justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 30 april 2012

C h a p t e r f o r t y s i x

Av Felicia - 30 april 2012 18:00

  Han drog henne intill sig, och pussade henne på hjässan, innan han lade ner sin kind på hennes huvud. "Hon åker hem imorgon bitti" Patties hårda röst bröt genom luften, och hon kände hur en ensam tår rann nerför hennes kind. Trots att hon inte visste vad det var mellan hon själv och Justin, gjorde det ont i hennes hjärta när hon tänkte på att lämna honom..


*


  "Nej, det gör hon inte alls!" sa Justin bestämt tillbaka, och hon kunde känna att han höll om henne hårdare. Pattie fnös. "Vadå, precis som om du skulle bry dig Justin.. Hon betyder ingenting för dig ändå, det är ju inte precis som om ni är tillsammans" sa Pattie, och log överlägset.


  "Nej, men det betyder inte att jag inte vill att vi blir det" svarade Justin tillbaka, och drog ut henne ur rummet, vilket betydde att dem var tvungna att knö sig förbi Pattie på vägen ut. "Och var tror ni att ni ska?" väste PAttie och lade armarna i kors över bröstet.


  "Bort" svarade Justin snabbt, och dem sprang nerför trappan. Hon följde helt enkelt bara efetr Justin, när han satte sig i bilen. Pannan var rynkad, och han såg chockad ut. Hon lade sin hand över hans på växelspaken, och han la i backen. Sedna backade han ut från uppfarten, och när dem körde iväg, såg dem Patties ynkliga ansikte sticka ut fårn hans sovrumsfönster.


  "Var är vi på väg?"  frågade hon, och Justins bistra min mjuknade upp lite. "Till ett hotell" svarade han, och vred lite på huvudet fär att kunna le mot henne. "Hur är det med armen?" frågade han, och syftade på hennes fortfarande bandagerade arm. Hon ryckte på axlarna. "sådär, din hand då?" frågade hon, och han kollade ner på sin högerhand, som fortfarande blödde lite. "Kunde varit bättre" medgav han, och hon log svagt åt honom.


  Han svängde in på parkering till ett femstjärnigt hotell, som såg ut att vara svindyrt. "ehmm.. verkligen?" sa hon tveksamt och han nickade uppstelt. Han stängde av bilen, öppnade dörren och klev ur. Sedan gick han runt bilen, och öppnade dörren åt henne. Hon log generat och klev ut hon med.


  "Kom" sa Justin och sträckte ut handen mot henne. Hon kollade runtomkring sig. Det var mycket folk runt omkring dem. Vad tänkte han på egentligen?? Han såg att hon tvekade, och gick en halvmeter till mot henne, för att kunna ta hennes hand, och sedan fortsätta gå mot hotellet. Hon såg hur folk stannade och pekade på dem. Herregud, vad dem måste tro. Justin Beiebr och en tjej checkar in på ett hotell på kvällen. herregud, det skulle se bra ut på framsidan av en skvallerblaska.


*


  "Pattie" Patties röst hördes i andra änden, och hon svalde nervöst. "Är Cassie där med dig?" frågade hon, och hon hörde hur Pattie funderade. "Vem är det här?" frågade Pattie istället, och hon suckade. "Cassies mamma, Carina"svarade hon och hon hörde hur Pattie svalde i andra änden. "Hon och Justin VAR här, men dem stack iväg för kanske en timme sedan. Vi bråkade och jag vet inte vart dem har tagit vägen. Jag är så himloa orolig för honom". Carina lade märke till att hon sa honom och inte dem. "Du gillar inte Cassie eller hur?" frågade hon, och Pattie avr snabb med att svara. "Usch nej, du måste ha varit en usel mor, för så mycket skit som hon håller på med, det är helt ofattbart!" sedan började det pipa i luren. Pattie hade lagt på. Jaha. Så nu visste hon att Cassie var i Atlanta, att Pattie inte gillade Cassie, eller hon själv, och att Cassie hade rymt med Justins från hans hem, och nu hade hon ingen aning om vart dem två tagit vägen.


  Hon slog upp sin lilla laptop, och gick ut på internet. Hon var säker på att om någon hade sett Justin, skulle det stå någonstans. Hon googlade på Justin Bieber och Cassie Miller. Och det hon hittade var inte det hon väntat sig..


Vad hittar hon?? ;o

vet att jag lovade en lång

idag, men hinner inte..

det är ju valborg och allt, så

sticker ut och festar med ett

par kompisar sen.. Men nu,

middag!! KOMMENTERA!1

 

 
 
SiRl

SiRl

1 maj 2012 18:49

Grymt bra som alltid! :)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards