justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

C h a p t e r t w e n t y

Av Felicia - 31 mars 2012 19:30

  Och sedan slog det henne, Rick skulle ju iväg på affärsresa från idag till på onsdag. Hon log för sig själv samtidigt som hon styrde stegen mot busshållplatsen. Och medan hon väntade på bussen knappade hon in ett sms till Justin där det stod du kan nog hämta mig hemma hos mig ist ;) men efter att hon skickat det kom hon på att han inte hade en aning om var hon bodde, så hon skrev det i ett annat sms istället.


  En kvart senare stannade bussen till intill busshållplatsen. Hon steg på och drog sitt busskort. Det pep till och hon gick längre bak i bussen. Den var bara halvfull, men det fanns inget ledigt tvåsitts-säte, då nästan alla satt en för sig. Hon kunde ju sätta sig brevid den där killen, som hon kände igen från skolan, eller brevid det där fullot som hade spridit ut sig längst bak i bussen, men hon satte sig brevid en gravid kvinna som såg väldigt stressad ut istället.

  "Hej" sa hon snabbt till kvinnan när hon sattesig ner, så hon i alla fall visste att hon var där, då hon hela tiden kollade ut genom fönstret. "Hej" sa kvinnan snabbt tillbaka utan att kolla bort från fönstret. Herregud, vad är det som är så jävla intressant egentligen?? Tänkte hon och kollade ut genom fönstret. 

  Där såg hon någon kille med huvagå över gatan. Han var stor, svart och sågväldigt gänglig ut. Kan det vara en kändis?? Tänkte hon och makade en bit närmare fönstret, vilket faktiskt fick kvinnan att vända huvudet mot henne."Oj, förlåt" sa hon snabbt me dkvinnan skakade bara på huvudet. "Nejnej, det är okej.. Det är Usher det där förresten" sa hon och nickade mot mannen på övergångsstället. "Åh, tack, såg inte det" sa hon och kvinnan log milt åt henne. "Jolene förresten" sa kvinnan och sträckte fram handen. "Cassie" sa hon tillbaka men kunde inte längre hålla tankarna borta från det hon hört vid Ricardos lägenhet. Jolene var alldeles för likt Jolena alltså...

  Kvinnan kollade återigen ut genom fönstret, men då bussen nu börjatröra sig, och Usher redan gått över övergångsstället var det enda man kunde se ett stort virrvarr av människor. 

  En kvart senare steg hon av bussen igen. Hon började genast gå i riktning mot sitt hus, och la genast märke till att kvinnan gick åt andra hållet. Hon gick längs med gatan ett tag tills jag kom fram till mitt hyreslägenhetshus, och hon klev in i hallen. Hon åkte upp till sin våning, låste upp sin dörr och klev sedan in i sin hall. Hon stod där tyst ett tag, för att försäkra mig om att ingen var hemma, men fem minuter senare klavade hon bort till sitt rum på andra sidan lägenheten. Hon drog av mig kläderna hon hade på sig, och tog på sig ett par shorts och en randig tröja, med spets på baksidan.

 

  Kvart i sju ringde det på dörren och hon sprang för att öppna. Där stod Justin i mjukisbyxor, tjocktröja och ett stort flin på läpparna. "Mjukiskläder" sa hon och konstateradedet uppenbara. "Tycker det är bekvämast så, men jag ser att jag är den enda som tucker så.." sa han och kollade ner på hennes klädsel, men hon gav honom bara en självsäker blick innan hon stängde och låste dörren bakom sig. "Nu drar vi!!" sa hon sedan och hoppade in på passagerarsidan.

  Det visade sig att det inte alls var långt till Chaz från hennes hus. Det tog bara cirka fem minuter, och sedan stod dem inne i Chazs hall och torkade av skorna på välkomstmattan, sedan steg dem in i huset och vidare in i tv-rummet, där han hade dukat upp med chips, godis, popcoeroch massa olika läsker. Hon kunde bland annat konstantera att det fanns med en hello kitty läsk med hallonsmak. MEn precis då Justin skulle snappa åt sig en godisbit kom Nolan in i rummet och drog med dem in i köket, där det fanns mängder av Tacos. Hur mycket åt dem här killarna egentligen??


Blev inte så långt idag..

Hoppas det räcker, kmr ha

svårt att hinna med imorgon också,

mycket som kmr hända då¨, men ska försöka

klämma in ett kapitel ändå.. Ha det!! Glöm nt

Earth Hour sen!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards