justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

C h a p t e r s e v e n t e e n

Av Felicia - 27 mars 2012 11:45

"Hon har engelska i sal 213" sa killen och Justin kollade förvirrat på honom. Killen suckade och reste sig upp. "Följ mig, jag visar dig vägen" sa killen och Justin log tacksamt mot honom. Dem gick igenom massvis med korridorer, och förbi massvis med förvånade ansikten. Killen stannade framför en dörr med nummrena 213 tryckt på dörren. Killen började gå bort,men han bad honom be Cassie komma ut också. Killen suckade tungt, men knackade sedan på klassrumsdörren.


  Alla kollade upp från sina engelskaböcker när det knackade på dörren in till klassrummet, och när den snygga killen från expeditionen tittade in i klassrummet undrade alla vad det var han ville. Han harklade sig lätt. "Cassie, du har någon som vill träffa dig". Hon nickade lätt i tron på att det var antingen Jolena eller Ricardo, eller i värsta fall Rick.

  Hon reste sig från sin bänk och gick mot den tjocka trädörren som ledde ut till korridoren. killen från expeditionen - som nästan ingen visste vad han hette - flyttade sig ur vägen för mig, och började sedan gå tillbaka till expeditionen. Hon slutade andas i några sekunder när hon såg vem som stod där. Justin. 

  "Hej.." böjade han och Cassie började sakta att andas igen. "Du glömde sin jeansjacka, ville bara lämna tillbaka den" sa han och räckte fram jackan. Hon log tacksamt mot honom, då det var hennes absoluta favoritjacka. "Tack" mumlade hon fram och nickade långsamt. Tystnaden mellan dem var olidlig, och hon måste in till lektionen igen. "Jag måste in på lektion igen" sa hon och backade mot dörren. "Ah, jag fattar, men ska typ ha filmkväll med ett par polare ikväll, vill du komma kanske?" frågade han och chockade därmed Cassie väldigt mycket.

  "Ehmm, visst" sa hon och log ett osäkert leende samtidigt som hon kollade ner i golvet. Varför hade han frågat henne egentligen?? Hon var ju bara en tjej som tog droger och låg runt för honom ju??

 

  Justin nickade och började också han backa bakåt, mot utgången då. "Jag ringer dig senare då" sa han och hon gick in i sitt klassrum igen. Han svalde hårt. Varför hade han bjudit med henne egentligen?? Tänk om allt skulle gå helt knasigt?? Aja, kanske skulle dem faktiskt bli bra vänner tillslut, vilket dem båda långt inom sig faktiskt önskade.

  Han slängde sig ner i sin smala säng när han kom hem igen. Han hade händerna under huvudet och kollade rätt upp i taket. "Eyy, vad håller du på med??" hörde han Ryan säga när han kom in i hans lilla rum och ett leende spred sig på hans läppar. "Tänker" svarade han och fick genast en konstig blick från Ryan, som teatriskt (??) började backa mot dörren igen samtidigt som han sa "Okej" och drog ut på oet. Justin skrattade till och boxade till honom löst på armen efter att ha rest sig upp från sängen. 

  "Kunde alla komma ikväll eller??" frågade Ryan sedan och leended ersattes av ett hårt streck. "Jaa, typ.." sa han och Ryan kollade oförståendes på honom. "Vad menar du??" fråagde han och la huvudet på sne. "Jag bjöd in Cassie också" sa han och Ryan nickade. "Okej" sa han sedan och klappade honom på axeln och han kollade på Ryan. "Så det är okej??" "Självklart, hon e faktiskt riktigt schysst när hon e nykter o så" sa han och Justin började småskratta, medans dom gick ner till köket,som luktade spagetti med köttfärssås då Diane lagade mat..


Förlåt för tråkig och blablabla...

är fortfarande sjuk, menlovar

att det ska bli bättre uppdatering

(och längre delar) när jag är frisk

igen, och då det inte var ngt allvarligt

kmr jag vara frisk till slutet av veckan 

tror jag :) Tack för allt!!!

Bilden ska egentligen röra på sig, vet nt vrf

den inte gör det -.-' typ dåligt internet??

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards