justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

C h a p t e r f o r t y f i v e

Av Felicia - 29 april 2012 18:00

  Han slet sig från henne ettslag för att kolla djupt in i hennes ögon. För att förstå vad som egentligen rösrde sig i hennes huvud. Hon var som vanligt omöjlig att tyda, och han visste aldrig riktigt vad hon ville. En sak som irriterade honom något enormt, men som han definitivt kunde leva med, om han om så bara för en sekund fick ha hennes läppar mot sina egna.  


*


  "Gjorde jag något fel?" flämtade hon till och Justin skrattade lågt, innan han skakade på huvudet. "Nejdå" sa han, och gnuggade sin näsa mot hennes. Hon log milt. "Så var sover jag?" frågade hon, och bet sig löst i läppen. "Här" sa Justin självsäkert och klappade på sängen. Hon log stort, och reste sig sedan upp. "Var ska du?" frågade Jsutin förtvivlat och hon log. "Pattie kanske behöver hjälp med att duka" sa hon och han suckade. "Kom" sa hon och drog upp honom ur sängen. Han följde bittert med henne.


  "Kan vi hjälpa till med något?" frågade hon när dem kommit fram till köket, och Pattie ryckte till. "Nej, det behövs inte" mumlade hon, och fortsatte att koncentrerat skära en morot. "Vi kan duka" sa Justin och ett leende prydde hans ansikte. "Nejnej, det behöövs inte" svarade Pattie och kastade en blick över axlen. "Vi insisterar" sa hon och log svagt.


  Pattie suckade, innan hon svarade med ett "okej" och hon och Justin började duka ute på deras uteplats, som förresten var helt enorm. Pattie kom ut till uteplatsen, och kollade med avskum i blicken på Cassie, men tydligen märkte inte Justin det, då han bara kommenterade hur hungrig han var, och hur gott det skulle bli med mat.


  "Vad är det för något?" frågade Justin, och ställde sig upp för att kunna se vad det var Pattie höll i. "Gryta" sa hon och fyrade av ett stort leende mot Justin, som sedan bleknade när hennes blick kom till henne igen. Hon ställde ner grytan på bordet, och hon kollade på maten. Hon hade aldrig gillat gryta, men lastade ändå upp lite på sin tallrik för att verka hövlig.


  Hon petade runt maten på sin tallrik, och tog en tugga då och då. "Vad det inte gott?" frågade Justin och kollade försärat på hennes fortfarande fulla tallrik, och sedan på sin egna tallrik, som inte hade ett spår efter grytan kvar på sig.


  "Jag har aldrig riktigt gillat grytor" sa hon och drog på munnen. Justin räckte sig efter hennes tallrik och hon kollade chockat på honom. "Vad håller du på med?" frågade PAttie och kollade surt - och strängt - på Justin, som nu hade börjat skrapa av hennes mat på hans egna tallrik.


  "Man ska inte slösa mat, så jag äter upp hennes också" sa han, och hon började skratta. Men precis som han skulle stoppa in en tugga i munnen, slet PAttie gaffeln ut handen på honom "Vad håller du på med?" frågade han förvirrat och kollade upp på sin mamma, och likaså gjorde hon själv. "Du äter ingenting som den där har ätit" sa PAttie och pekade på henne. "Hon kan ha smugglat ner droger i den, eller kanske nu är drogpåverkat, och så åfår du hennes saliv i munnen, och så bli ju du också det!!" fortsatte PAttie, och Jutsin kollade surt på henne. 


  "Vad fan mamma?! Vad tror du om henne egentligen?? Hon har fan haft det förjävligt i hela sitt liv, och så kommer du och hackar ner på henne ännu mer, efter att hennes bästa vän precis dött?! Vad är du för människa egentligen!!" skrek han, och grabbade tag om hennes halndled, innan han hastiskt reste sig upp så att stolen välte, och sedan drog han med henne in, och sedan upp på hans rum.


  "Fan!!" skrek han, och baknkade handen i väggen så hårt han kunde. "Vad gör du?" frågade hon och kom fram till honom. Hans hand hade börjat blöda, och hon blåste på den. "Vad var det bra för?" frågade hon, och han lade ena armen om henne. "Hon fattar bara inte.." viskade han, och kollade ledsamt på henne. Hans hand far upp till hennes kind,och hon la sin hand över den. 


  Han drog sin andra hand genom sitt hår, och han såg helt uppriven ut. "Det gör inget" viskade hon, och han skakade nu upprört på huvudet. "Jo, jo Cassie, det gör visst något, du följde med mig för att komma bort från allt negativt, och så är det precis det du får här också.." han suckade, och hon skakade på huvudet. "Jag har i alla fall dig här" sa hon, och han log snett.


 



  Han drog henne intill sig, och pussade henne på hjässan, innan han lade ner sin kind på hennes huvud. "Hon åker hem imorgon bitti" PAtties hårda röst bröt genom luften, och hon kände hur en ensam tår rann nerför hennes kind. Trots att hon inte visste vad det var mellan hon själv och Justin, gjorde det ont i hennes hjärta när hon tänkte på att lämna honom..


Drama på hög nivå häe ju ;o

höhö, blev lite ändringar nu

än första gången, menmen..

om det inte blev bättre så

blev det iaf minst lika bra..

Har faktiskt lust att börja

skriva på nästa nu.. Men om 

jag nt orkar hinna klart, får ni

antagligen en xtra lång imorgon.

KOMMENTERA MERA!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards