justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

C h a p t e r f o r t y t h r e e

Av Felicia - 26 april 2012 17:00

Han hade blivit utnjyttjad av många under sin karriär. Folk som velat komma åt hans berömmelse, få sina femton minuter i strålkastarljuset. Och det hade dem självklart fått, då det oftast stod i massvis med tidningar om han sågs ute med någon ny tjej, men sedan Jasmine svikit honom, hade det bara blivit några enstaka dejter. Alla hade dem varit snygga. Men dem visade även hur mycket dem ville ha honom, fysiskt, och han hade fattat att det inte skulle funka från hela början. Men med Cassie var det annorlunda...


  "Justin, vi är framme". Han vaknade utav Cassies röst, och han öppnade ögonen. Han måste ha slumrat till. Han log mjukt på den nu leendes Cassie. Han såg även att hon torkat bort dem sista resterna utav sminket, som han inte lyckats få bort på parkeringen.


  "Vad är klockan?" frågade han, och hon ryckte på axlarna, innan hon tog upp sin lila handväska, och började gå bort mot planets utgång. Han torkade bort lite saliv i mungipan med baksidan utav ena handen, och följde sedan efter henne. Hon hade fortfarande bandage på ena armen, vilket ledde till att hon var tvungen att ställa ner väskan på marken, för att kunna leta efter sin mobil med den enda lediga handen.


*


  Justin skrockade lågt, och hon tittade upp på honom, innan hon himlade med ögonen. Sedan halade hon upp mobilen ur väskan, och la ner den i sin ena ficka. Han gick förbi henne, och tog upp hennes väska på vägen, och hon kollade frustrerat upp på honom. Hon reste sig upp, och gick ut ur planet, och bländades genast av alla blixtar från kamerorna alla höll upp.


  Hon höjde ena handen, och skyndade sig därifrån. Hon såg hela tiden Justins ryggtavla framför sig, och följde efter honom. Resten var mest som ett virrvarr av färger. Hon småsprang, och slutade efter ett tag att bländas av ljusen, och kunde nu uppfatta vad som hände runt omkring henne. Justin hade sprungit fram till sina fans för att skriva autografer.


  Hon såg Scooter och Pattie stå och vänta längre fram, men då dem aldrig träffat henne tidigare, och inte visste att Justin skulle ha med sig någon, viftade snabbt - men på något sätt väldigt vänligt - bort henne. Hon suckade, och gick och satte sig på en bänk.


  Efter ett tag, som känt så mycket längre än det egentligen var, kom Justin fram till henne, med Pattie, Scooter och Moshe i släptåg. "Mamma, Scooter, det här är Cassie, en nära vän till mig" sa hon, och hon reste sig upp, och skakade hand med dem båda. 


  Pattie såg otroligt glad ut, och hon undrade om det berodde på henne. "Ehmm, mamma, kan jag få prata med dig lite?" frågade Justin Pattie, och Pattie nickade glatt, och log stort. "Vi är strax tillbaka" Log Justin, och dem två gick längre bort.


*


  "Och, så dog hennes bästa vän av en överdos för några dagar sedan också.." sa han, och avslutade därmed den korta sammanfattningen om vem Cassie var, och Patties min hade gått från besviken över drogerna, till förvånad över dem sexuella övergreppen, och till sist medlidsam över hennes väns död. Men när hon skakat av sig den känslan, kom besvikelsen tillbaka, men det var tydligt att det den här gången inte handlade om Cassie, utan om han själv. Att han umgåtts med så dåliga peroner, och till råga på allt tog med henne hit!


  Dem gick tillbaka till dem andra, och Pattie såg anklagande på Cassie, och alla kunde märka att hon inte gillade henne längre. HAn knuffade till henne i sidan, och hon kollade förvånat på honom, med en blick som sa vad gjorde du så för? Han kollade anklagande på henne, och dem börjadegå mot bilen. Dem satte sig enr, och Moshe körde dem mot Justins hem. Det var meningen att han bara skulle lämna sina saker och sedan följa med Scooter till studion, men han hade ingen lust att lämna Cassie ensam med Pattie, så han snackade sig ur det.


Hittar typ inga bra

bilder till dem olika sakerna

nuförtiden.. Internet är bra

igen iaf.. Och tack för kommentarerna!

Fortsätt så!! Höhö, drr iväg nu.. Ses

imorgon!!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards