justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 8 maj 2012

C h a p t e r f i f t y f o u r

Av Felicia - 8 maj 2012 16:45

  "klarar du dig upp till rummet själv?" hon nickade som svar, och han gav henne en puss på kinden, då papparazzina bokstavligt talat stod på tröskeln och följde deras varje rörelse. Hon började gå mot hissen, och Justin begav sig ut i folkmassorna igen, och for Cassie blev det återigen tyst och lugnt.


*


  Hon vände sig om när hon kommit in i hissen. papparazzin hade försvunnit så fort Jsutin åkt iväg. Hon visste inte om hon skulle klara av att ha massa fok hängandes efter henne hela tiden. Speciellt inte om hon skulle råka röka, dricka eller ta droger. droger. så fort tanken for genom hennes huvud väcktes det ett sug inom henne. Det hade funnits där sedan några år tillbaka, men det hade aldrig varit lika stort som nu. Nu när hon ville ha det som minst.


  Hon blåste ljudligt ut och tryckte på våning fem. Dörrarna åkte igen, och bet hårt ihop käkarna. Nej. Hon kunde inte hålla på så längre. Hon ville inte hålla på så längre. 


  "Aj!" blodet droppade ner på dem vita lakanen, och hon sprang genast mot toaletten. "jävla papper" mumlade hon, och blängde surt på den tjocka boken, som om dem skulle få skuldkänslor om honkollade tillräkligt länge. Knacknack. Hon vred snabbt huvudet mot ljudet som uppstått. Hade det precis knackak på dörren? nej, det var nog abra inbillning. hon tänkte det mer för att distrahera sig själv från att det var en yxmördare som stod med yxan i högsta hugg.


  knackknackknack. ljudet uppstod igen, och med inställningen att det nog bara var Justin gick hon sakta mot sen solida trädörren. Klockan hade trots allt redan hunnit bli tre. På natten. "Cassie!!" Patties varma kram omfamnade henne och hon ryggade genast bak. Var det inte hon som bara dagen innan kallat henne för knarkare, vilket i o för sig delvis var sant. Men ändå.


  "Vad gör du här?" den spydiga kommentaren som flög ur hennes mun fick Pattie att förvånat höja på ögonbrynen. "Vad menar du, varför skulle jag inte vara här?" kontrade Pattie, och hon antog att hon bara spelade oskyldig för att slippa undan dem jobbiga konsekvenserna hennes val hade fått.


  "För att du hatar mig?" Patties kärlek, som nyss återspeglat sig i hennes ögon, bleknade bort, och ersattes av.. Precis ingenting. Så där stod hon nu, framför en känslokall Pattie, som råkade vara morsa till hennes pojkvän, och som pricken över i:et faktiskt hatade henne.


  "Okej, du synade mig, så.. Var är Justin? Han har en del utskällningar att ta emot" väste Pattie till svar och trängde sig förbi henne. "Han är inte här" sa hon, och hon lät betydligt mer självsäker och kaxig än vad hon kände sig. Hon hoppade det i alla fall. "Nå, var är han då?" frågade Pattie, och hon kunde verkligen se oroligheten som växte i PAtties ögon, men istället för att ge sig lade hon bara armarna i kors. 


  "Gissa." sa hon restsamt och ett elakt flin uppenbarade sig på hennes läppar, och om hon någon gång haft en chans att få Pattie att gilla henne, var den chansen nu som bortblåst, och ren kyla spred sig i rummet runt omkring dem. Det kunde ju vara det öppna fönstret, men hon gissadepå att det var dem negativa energierna i rummet. För faktum var, att det fanns ett för mycket stort ego där inne.


  Pattie började genast springa runt i det - för att vara Justin - lilla hotellrummet, men gav snart upp. "Okej, var är han?" "Gissa sa jag" Pattie började kolla på henne med vad hon antog var nu-är-jag-en-sträng-mamma-och-du-ska-lyda-mig blicken. Antar att den funkade på Justin, men inte på henne.. Nejnej.


Tadaa!! Klar, höhö..

Tänkte följa Ida's tips

(http://justindbstoriees.blogg.se/)

och göra så här: Minst 3 kommentarer

innan nästa! Kanske skriver den, men

kmr inte publicera den förrän jag fått

3 kommentarer!!

 

 
 
Ingen bild

Linn

8 maj 2012 21:08

Azum! Älskaaaaaaaaa!!

HaHa, fick ett litet utbrott (min förra komentar) jag förstår hur du känner o så. Bra att du fortsätter.

Felicia

8 maj 2012 22:06

Haha, aa det tycker jag med det är.. Ganska skönt att ha ngt att göra när man har tråkigt också.. ^^ höhöhö...

 
Saga

Saga

8 maj 2012 22:34

Vilken bitchig morsa man kan ha...^^
Grymt bra som alltid! :)

http://myloveforwriting.bloggplatsen.se

Felicia

9 maj 2012 15:26

Haha, ja verkligen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards