justindbnoveller

Alla inlägg under januari 2012

Av Felicia - 9 januari 2012 13:00

Hejhej!! God morgon :D Elr jaa, det är mer god dag nu men men.. Skola imorgon då!! Elr börjar ni idag?? :S Aja vi börjar imorgon iaf.. Börjar skriva på nästa del nu så den kommer nog snart... Puss   

Av Felicia - 8 januari 2012 13:30

-Du kan få dem om du vill. Sa jag. Lucys huvud licksom vändes mot mig i slow motion samtidigt som hennes mun öppnades. Sen tog det inte många sekunder innan hon började skrika och hoppa upp och ner, som vanligt.


NICOLES PERSPEKTIV:


Jag började skratta och började sedan började också jag hoppa upp och ner. Mitt i vårat glada upptåg knackade det på dörren. Jag och Lucy kollade på varandra skrek i kör:

-Kom in!! SEn började vi skratta. 

-Vi har en till överraskning till ikväll. Sa pappa och granskade sedan mig och Lucy från topp till tå.

-Och ni har redan fixat klart er ser jag. Sa han och log.

-Vad är överraskningen?!? skrek jag.

-och tack. Lade Lucy till.

-Varsågod och följefter mig mina damer.

-pappa, det där var faktiskt inte kul. Sa jag och fnissade till. Bara för att det var så tråkigt. Eller ja, det intalade jag mig själv iallafall att det var. 

Vi gick ut ur vårat sovrum, ner för trappan, ut genom ytterdörren och sedan gick vi över uppfarten mot garaget. Jag och Lucy kollade förbryllat på varandra sedan följde vi efter pappa in i garaget. 

-Tadaaa!! Sa pappa och ett leende spred sig över hans läppar.

-Va?? var är överraskningen?? sa Lucy som tydligen var lika förbryllad som jag.

-Ni får leta. Sa pappa och det glada leendet blev istället till det leendet som han brukar ha när han gör ett smart drag i någonting.

-Jag är uppe i huset så länge. Sa han och blinkade med ena ögat innan han drog nästa skämt.

-Antar att jag hör när ni hittar det. Jag suckade och pappa gick skrattandes ut genom garaget.

-Så, ska vi dela upp garaget? Sa Lucy och kolla de på mig.

-Va??

-Jaa, att du letar typ där borta sa hon och pekade på det vänstra hörnet.

-Så letar jag där. Sa hon och pekade nu mot hörnet mitt emot.

-Visst, sa jag och vi började leta. Efter ungefär en halvtimmes letande började Lucy skrika.

-AAAAAAAH!!!

-Vad var det för något?? Sa jag och började gå mot hennes hörn, eller ja, jag sprang mer eftersom jag verkligen ville veta vad det var. När jag fick syn på det öppnades min mun och jag vände mig mo Lucy.

Vi tog överraskningen och sprang upp till huset och in till pappa, som redan stod i hallen, han hade antagligen hört Lucys skrik. Jag slängde mig runt halsen på honom och Lucy gjorde samma sak.

-tack, världens bästa pappa tack så jättejättemycket jag älskar dig och tack tack tack!!! Sa jag och började hoppa runt i en ring. 

-Okej, men vi åker nu. 

-Okej, men tack än en gång, sa jag och pussade honom på pannan.


*  *  *

I BILEN:

FORTFARANDE NICOLES PERSPEKTIV:


-Jag kan inte fatta att vi har V.I.P biljetter till Justin Biebers konsert!! Sa Jag till Lucy som nickade.

-v-vi ska träffa Justin ..... Bieber. Sa hon och lä helt hysterisk på de sista orden.

-Lucy, kolla på mig.

-Jaa, jag gör ju det. Sa hon och himlade med ögonen.

-Så länge du kommer ihåg att du är skitsnygg idag så kommer det gå bra. Pappa suckade i framsätet, antagligen eftersom vi lät som om vi skulle ut i krig eller något.

-Glöm inte att andas. Sa pappa och drog ett par djupa andetag, sedan började han skratta.

-Pappaaa, förstör inte det här, det här kan vara den lyckligaste dagen i mitt liv. 

-JAjaja...

-Och hur mycket är klockan förresten?? Åkte vi inte för tidigt nu?? Sa jag oroligt.

-MEn har du glömt?? Ni ska träffa Justin INNAN konserten.

-Pappa, det sa du aldrig. Sa jag och mina ögon förstorades, mycket.

-Men tror du att han vill träffa någon EFTER konserten?? Då är han ju säkert helt svettig och äcklig.

-Där har du fel Jasper, Efter konserten är han inte svettig och äcklig, efter konserten är han svettig och helt underbar. Sa han och drömde sig bort lite, men ryckte till igen efter fem minuter då pappa sa

-Nu är vi framme, ni ska in där och glöm inte biljetterna eller V.I.P korten. Sa pappa med ett snett leende och pekade på en ingång. Jag och Lucy sprang dit, visade upp våra V.I.P kort och sedan visade en kille in oss till vad jag antog var backstage. Vi svängde runt ett hörn och där stod han. Som sänd från himmelen...

___________________________________________________________________________________________________

Såå!! var den lång nog eller ska jag göra en till senare?? Ska nämligen äta nu annars kommer pappa få damp på mig ;P todelooo!! Kommentera för mera   ;)

Av Felicia - 8 januari 2012 12:31

Som rubriken säger,, börjar jag skriva nu!!! Kommer bjuda på en lång idag.. känner mig lite skyldig till det efter dessa dagar med urusel uppdatering!! Aja,, syyyns snaart dåååå!!

Av Felicia - 7 januari 2012 14:09

Som rubriken säger så kmr det nog inte komma ngn del idag.. kanske en senare, men det har hänt en sak och jag måste ta hand om en kompis, som har det väldigt svårt just nu :(<3

Av Felicia - 6 januari 2012 12:37

-Vi är hemma nu!! skrek jag när vi klev in genom dörren till Ncikis hus, som var nästan som ett andra hem för mig och mamma nuförtiden.

-Hejhej! hörde jag en röst uppifrån och jag och Nicki gick till hennes rum för att packa upp hennes väska och göra oss redo för konserten eftersom klockan redan var halv fem och vi skulle åka klockan sex.


NICOLES PERSPEKTIV:


Vi sprang uppför trappan och när vi sprang förbi köket sa jag bara ett snabbt

"hej" sen gick vi in på mitt rum. 

-Vad ska du ha på dig nudå?? sa Lucy och jag suckade högt för mig själv.

-Jag har ingen aning!! Lucy gick fram till min garderob och började rota runt bland klänningarna.

-Men herregud Lu (

-ne, jag vet mumlade Lu lågt in mot kläderna.

-Så vad gör du bland mina klänningar då?? sa jag och himlade med ögonen.

-Det här ska du ha. Sa hon, kastade en röd kjol och en randig tröja mot mig, vände sig om och fortsatte leta.

Medans hon letade efetr något till sig själv hade jag bytt om och börjat sminka mig.

-Och det här ska jag ha! sa hon stolt och höll upp sin outfit, som såg helt j*vla grym ut!! MEn jag skulle nog aldrig valt att ha det, jag kom till och med ihåg att jag hade fått jackan och kjolen i julklapp för nått år sen, och jag hade aldrig använt dem, jag kanske borde ge dem till Lucy istället??

   

(Deras outfits, tur har jag som hittar en

där det är dem riktiga personerna oxå ;P)


-Wow, dem är ju skitsnygga!!

-Jaa, varför har jag aldrig sett dig i det?? Sa hon och såg chockat på mig.

-ehh, det är väl helt enkelt inte min stil.

-nehe, sa hon och kollade på sin spegelbild igen.

-Du kan få dem om du vill. Sa jag. Lucys huvud licksom vändes mot mig i slow motion samtidigt som hennes mun öppnades. Sen tog det inte många sekunder innan hon började skrika och hoppa upp och ner, som vanligt.

__________________________________________________________________________________________________

Förlåt för typ über kort men hinner inte med mer nu, ble lite stressat för min del eftersom jag vaknade kvart över, så jag hade mindre än en timme att göra mig iordning innan vi skulle åka och sen var jag ju TVUNGEN att skriva den här delen eftersom jag inte gjorde det igårkväll. Ha det bra och Kommentera   

Av Felicia - 6 januari 2012 01:14

Jag suger verkligen på att hålla vad jag lovar här på bloggen -.-' Men när jag kom till min kompis hade hon laddat upp med alla 3 Narnia filmer, så blir nog fast här ett tag, passade på att skriva ett inlägg på mobilen när hon var på toa... Tänkte att eftersom ingen antagligen är inne på datorn nu tar jag delen så fort jag vaknar imorgon, så kanske runt ett tiden kommer delen, och sen ska jag in till stan och kolla på en syssling - som jag btw aldrig träffat förut - som spelar i Gothia - cupen just nu... Så blir en hel del att hinna med imorgon, tror vi ska ta en fika efteråt oxå??

Av Felicia - 5 januari 2012 20:02

Kommer en senare - filmtime nuu!!! Haha, ska iväg till en kompis och kolla på Titanic lite snabbt, men kommer ut med nästa del så snabbt jag kan!!! Den kanske kommer ut runt tolv kanske?? tar ju lite tid att skriva delen oxå ;)

Av Felicia - 5 januari 2012 14:04

först sprejade Tony grädde i hans hand,, så mycket att det nästan droppade på golvet. Sen tog jag fjädern och kittlade honom på överläppen,, som planerat tog han sin hand och kliade så hela hans ansikte var fullt med grädden. Då ryckte han till och öppnade ögonen....


NICOLES PERSPEKTIV:


Lucy fnittrade till och alla sprang och gömde sig. Jag gömde mig i sovrummet, Lucy i köket och Tony gömde sig i garderoben i hallen. 

-Men vafan?!? hörde jag Clark säga från vardagsrummet. Jag fnittrade till men slutade tvärt när jag hörde trappsteg uppför trappan. Hoppas att han inte hittar mig först. Sen hörde jag att någon fick en skrattattack nerifrån trappan och jag hrde hur Clark sprang nerför trappan. Då hörde jag hur personen började skratta ännu mer, antagligen när den fick syn på Clarks ansikte, som var fullt av grädde. 

-Lucy!! hörde jag Clark säga, sen skrek Lucy till och jag hörde hur hon började springa runt där nere, sen började hon skratta - antagligen när han fick tag i henne, vilket gick ganska snabbt, Lucy är nämligen väldig långsam när hon springer... 

-var är dem andra?? Hörde jag Clark säga, samtidigt som han kittlade henne antog jag eftersom hon skrattade ännu mer nu och skrek sluta emellanåt.

-T-tony ä-är i . .. g-garderrroben. Klämde hon fram mellan skratten

-Och Nicki??

-S-s-s-ov-rum-m-mett. Sa hon, och jag sprang snabbt ut från sovrummet när jag hörde att Clark var påväg mot hallen först- eftersom då visste jag att jag skulle hinna. Jag sprang genom korridoren och ner i den andra trappan som ledde till bakre hallen. Jag visste att Clark skulle ta den andra trappan eftersom den var närmast. När jag hörde trappsteg i den andra trappan sprang jag ner den sista biten och spurtade till sovsäcken. När Tony såg mig tänkte han säga något och jag tog snabbt upp handen och gjorde schh-tecknet och han stängde munnen igen, sen kröp jag ner i min sovsäck ocg drog den över huvudet (??). Några minuter senare hörde jag hur Clark kom ner igen och började utpressa Lucy igen, fast nu med kyssar, såklart gav hon sig direkt, fast hon sa bara att jag var i det här rummet. Clark började gå runt och öppna dörrar - det hördes ganska tydligt eftersom han smällde igen dem efter sig. Efter ett par minuters letande gav han upp och skulle gå och sätta sig igen, och när han gick förbi mitt huvud tog jag tag om hans ben och han skrek till - inte som en tjej tyvärr - men började sedan skratta när han såg att jag hade gömt mig på ett sådant lätt ställe.

-Neee, men varför har du tvättat bort grädden för?? sa jag pch gjorde puppyface.

-Hahaha, jag tyckte att jag såg bättre ut utan.

-jag tycker du ser bra ut i allt. sa Lucy och dem började kyssas. Då gick jag och satte mig i Tonys knä och lutade huvudet mot hans axel.

-Livet kan allt vara fantastiskt ibland. sa han.

-aa, verkligen sa jag och Log.


*  *  *

LUCYS PERSPEKTIV:


-Vi är hemma nu!! skrek jag när vi klev in genom dörren till Ncikis hus, som var nästan som ett andra hem för mig och mamma nuförtiden.

-Hejhej! hörde jag en röst uppifrån och jag och Nicki gick till hennes rum för att packa upp hennes väska och göra oss redo för konserten eftersom klockan redan var halv fem och vi skulle åka klockan sex.


___________________________________________________________________________________________________

Sådär då!! blev nt sååå lång men ska iväg typ hela tiden känns det som!! kommentera   

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards