justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

C h a p t e r e i g h t e e n

Av Felicia - 28 mars 2012 10:00

"Kunde alla komma ikväll eller??" frågade Ryan sedan och leended ersattes av ett hårt streck. "Jaa, typ.." sa han och Ryan kollade oförståendes på honom. "Vad menar du??" fråagde han och la huvudet på sne. "Jag bjöd in Cassie också" sa han och Ryan nickade. "Okej" sa han sedan och klappade honom på axeln och han kollade på Ryan. "Så det är okej??" "Självklart, hon e faktiskt riktigt schysst när hon e nykter o så" sa han och Justin började småskratta, medans dom gick ner till köket,som luktade spagetti med köttfärssås då Diane lagade mat..


  "Så varförvar du så elak mot henne i lördags??" frågade Justin medans dem närmade sig köket och Ryan kollade skenerat ner i marken. "O00ooO0o00o, någon är lite förtjust i en viss tjej kanske!!" sa han och kollade retsamt på sin vän. "Kanske, jag vet faktiskt inte" sa Ryan och han bestämde sig för att inte berätta att hon varit här. Det var ju inget mellan dem eller så, men han ville inte att Ryan skulle få för sig något, så som han brukade göra.

  "Där kommer ni ju!!" utbrast Diane när killarna visade sig i dörröppningen, och hon proppade genast deras famnar fulla med glas, tallrikar och estick, och beodrade dem att duka utomhus.

  När dem väl satt ner, och även Bruce hade kommit tillbaka från affären där han köpt jordgubbar och grädde till efterrätten, frågade Diane var dem skulle vara någonstans ikväll. Han kollade på Ryan som för att hitta ett svar på den frågan, men Ryan såg lika ovetandes ut som han själv. Bruce skrattade till. "Det verkar inte som om det vet det själva än" sa han och skrockade vidare. Lika glad som vanligt. Diande kollade lite lurt på dem, precis som om dem hade något i görningen, men högg sedan in på sin pasta, och sa sedan hr god den var, trots att hon själv gjort den,och den goda stämningen fanns som vanligt vid bordet på deras baksida.


Vilket var helt annat än var den var hos Cassie. Hon hade precis slutat skolan, och hade precis lämnat skolans område när Ricks Wolksvagen körde in brevid henne och rutan rullade ner. "Hoppa in!!" Snäste Rick och Cassie skakade skärrat på huvudet. "Vadå nej!? Du ska fan in i bilen!!" skrek han då,och var tvungen att kolla runt bilen, så att ingen annan hörde, eller att någon märkte att det var han.

  Cassie började förtvivlat springa, men Rick följde henne med bilen. Det fanns en gränd längre fram, och hon visste att den ledde ut på nästa gata, en gågata där Rick inte skulle kunna komma in med bilen, men precis då hon svängde in på gränden hörde hon hur en bildörr slog igen och steg bakom henne. Rick hade till hennes fasa gått ur bilen, och jagade henne nu till fots. Hon, som - på grund av rökningen och ingen träning - inte alls hade bra kondition sprang inte så snabbt och snartbörjade hon flåsa tungt.

  Hon sprang genom gränden, ut på gågatan, och fortsatte sedan till den stora vägen, där bara få bilar körde för att det var en lång omväg, då det fanns en snabbare väg in långt bort. Cassie slängde hela tiden blickar bakåt. Men hon kunde inte längre se Rick. Eftersom hon var rädd att han hämtat bilen när han sett att hon var på väg ut på vägen igen gömde hon sig bakom en buske brevid vägen.

  Och som hon förväntat sig kom Rck körandes med sin bil på vägen, men då han inte såg henne, vände han snart om och körde tillbaka samma väg som ha kommit.

  Av rädsla av atthan skulle komma körandes tillbaka låg hon kvar i busken i ytterligare tjgo minuter, innan hon vågade resa sig upp och gå över vägen och mot bussen, som förlänge sedan hade åkt iväg. Hon räknade snabbt ut att nästabuss skulle komma om en kvart, oc då var det lika bra att gå till Ricardo, det var också mindre chans att Rick skulle hitta henne om hon var i ständig rörelse i den hyffsat stora staden. 


  Efter att både pastan och jordgubbarna var slut gick killarna ut till hallen och sedan vidare ut genom dörren. Dem skulle över till Chaz för att kolla var dem skulle vara ikväll och hur dem skulle göra med mera. 

  Dem kom fram hyffsat snabbt och gick in i hallen. Chaz kom nerdunstandes i trappan och vinkade åt dem att komma upp på hans rum. "Så vem ska vi va hos då??" frågade Chaz när han satt sig ner i sin säng. Eller ja, man kanske ska kalla det för slängt sig ner, då han nu halvlåg i sängen. 

  "Vi kan la va här??" sa Ryan och kollade hoppfullt på sin vän. Chaz ryckte på axlarna och signalerade därmed ett okej. Justin nickade sakta och började sedan skratta. "Du kan ALDRIG gissa vemvi bjudit in!" sa han och flinade stort. "Det var faktiskt du som bjöd in henne" Lade Ryan till och Chaz ögon var nära på att poppa ut. "Bjöd du in Cassie?? Coooolt" sa han ohc flinade. "Hur visste du??" frågade han förbryllat och kollade surt på Ryan. "Berättade du??" sa han medöverdrivet barnslig ton och gjorde puppyface till honom. "Hur skulle jag kunna ha gjort det?? Du har ju varit med mig ända sedan jag fick reda på det juu!!" sa Ryan skrattandes och Chaz kollade på dem. "Är jag inte smart nog att gissa rätt eller??" sa han ohc snyftade till på låtsas. Justin skrattade till. "Nej." sa han sedan och la armarna i kors över bröstet och kollade upp i taket, precis som en femåring som inte vill hoppa in i dushen.


Kanske inte blev så lång

som jag hoppats, men nu 

fickni iaf en hyffsat lång

del :D kmr kanske en till del sen..

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards