justindbnoveller

Alla inlägg under januari 2012

Av Felicia - 20 januari 2012 17:44

-Ehmmm, jag kan tyvärr inte över lunch imorgon, men vad sägs som att vi käkar middag istället och sen så ser vi på bio?? Jag har nämligen också något att berätta för dig...

-Aaah, det blir bra det,, såå, ska vi mötas på Urban's klockan sju eller?? Urban's var en resturang i närheten, och det var även våran favoritresturang.

.Ah, det gör vi, puss. Vi la på och jag lade mig leendes ner igen, hur perfekt kunde det bli egentligen, jag blundade och somnade snabbt om...


NICOLES PERSPEKTIV:


Jag vaknade klockan tio, jag gick rätt in i duchen, sedan sminkade jag mig lätt och satte på mig en kjol och en vit tröja.

 

Jag gick ner i köket och tog fram juice och två mackor med ost ocg hurka på. Jag satte mig framför TV:n och åt. Jag slog på nyhetskanalen - den om kändisar förstås - som jag gör varje morgon. JAg satte nästan mackan i halsen när ett par bilder på Justin dörk upp. Ett var på när han kramat mig hejdå vid ytterdörren, och en när han.... Kramat en annan tjej vid HENNES ytterdörr. Tiderna stod på bilderna och det andra kortet, alltså det som inte var på mig, var taget kanske en kvart innan han åkt till mig. Tjejen på TV:n sa något i stil med "Biebs sågs igår lämna två olika tjejers hur, varav en av dem var runt tolvtiden. Har han något lurt på gång eller vad är det". Jag som trodde att jag varit speciell. En tår rann nerför min kind och jag torkade bort den. Jag hoppade till när mobilen i mitt knä darrade till. 

Justin


Gör du?? ;)


Jag kom snabbt på ett bra svar och skrev tillbaka.



Kollar på nyheterna....


Mobilen darrade till igen och jag läste det:


Oh, det är VERKLIGEN inte som du tror...


Vad är det då??


Jag lät lite som hans flickvän, och det var jag ju inte, vi var ju bara vänner.. Menjag blev ändå sårad.


Möt mig på mitt hotell. Plz??


Vilket hotell bor du på då??


Hilton.


Där om en halvtimme.


Okej, bra, men fråga i receptionen efter Justin Tibb

Du vet, så ingen ska veta att det är jag..


k.


Jag vet att mitt svar var drygt men det var det ända bra jag kom på. Jag borstade tänderna, packade ner lite saker i min handväska, sen satte jag mig på min moppe och började köra mot Jilton hotellet som låg en bit bort. Jag kom in i hotellets lobby en kvart senare, där P!NK's F**kin' perfect spelades. 



Den var mitt i refrängen. Jag älskade den låten, precis som jag älskade alla andra låtar.

Jag gick fram till receptionen och frågade efter Justin Tibb. Hon sa att han var i rum 1083. Jag visste att det var ett av dem lyxigaste rummen på hotellet. Jag styrde mina steg mot hissarna och tryckte på upp-knappen. Sedan på översta våningen, den enda våningen jag och mina klasskompisar aldrig hade varit på, rädda för att någon skulle se oss eftersom bara dem hotellgästerna fick vistas där, och deras gäster förstås. Hissen plingade till, vi var framme, jag letade mig fram till rätt dörrsnummer och knackade försiktigt på. Justin öppnade dörren, fast han såg mer beskymrad ut nu än igår, kanske var det för att jag var någonlunda arg på honom.

-Kom in. Sa han och log lite snett, men jag kunde lätt se att det bara var ett artighets-leende.

-tack, sa jag, klev in och hängde av mig jackan. Sedan följde jag efter Justin in i vardags/sovrummet. Jag häpnade när jag såg hur fint det faktiskt var. Alla gardiner var fördragna, så jag gick fram till ett av fönstrerna och kikade ut, utsikten var fantastiskt, så jag tog fram mobilen och knäppte ett snabbt kort.


(Tänk er att utsikten är dagtid)           


Mina fantasier avbröts av att Justin harklade sig, så jag vände bak huvudet och såg på honom, han hade satt sig ner i soffan och pekade på platsen brevid honom, menande att jag skulle sätta mig. Så jag gick fram och satte mig, sedan kollade jag in i hans bruna ögon.

.Joo, den där andra tjejen, jag har känt henne i flera år, vi brukade gå i samma klass. Jag log till.

-Kunde du inte bara sagt det från hela början?? Sa jag lugnt. Och förresten har du all rätt att umgås med vem du vill, jag menar, jag har inte direkt något att säga till om. Han skrattade också till, ett lättat skratt 

-Så vill du ha något att äta?? Klockan är strax över tolv.

-Är den redan så mycket?? Sa jag och började leta på väggarna efter en klocka, men jag kunde inte hitta någon, han sträckte fram sim mobil, för att visa klockan, och jag hann notera att han hade en bild på Ryan, Chaz och han själv som skärmlås, det var hans bästa vänner. 

-mmm, visst.

-Så vad vill du ha??

-samma som dig..

-Haha, okej, så kyckling med Currysås??

-Aaah, det blir bra. 

Han ringde rumsservice och vi började prata om varandra, och han bad mig berätta mer om mig själv...

-Joo, jag heter Nicole Andersen, men jag kallas för Nicki...... Började jag

________________________________________________________________________________________________________

Sådär ja!! Hehe,, många bilder idag,, men kände mig verkligen SÅ PEPP påatt skriva!!! Kommentera

Glöm inte den nya omröstningen, du kan rösta flera gånger, bara på olika dagar ;)

Av Felicia - 20 januari 2012 16:26

Jag började sjunga med när refrängen kom och började dansa runt i rummet med dammsugaren i handen. 

Pliiingploooong.

Ringklockan ringde och jag stängde snabbt av musiken och sprang ner till Hallen. Jag stannade precis bakom dörren, tog ett djupt andetag och öppnade dörren...


JUSTINS PERSPEKTIV:


Taxin stannade utanför ett ganska stort hus och jag klev ur och gav pengar till chauffören som körde iväl läng med gatan. Jag gick uppför uppfarten till huset och ringde på. Jag kunde höra musik spelas inifrån, eller ja, jag kunde ju inte höra den, men man hörde basen dunka i väggarna. Undrar om någon hörde mig?? Precis när jag skulle ringa på igen stängdes musiken av och dörren öppnades av Nicole - vars efternamn jag inte ens kunde, ändå stod jag nu här utanför hennes hus.

-Heej. Sa hon och sken upp.

-Tja. Sa jag och hon visade med armen att jag kunde komma in. Jag hängde av mig jackan på klädhängaren bakom dörren.

-Såå, vad ska vi hitta på nu då?? Sa Nicole, fortfarande skitglad, det syntes, men hon flög iaf inte på mig som dem flesta fans brukar göra.

-Jag har faktiskt hyrt ett par filmer och köpt godis, sa jag och höll upp påsen från den lokala hyrfilms-butiken.

-Vilka filmer hyrde du?? Sa hon och kikade ner i påsen.

-Ehh, jag hyrde bland an.. 

-Wild Child!!! Avbröt hon mig, och log ännu mer - om det nu var möjligt.

-Hahaha, jaa, den hyrde jag också.

-Jag har alltid velat se den!!! Hon började gå mot vad jag antog var vardagsrummet. Jag småsprang lite bakom henne, hon måste verkligen ha bråttom med att se den så snabbt som hon gick. Vi gick genom en dörr och kom in i.. köket. Jag blev chockad men förstod när hon började ta fram skålar och glas.

-Skit också!!! Hon hoppade till och kollade bak på mig.

-Vad är det?? Sa hon, med ett lite mer neutralt ansiktsuttryck.

-Jag glömde köpa läsk.

-Det gör inget, vi har redan hemma, sa hon och log ett gulligt snett leende. Hon tog fram läsken. Fanta Exotic och coca-cola. Mina favoriter. Jag tog fram godiset och hällde i en skål.

 

(Kollaget som jag lovade ;))


Vi gick in i vardagsrummet och Nicole gick fram och satte i filmen under trailerserna(??) passade jag på att fråga en sak...

-Vad heter du i efternamn egentligen?? Såklart brast hon ut i gapskratt av min dumma fråga men fick iallafall fram något till slut.

-Andersen. Det var faktiskt ett fint efternamn. Nicole Andersen. Då kom plötsligt en reklam där dom sa något liknande som "Känner du någon som behöver psyisk hjälp?" Då började Nicole skratta och pekade på mig. Vi båda skrattade, under resten av trailern som handlade om någon film där det var en man som hade hamnat på ett mentalsjukhus eller något. Jag lade inte så mkt uppmärksamhet på den utan kollade bara på Nicole som vek sig av skratt, men tystnade tvärt när filmmenyn kom och hon satte på filmen. Introlåten började och vi satt där tysta, det enda som hördes var våra andetag, och papper som prasslade till ibland när man tog en ny godis. Och såklart när man skrattade till, eller i Nicoles fall snyftade till. Skön tjej detdär.


*  *  *

NICOLES PERSPEKTIV:


Vi hade kollat klart på alla filmer och det var dags för Justin att gå. 

-Vad gör du imorgon?? Frågade han vid dörren.

-Ingenting, hurså??

-Vi kanske kan gå ut och ta en lunch eller något??

-Gärna, sa jag och log.

-Jag ringer dig.

-Okej,, men har du ens mitt nummer??

-Jaa, jag la till det när du ringde mig förut, sa han och kollade generat ner i golvet. 

-Jaha, okej, men ring mig vid lunch imorgon dådå. Sa jag och log, för tusendefemtioelvte gången på dem här timmarna. Han gick ner för uppfarten och in i taxin som precis hade kommit. Fem minuter efter att han ringt den. Jag vinkade hejdå och han vinkade tillbaka. Jag stängde dörren och gick bort och satte mig i fönstret, jag hann precis se taxin svänga runt hörnet.

Jag log men eftersom det var sent gick jag upp till mitt badrum, borstade tänderna och gjorde mig iordning och sen gick jag och la mig.

3 PÅ NATTEN:


Jag vaknar av att baby började spelas, min ringsignal - tur att det inte hade ringt medans Justin var här, det hade varit väldigt pinsamt isåfall - och jag tog sömnigt upp den.


Lucy


Stod det på skärmen, vad i helsike ringde hon mig mitt i natten för?!?

-Jaa, hallå?? Sa jag hest och en aning irriterad, jag hade nämligen drömt om Justin - igen -

-Heeej?? Väkte jag dig?

-Nee, jag kollade bara på insidan av mina ögonlock vettu. Sa jag ironiskt och hon började skratta.

-Så vad var det du ville?? Sa jag efter hennes lilla skrattanfall.

-Joo, du ville ju veta om min dejst,, men eftersom det är sent tänkte jag att vi kunde ta det över lunch imorgon istället?? Jag bet mig i läppen.

-Ehmmm, jag kan tyvärr inte över lunch imorgon, men vad sägs som att vi käkar middag istället och sen så ser vi på bio?? Jag har nämligen också något att berätta för dig...

-Aaah, det blir bra det,, såå, ska vi mötas på Urban's klockan sju eller?? Urban's var en resturang i närheten, och det var även våran favoritresturang.

.Ah, det gör vi, puss. Vi la på och jag lade mig leendes ner igen, hur perfekt kunde det bli egentligen, jag blundade och somnade snabbt om...

________________________________________________________________________________________________________

Sådär ja!! Tog ovanligt lång tid men blev lite distraherad då det började lukta Tacos i hela huset så jag sprang ner och åt lite också... Känner mig på riktigt skrivarhumör idag så börjar antagligen skriva på en till nuuu!!! Kommentera   

Av Felicia - 20 januari 2012 16:19

Har en ny header som ni antagligen sett, vart n så nöjd med den gamla så fixade ihop den här... BTW Börjar skriva på nästa del nuuuu!!!!

Av Felicia - 19 januari 2012 20:37

-Ahh, hejdå. Jag la på och började le, dels för hans onödiga kommentar om att vi syns "väl" snart, dels för att JUSTIN. BIEBER. skulle komma hem till mig om en halvtimme. Jag kastade en snabb blick mot spegeln. Jag hade bara mjukiskläder på mig idag. Jag gick snabbt in i min WIC och började rota fram kläder jag knde ha på mig resten av kvällen, något mer.. passande.


NICOLES PERSPEKTIV:


Jag gick in i min WIC och började leta efter något att ha på mig. Jag hittade en urgullig outfit i ett hör som bestod av en jumpsuit och ett par gladiatorsandaler.

 

Jag gick in i badrummet och sminkade mig lite lätt med mascara, foundation och lite läppglans. Jag log mot spegeln, tog upp mitt smyckeskrin och tog fram mina favoritörhängen. Ett par stora runda örhängen med blommönster på.

(lite slö idag så orkar nt göra ett kollage,, men kanske kmr ett imorgon ;))

Jag gick in i mitt rum igen och bäddade sängen lite snabbt, sen tog jag upp gamla kläder som jag hade liggandes på golvet och sprang ner till tvättstugan och la dem i tvättkorgen. Resten av huset var redan kliniskt rent, då min mamma var allergisk mot damm, så det var bara mitt eget rum som var kaos. Till och med Issa's (Smeknamn för Melissa)  var helt rent, det låg inte ett enda dammkorn någonstans!! JAg sprang in i mitt rum igen och började damma och städa som bara den. Efter ett tag gick jag in på Spotify och satte på min spellista, som hette "stressed out". Den brukade jag alltid lyssna på när jag hade bråttom..


Jag satte på 3 doors down's Believer, jag kunde lyssna på nästan vad som helst, kanske var det en av anledningarna till att mina vänner aldrig lät mig välja låtar. 


"Then a man came in, I can finally see it and it looks like you're having fun
But when I get back you're gonna be bleeding so I think son you better run"


Jag började sjunga med när refrängen kom och började dansa runt i rummet med dammsugaren i handen. 

Pliiingploooong.

Ringklockan ringde och jag stängde snabbt av musiken och sprang ner till Hallen. Jag stannade precis bakom dörren, tog ett djupt andetag och öppnade dörren...

_________________________________________________________________________________________________________

Sådär ja!! Två delar idag då jaaaa.. Kommentera

<----------Glöm nt att kolla in den nya omröstingen heller!!!

Av Felicia - 19 januari 2012 20:35

Hejhej!! Eftersomdet blev ett himla kort inlägg förut får ni ett till (kort det me ''/) idag!! YAY!! Börjar skriva nu,, syns snart dådå ;)

Av Felicia - 19 januari 2012 17:02

Till: Lucy - 0707******


Meddelande: Berätta ALLT om dejten

när du kmr hem, din mamma 

berättade för mig ;) //Yaaluve

P.S Har ngt VIKTIGT att berätta.


NICOLES PERSPEKTIV:


Jag började gå runt i rummet igen, men efter kanske fem minuter tog jag mod till mig och ringde till Justin. Efter några ynka signaler svarade han.

-JB här!! Mitt hjärta hoppade över ett slag, tänk att JUSTIN BIEBER pratade med MIG!!

-Ehh, hej, ehh, det är Nicole, ehmmm, du vet från konserten igår?? JAg måste låtit urlöjlig som stammat fram orden.

-Ohh, right, självklart kommer jag ihåg dig, du var ju min One Less Lonely Gilr igår ju!! Hur kändes det egentligen att vara i en position miljontals tjejer skulle vilja vara i?? Jag var ganska säker på att det var miljardtals men svarade istället

-Haha,, ganska coolt faktiskt men även lite nervöst.

-aah, antog det. Han tog en paus och när han fortsatte kunde man höra hur han log, jag kände hur jag långsamt började slappna av igen, för första gången sen vi åkte till Justins konsert igår.

-Joo, jag undradebara om du ville ses??

-Ehhm, joo, gärna, men det är bara det att jag bor i Atlanta så... Mer hann jag inte förrän han avbröt mig.

-Bra!! där är jag också!! Vad sägs om att jag kommer hem till dig?? Det är ju lite jobbigt med alla papparazis och så menar jag.

-Jo visst. Jag blev helt plötsligt väldigt lättad över att mamma och pappa skulle hem till min farmor och farfar för middag idag och skulle inte komma hem förrens imorgon.

-Bra!! Så var bor du??

-Parkington lane 56 (tror nt den gatan finns på riktigt haha) hittar du??

-Haha, nej JAG hittar nog inte men jag är ganska säker på att taxichauffören hittar, har ju ingen bil här vet du.

-Haha, nee det förstås. 

-Mmmh, men jag kommer om ungefär en halvtimme då,, är det okej??

-Aah, det blir perfekt. Jag log.

-Aaah, okej,, men vi sysn väl snart dådå..

-Ahh, hejdå. Jag la på och började le, dels för hans onödiga kommentar om att vi syns "väl" snart, dels för att JUSTIN. BIEBER. skulle komma hem till mig om en halvtimme. Jag kastade en snabb blick mot spegeln. Jag hade bara mjukiskläder på mig idag. Jag gick snabbt in i min WIC och började rota fram kläder jag knde ha på mig resten av kvällen, något mer.. passande.

________________________________________________________________________________________________________

Sååå!! Hann bara med telefonsamtalet idag eftersom min träning börjar om typ tjugo minuter, och det tar typ tio minuter att komma dit, och jag är inte ombytt elr ngt än??!?!? haha fick typ stressa ihop ett litet snabbt nu. hehehe... Aja Adios Amigos!! (fattar nt varför jag alltid skriver hekdå på andra språk för??) Kommentera   

Av Felicia - 19 januari 2012 16:56

Hejhej!! Ny design som ni säkert der :D Blev nöjd men ska nog byta header snart eftersom jag nt blev så nöjd med denna. Vad tycker ni?? Är det jobbigt med mörk bakgrund och vit text?? Ngt lagg som kommer?? Vad som helst som ni vill att jag fixar till,, kommentera bara så ska vi se vad jag kan göra ;) DEL PÅ VÄG FÖRRESTEN!!

Av Felicia - 19 januari 2012 15:48

Jag fick en fråga om hur man lägger in ett youtube klipp utan bild. Jo, det är ganska komplicerat om man nt vet hur man gör och skulle aldrig ha kunnat komma på det själv... Men jag hittade ett inlägg från http://www.designadinblogg.se/ där han förklarade hur man gör i ett inlägg och en video.

Du hittar videon här -----> http://www.videofy.me/designadinblogg/37187 

och inlägget här -----> http://www.designadinblogg.se/lagg-in-youtube-klipp-utan-bild/ (läs om ni vill, för tror ni förstår hur man gör om ni läser hä,, men läs gärna först annars kanske fattar du nt vad jag snackar om nu hehe) men på min dator fanns det ingen ruta höger om klippet... Men när man ska klippa in ett youtube inlägg i inlägget trycker man ju på "youtube-knappen" och klistrar in hemsidan där klippet finns. på klippet finns det en liten "pil" i det nedre högra hörnet, håll musen över den och det kommer upp en "fyrkantig skitsak" typ?? haha men aja,, DÄR finns det ett ställe där det står "bädda in" så kopierar du det. Sen stänger du ner "infoga Youtube klipp-saken" och öppnar "HTML-saken" ist. Där klistrar du in saken du kopierat, men ändrar ist höjden (height) till 25,, eller ngt, jag använder 25 men har märkt att det är svårt att spola framåt då,, så du kan testa dig fram lite. Det står på två ställen så glöm nt att ändra båda (!!) sen infogar du,, och du har ett youtube-klipp utan bild!! VOILA!!! Om du nt fattar varken härelr på videon elr det andra inlägget så kan du ju alltid kommentera,, ciao!! P.S Inlägg kmr snart ;) (kanske bara kmr ett kort eftersom jag har träning senare ;) D.S 

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards