde iväg en påse åt hennes håll, följt av en påse med kläder hon shoppat igår, så hon hade något att byta om till.

  Hon öppnade genast påsen och log stort när hon såg vad det var. "Dags att färga håret för min del antar jag??" sa hon och höll upp dem olika hårfärgerna. "Japp, helt klart, du har ju värsta utväxten ju" sa han och syftade på det bruna håret som återigen börjat synas. 

  En timme senare kom hon och Johan ut från toaletten, där dem precis färgat hennes hår och hon hade bytt om till vanliga kläder igen. Caitlin höll på att sätta i halsen när hon såg Cassie. "V-v-vad har du gjort med ditt hår toker??" sa hon och dem två ungdomarna började skratta. "Färgat det såklart, ville ha något nytt, och din så väl uppfostrade son var snäll och köpte färger när jag sov, så skyll på honom när det gäller färgerna" sa hon och Johan skrattade nervöst, även fastän han tyckte det var skitsnyggt,vilket det absolut var.

( h å r e t / / o u t f i t e n )  


  Dem satte sig ner vid det stora matbordet för att äta lunch, då klockan redan hade hunnit bli två. Det fick bli hamburgare, då det inte fanns något annat hemma. Cassie njör nät hon åt, då hon inte ätit någonting så mättande på riktigt länge.

  En kvart senare gick hon nerför uppfarten till deras hus, och började gå mot busshållplatsen. Hon tog upp sin mobil och tryckte på snabbval 3, Ricardos nummer.

  "Ricardo här" sa han och Cassie kunde nästan se hur han log på andra sidan telefonen. "Cassie här, jag åker med bussen till ur place nu." sa hon och gick på bussen, som had ekommit några minuter för tidigt."Okej, har en liten suprise till dig senare, men ses!" sa han snabbt och la sedan på, så Cassie passade på att sms:a med sin mamma så länge. Hon hade varit borta i flera veckor nu, och Cassie saknade henne av hela sitt hjärta, men hon hade blivit va, då hon nästan bara var hemma kanske elva ggr per år, och då bara i ungefär en vecka, fast oftast var det mindre än det.

  Ricardo gick till dörren för att öppna. När Cassie stod där, i färgglatt hår log han stort och gav henne en bautakram innan han ledde in henne i vardagsrummet, där Jolena satt. "Hey." sa Jolena när hon fick syn på henne och hon nickade lätt tillbaka. "Vad var det du skulle visa mig??" frågade hon och kollade på Ricardo igen. "Joo, jag har fixat fram GHB, och tänkte att du ville testa lite med oss??" han kollade på henne och hon tvekade inte en sekund, då hon hört hur underbart det var att ta det. Det stod en flaska på soffbordet, ocg först hade hon trott att det var vatten, men nu när hon visste var det var, nästan slängde hon sig över flaskan och frågade glatt vem som skulle ta först.

  Alla tre visste dem att man inte fick ta mer än en kapsel, och dem mätte snabbt upp i lovket innan dem snabbt drack upp den lilla vätskan. Det tog några minuter innan den började värka, men snart var dem i full fart med att hitta närmaste krog..


Sådärt!! Sorry för att den kom så sent,

men har vart med ett par kompisar,

så har nt haft tid förren nu,

och som vanligt så fastnar jag framför ngt annat hela tiden -.-'

haha, men nu e den ute iaf!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards