justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 3 april 2012

C h a p t e r t w e n t y t h r e e

Av Felicia - 3 april 2012 18:00

  "Inte kul.." mumlade han tyst försig själv. "Inte alls kul" fortsatte han och kollade ut genom fönstret. "Jo, jävligt kul faktiskt" utbrast hon och alla började återigen skratta. Även på Justin spreds det ett litet leende.


  En kvart senare stod hon vid dörren och vinkade hejdå. Var hon skulle ta vägen hade hon ingen aning om, men hon kände att det var dags att gå. Hon slängde iväg ett snabbt sms till Johan där hon frågade om hon kunde krascha där över natten, men han hade snabbt skrivit tillbaka att han och hans mamma hade åkt hem till hans mormor och skulle stanna där över natten. Suckandes skickade hon iväg ett sms till Jolena också, men hon kunde inte heller, då hon enligt henne hade det så himla kul med Ricardo, och alla fattar nog vad det betyder...

  Så vad hade hon för valmöjligheter egentligen?? Jo, inga.. Inga alls. Det enda hon kunde göra var att smyga hem och hoppas på att Rick antingen inte var hemma, eller att han sov och inte hörde henne. Suckandes satte hon sig ner på trottoarkanten en bit bort från Chazs hus. 

  "Vad sitter du här för??" hörde hon någon väsa fram till henne och hon kollade upp. Där stod Katya i ett utamanande linne och ett par shorts. Stringtrosorna kunde man se ovanför byxkanten också.. 

  "Det har du inte med att göra" väste hon tillbaka och Katya fnös föraktsfullt. "Antar att du blivit utsparkad från ditt senaste ligg eller något" sa Katya och började tralla därifrån på sina korta ben. "Ha!! Som om!! Och förresten, så är det inte jag som går runt i stringtrosor på gatan mitt i natten!!" sa hon, även fastän hon hade stringtrosor på sig, och även hon var ju ute mitt i natten..

  "Pfft.. som om!! Jag har faktiskt varit hos en kompis!!" utbrast Katya och kollade elakt på henne. "Vadå?? Din KK eller?!" väste hon fram, innan hon vände sig om för att lämna platsen.. Men nejnej, det fick hon tydligen inte, då Katya grabbade tag i hennes arm, snurrade runt henne så dem stod öga mot öga, och sedan bitch-slappade hon henne. Hon fick inte fram några ord, men tänkte för sig själv: eh, varför inte, hon kommer ju ändå inte minnas det imorgon.. sedan gav hon Katya en rak höger och Katya sjönk ner på knä med handen om sin blödande kind. 

  "Jävla horiga fittjävel!! Vem tror du att du är egentligen va?!?" skrek hon och hon kunde ha lovat att någon vaknade inuti något av husen. Hon kollade kaxigt på Katya, innan hon lämnade Katya, och hennes hårda ord bakom sig. 


  Hon stängde dörren, så tyst som möjligt bakom sig. Ricks bil stod utanför höghuset, men hon hoppades att han sov, eller kanske att någon av hans kompisar var här, så han inte kunde göra något mot henne. Hon drog av sig sin tunna jacka, innan hon började smyga längre in i lägenheten, och bort mot sitt sovrum. En skugga lurade i dörröppningen in till köket, och hon började instinktivt backa bakåt. "Kom hit då" hörde hon Rick väsa fram innan hann kastade sig mot henne. Handlingen fick hennes minne att åka flera år bak i tiden, till en av dem tidigaste övergreppen mot henne..


  "Jag är hemma!!" ropade jag och slängde ner min skolväska vid klädhängaren i hallen. Rick dök upp vid dörröppningen och jag sprang mot honom och kramade om honom. Han hade gett sig på mig en gång redan, men jag hade trott att det var en dröm. "Kom hit gumman!!" sa han lättsamt och kramade om mig. Jag gosade in mig i hans famn och omsveptes av hans lukt. Han och mamma hade bara varit gifta i ett par månader, men han kändes redan som en i familjen. Han grabbade tag i min arm, och viskade något snuskigt i mitt öra, som jag inte riktigt kunde uppfatta. Jag ryggade undan och han började genast skrika åt mig, och att jag borde göra som han säger. 

  Jag sjönk ihopp i ett hörn i hallen och höll för öronen med mina små händer samtidigt som jag viskade för mig själv att allting skulle bli bra igen, att jag bara inbillade mig och att han skulle sluta snart, men slåporden blev fler, och alltmer grova, och jag började nypa mig i armen för att vakna upp..

 

  Jag öppnade ögonen, då han hade slutat skrika åt mig, och fick se han komma flygandes mot mig. Jag spärrade upp ögonen och skulle precis skrika, då hans kropp träffade min lilla sköra kropp, och han drog genast in mig i sitt sovrum. Jag började gråta hysteriskt och kämpade emot allt vad jag kunde, men han var ostoppbar. Han slängde ner mig i hans säng, och jag började förtvivlat krypa mot kanten, men han grabbade tag i min lilla kropp, och började dra av mig mina kläder, för att bara sekunder senare träda in i mig, och jag tänkte att det måste vara verklighet, för sån här smärta kan inte finnas i drömmar, och vore det en dröm, skulle jag ha vaknat för länge sedan..


  Hon kom tillbaka till verkligheten, och kollade på sin styvfar, där han stod i ett hörn och klumpigt klädde av sig. Hon kollade med avsky på hans äckliga, svettiga kropp och kunde inte undgå att undra vad hennes mamma såg i den där äckelgubben. Han var över femtio. Men han hade pengarna att försörja oss, och ta hand om mig - eller det trodde hon i alla fall att han gjorde - när hon var borta , och utan någon som tar hand om mig, inget resande för henne, och utan resande för hene, inget jobb, och inget jobb, inga pengar, vilket gjorde att dem ändå skulle behöva honom i vilket fall som helst...


Sådär!! Det var fram till minnet

som jag skrev igår -.-' resten skrev jag

nu.. Aja, ska sticka nu, ha det!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards