justindbnoveller

Direktlänk till inlägg 3 juni 2012

Dear Diary - Handling

Av Felicia - 3 juni 2012 16:45

27/11-2010


  Kära dagbok. Idag såg jag honom igen. Han var med Chaz och Ryan som vanligt på ett pizzaställe längre ner på min gata. Vi fick ögonkontakt för en sekund, men jag kollade bort, generad över att han ertappat mig med att stirra. Fast jag antar att det är något han är van vid vid det här laget. Han är ju trots allt Justin Bieber. Tjejer suktar ju efter honom hela tiden, och så fort han kommer på tal blir dem som en helt annan person. En tokig sådan.


  Jag läste igenom en utav dem första sidorna i min gamla dagbok. Sjutton år hade gått, och jag hade nu två barn med min älskade make Chris. Fast jag måste erkänna att jag ibland saknar tiden med Justin. 


 - Mamma??


  Crystal's röst ven genom luften, och jag stängde snabbt igen dagboken. Generad över att hon återigen ertappat mig försjuken i min dagbok, som jag alltmer ofta börjat läsa i. Jag var som förtrollad, förbluffad över mina val, som jag då tyckt varit så rätt, men som jag nu börjat undra vad som skulle ha hänt, och jag aldrig hade gjort det jag gjort.


  - Ja älskling??


  Svarade jag sedan, och min sjuåriga dotter kom och satte sig i mitt knä. Jag log och smekte henne över håret. Hon skakade genast bort min hand och fnittrade till. Hon hatar när folk tar på henne.


  - När kommer Cohan hem??


  Hon syftade på min nu fjortonåriga son, somför två veckor sedan rymt med sin bästa vän Jazzy. Ja, Justin Bieber lillasyster. Trots att hon var flera år äldre än honom, hade dem blivit väldigt bra vänner genom åren. Jag hade många gånger tänkt förbjuda honom att åka upp till Atlanta för att träffa henne. Men inte tyckt att det varit rättvist mot honom. Det hade trots allt varit väldigt själviskt, då jag helt enkelt inte ville träffa Justin igen.


  - Jag vet inte gumman. Jag vet inte.


  Hon nickade, och jag såg hur hennes mungipor pekade aningen neråt. Hon saknade Cohan, det syntes. Det enda vi sagt till henne var att Cohan och Jazzy åkt på semester, och att dem inte visste när dem skulle vara tillbaka. Det var bäst så.


  - okej


  Orden lämnade snabbt hennes mun, innan hon kvickt reste sig upp från mitt knä, och försvann ur mitt synfält. Jag suckade, och tog upp dagboken igen. En gång. En gång på sjutton år hade jag sett Justin igen. Det var en gång när jag skulle hämta Cohan från Jazzy's pappa Jeremy, och Justin öppnade dörren. En gång på sjutton år, som jag återigen känt det där pirret i magen, som endast Justin kunde framkalla.



  Tada!! Haha, handlingen ute nu då, valde att göra den som ett kapitel.. Här kommer lite annan information om novellen och personer:


Om novellen:

Uspelar sig: år 2027

Plats då (dagboken): Stratford

Plats nu (boende 2027): Phoenix


Huvudroll:


 

Namn: Carlene Hillsburly (född som Carlene Namand)

Spelas av: Jennifer Aniston

Ålder: 33 år (förr 1994)

Familj: Pappa och mamma dog i bilolycka när hon var tjugotvå.  har barnen Crystal och Cohan Hillsbury.

Förhållande: Gift med Chris Hillbury


Kort om:


Chris Hillsbury:


 


Spelas av: Simon Baker

Utseende: blont hår, lång, ljus hy och blåa ögon.

Född: i Texas 1990 (37 år)

Familj: Barnen Cohan och Crystal Hillbury. Ingen kontakt med sina föräldrar.

Förhållande: Gift med Carlene Hillsbury


Crystal Hillsbury:


 


Spelas av: Mackenzie Foy

Utseende: Långt rödbrunt hår, olivgröna ögon med inslag av brunt. Blek hy.

Ålder: sju år, född 2020


Cohan Hillsbury:


 


Spelas av: david rodriguez

Utseende:  ganska blek, brunt hår och grönbruna ögon. Lång

Ålder: 14 år, född 2013

Förhållande:  singel


Justin Bieber:


 


Spelas av: sig själv

Ålder: 33 år (född 1994)

Familj: halvsyskonen Jazmyn och Jaxon Bieber. Pappa Jeremy och styvmor Erin. Mamma avliden 2022. 

Förhållande: Förlovad med Selena Gomez (35 år, född 1992)


(Jo, och i bl.a Bilder kommer det inte alltid vara dem som dem spelas av, men dem ser ut somdem personer dem spelas av iaf.. Hittade ingen bra till Cohan som såg ut som jag ville.)


Sådär!! Då vet ni typ lite om allihopa, och vad den kommer handla om osv.. 

Kommentera och skriv vad ni tycker!! ska jag köra på den här, eller börja på någon annan??

 
 
Ingen bild

Linn

3 juni 2012 21:51

Förlåt asså, men jag fattar ingenting, kanske låter ganska eftebliven, men jag fattar inte ett skit. Om du vill vara jätte snäll så förklarar du kanske lite mera för mig, jag kasnke är lite efter,men jag förstår inte...

Haha, du måste inte, men du kan typ skicka ett mail till mig eller någe för jag hänger inte med alls nu :P

 
Ingen bild

Sara

3 juni 2012 22:20

Denhär verkar jättebra fast jag skulle gilla om du fortsatte på when i held ya:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Felicia - 22 juli 2012 18:21

Jo, såhär är det, jag kommer sluta skriva nu. Har ingen ork längre, och känner mig hela tiden pressad p.g.a bloggen. Kommer nog så småningom börja på InspoDaily igen, men inte mera historieskrivande. Det tar alldeles för mycket tid. Kanske börjar någ...

Av Felicia - 22 juli 2012 14:45

  "Ojoj vad händer här uppe då?" Det var Ryan som hoppade på oss, och jag grymtade genast till. "Borde inte du ha extrem huvudvärk och typ .. kräkas massor vid det här laget?" han skrattade bara och skakade på huvudet. "Har du någonsin hört talats om...

Av Felicia - 20 juli 2012 13:00


  Vi hjälptes åt att lägga killarna ner i varsin soffa. Något som skulle ha tagit någonn enstaka sekund, om inte en människa var där och kunde riskera att avslöja mig.    Jag kund einte undgå att märka att han kollad epå mig på ett sätt ingen gj...

Av Felicia - 17 juli 2012 03:30


  Vi alla fyra gick ut från huset arm i arm. Dem andra aningen berusade, men jag var lika vaken som vanligt, trots dem enorma mängderna alkohol jag hävt i mig. Jag kände mig bara aningen ur fokus, men inget mera. För att ens bli hälften så full som d...

Av Felicia - 14 juli 2012 13:00

  När jag slutade skolan dagen därpå gick jag inte hem då heller, utan jag begav mig ut på stan för att hitta en passande klänning för kvällen. Dem jag ägde kändes lite ute ur sin tid. Jag gick uppför en gata med affärer på båda sidorna av vägen, och...

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards