justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 21 mars 2012

C h a p t e r t v e l w e

Av Felicia - 21 mars 2012 15:45

  "Hur klarar du av det?? Folk som stirrar på dig hela tiden? Jag skulle aldrig klara av den uppmärksamheten." Sa hon och satte sig nervöst nerpå en köksstol. "Jag är van vid det antar jag" sa han och fyrade av ett bländande leende mot henne. Varför var alltid kändisars leenden så vita egentligen?? Hennes egna tänder var snarare åt det gula hållet, speciellt tängerna på den nedre raden.

  

  Det knackade på dörren och hon kollade misstänksamt på Justin. Hade han bjudit in någon annan??


  Justin log ursäktande mot henne innan han gick för att öppna dörren.

  "Eey, body!! Vad gör du här?" hörde hon hur han frågade någon och hon hörde hur en skrovlig röst svara. "Hörde att du var med den där Cassie häromdagen, du vet väl att hon typ är värsta slampan och tar droger och allt va??" hörde hon hur en tjejröst frågade och hon kunde känna hur tårarna brände under ögonlocken.

 

  Justin harklade sig nervöst och sa sedan "du borde gå"sedan hörde hon inget mer innan dörren slängdes igen. 

  Men när Justin åter kom in i köket, var Cassie spårlöst försvunnen, och han förstod inte var hon had ekunnat ta vägen, innan han hörde bakdörren slå igen. Fan, hon hade hört vad den där jävla Katya hade sagt. Han hade alltid hatat hans mormor och morfars bortskämda granne. 

  Han rusade bort mot dörren, och han precis se Cassies siluett försvinna runt hörnet. Han kände hur hans islka utvecklades snabbt till det värre, och han kände bara för att slå handen i en cementvägg. Han kom ut i hallen, och upptäckte hyffsat snabbt att Cassies jeansjacka hängde på klädstället. Han kom på att han faktiskt var tvungen att träffa henne igen för att ge henne sin jacka, och tänkte göra det dagen efter i hennes skola. Han kunde redan se allas förvånade ansikten när han går genom skolan och fram till Cassie, för att ge hennes jeansjacka tillbaka. Sedan kom han att tänka på vad Katya sagt förut, om att hon tar droger, men mest det där om att hon var värsta slampan. 

  Om han skulle ge henne hennes jeansjacka skulle alla tro att dem gjort det och då skulle det snabbt sprida sig till skvaller tidningarna, och då skulle hans mamma, mormor, morfar och pappa också tro det, och det skulle vara värsta katastrofen.

  Cassie däremot sprang iväg på sina högklackade skor i den ljumna kvällen. När vinden drog till började hon genast frysa och kom på att hon glömt sin jacka hos Justin, men hon tänkte definitivt inte gå tillbaka, och förnedras av den där dryga tjejen igen. Även om tjejen inte ens vetat att hon hade varit där.


sådärt!! Ska skriva mer kapitel nu,,

så jag harett kapitel till imorgon, då

jag antagligen inte kommer hinna skriva

en del då... Ha det tills dess!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards