justindbnoveller

Alla inlägg under januari 2012

Av Felicia - 18 januari 2012 17:45

-Vi flyttar till New York tillsammans, lovar du det? Sa Nicole, log, och tog tag i min hand.

-Självklart. Nicole fnissade till när en av killarna i vår klass gick förbi.

-Och så ska vi ALLTID vara bästa vänner, fortsatte hon sedan.

-Jaaa, såklart!! Sa jag och drog med henne till de andra tjejerna i vår klass.

-Får vi vara med och hoppa hopprep? frågade jag.

-Självklart sa Rebecka och log. (Ja samma Rebecka som nu går i Nicoles klass) Jag kollade på Nicole och jag kommer ihåg att jag tänkte att det alltid skulle vara vi. Tydligen hade jag haft fel...


LUCYS PERSPEKTIV:

Jag loggade in på spotify och satte på min favoritlåt just nu - In your head av Mohombi, den fick mig alltid på bra humör.



(överlycklig över att jag kom på hur man lägger in klipp utan bild :D heja mig!! )


Jag satte mig på min sän och blickade ut över rummet. Tänk att det alltid har sett ut såhär ända sen jag var liten, samma tapeter, samma golv samma säng, jaa, allt!! Tänk va kul jag och Nicole har haft i det här rummet. En tår rann nerför min kind, precis som refrängen började. 


In your head

In your head

Mohombi

Mohombi

Mohombiii


Jag log åt hur meningslös texten egentligen är,samtidigt darrade min mobil till i fickan, eftersom jag hade den på ljudlöst.


Från: Okänd


Undrar vem det är mumlade jag tyst för mig själv samtidigt som jag öppnade meddelandet.


Meddelnade: Heey!! Wassup?? ;)

Tänkte att vi skulle hitta på något kanske??

väd säger du, bio med mig imorgon kl. 5??

// Jonathan


Jag drog efter andan när jag läste det sista ordet. Jonathan. Skolans populäraste kille och ledare för skolans Rugby lag. Hur hade han fått mitt nummer och varför just jag,, var det ett skämt?? Miljoner tanskar flög genom mitt huvud medans jag skrev ett snabbt och enkelt

Till: 07********


Meddelande: Visst.


Jag la mig ner i sängen och log, precis som låtens sista ton hördes och rummet blev tyst, tills jag hörde mammas röst nerifrån ropa

-Maaaaat!!! Så som hon alltid gjorde.


* * *

NÄSTA DAG:

NICOLES PERSPEKTIV:


Ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte, ska jag, ska jag inte. JAg gick fram och tillbaka i mitt rum med telefonen i handen. Skulle jag ringa Justin eller inte?? JAg kastade hela tiden nervösa blickar mot klockan. Den var snart halv sex. Jag bestämde mig för att ringa och rådfråga Lucy. Hon var trots allt min bästa vän, och den av dem jag hade känt mest. Jag slog in nummret.

Piiiip. piiiip. piiiip. piiiip. piiiii. Abbonenten du sö...

Hon svarade inte, konstigt, Lucy som ALLTID har mobilen med sig. Jag försöker igen.

Piiiip. piiiip. piiiip. pip. pip. pip.

Hon hade tryckt på upptaget!! HAde hon tryckt på UPPTAGET?!? Jag blev frustrerad och satte mig i sängen. Lucy skulle aldrig göra så mot någon, inte ens mot sin värsta fiende!! Jag bestämde mig för att ringa hem till henne. Hennes mobil kanske hade blivit stulen??

-Hej det är Yvonne här. Hörde jag från andra sidan luren.

-Heej, det är Nicole, är Lu där?? Sa jag och log, även fast jag visste att hon inte kunde se det.

-Nej, tyvärr, men hon är på dejt, ska jag lämna ett meddelande??

-Nej tack, det behövs inte, jag kan ringa imorgon istället.

-Okej, ha det så bra då.

-JAa, det ska jag, syns. Jag la på. Dejt?? Utan att berätta för mig?? Det hade aldrig hänt förut. Jag skickade iväg ett snabbt SMS.


Till: Lucy - 0707******


Meddelande: Berätta ALLT om dejten

när du kmr hem, din mamma 

berättade för mig ;) //Yaaluve

P.S Har ngt VIKTIGT att berätta.


________________________________________________________________________________________________________

Sådär, tänkte ändra om lite i bloggen snart,, vi får väl se om det blir bra,, asnnars blir det nog såhär igen,, Kommentera   



Av Felicia - 15 januari 2012 11:30

-Okej, sa hon snabbt, log och började sedan att hoppa igen, och jag var inte sen med att göra detsamma, och under resten av konserten hade jag och Justin faktiskt ögonkontakt flera gånger. Kunde jag säga till Luom vad han hade gett mig samtidigt som blommorna,, eller ja, gett och gett, han hade mer utav tryckt ner den i min hand och viskat......


NICOLES PERSPEKTIV:


Och viskat "ring mig". Jag log och stoppade ner handen i fickan, där lappen låg. Jag hade inte vågat ta upp den än, dels för att ingen annan skulle se den och dels för att jag var rädd att jag skulle tappa den.


*  *  *

LUCYS PERSPEKTIV:


Hela vägen hem hade Nicki kollat ut genom fönstret, leendes, jag visste att hon dolde något för mig, men vad var det?? Jag trodde att vi berättade allt för varandra?? Bilen stannade och jag tittade ut genom fönstret, mitt hus. Mitt hemska hus, som jag hatade mest av allt, bara för att det är så långt bort från alla andra hus, våran närmsta granne är ungefär en halv km bort, och det är några gamlingar, och då bor vi ändå bara några km från ATL, där alla mina vänner bodde.

-Första stoppet. Log Jasper och jag skrattade till och gick ut ur bilen,

-Jag lämnar tillbaka kläderna nästa gång vi ses då. Sa jag till Nicole, och stängde dörren. Jag väntade tills deras bil hade kört runt hörnet innan jag vände mig om mot huset.

(lyssna samtidigt)


huset jag hade växt upp i , huset jag älskade, ända tills Nicki och jag hade börjat högstadiet, i olika skolor, och vi hade träffats mindre och mindre, ibland kunde jag se henne på stan med massa andra vänner, medans jag går där i butikerna helt själv, för på min skola, där var jag utanför, jag hade bara några få vänner, som också var utanför, men vi träffades bara  i skolan. Jag tog ett djupt andetag och började gå uppför uppfarten. Mamma öppnade dörren och kikade ut innan jag hade kommit fram. Jag log. Hon kom fram och kramade om mig. 

-Det är mat om två timmar.

-Okej, sa jag och gick upp för trappan till mitt rum. Jag stängde dörren och gick fram till datorn. Jag satte på den och loggade in på Facebook. Jag gick in på Nicoles sida, mer än 800 vänner... Själv hade jag knappt 80. Jag loggade ut och satte på Innan jag kände dig på spotify. Min favoritlåt. En tår rann ner för min kind samtidigt som jag blickade ut i mitt rum. Det kom snabbt fler. Jag tänkte på hur det var på mellanstadiet, då vi gick i samma klass. Jag log men snyftade snabbt till. Vi hade varit som systrar, varenda j*vla dag. Nu var vi nästan som främlingar, vi träffades nästan bara en gång per månad. Och ibland var det inte ens länge. Vi hade olika intressen numera. Jag kommer ihåg när vi hade planerat framtiden tillsammans. 


-Vi flyttar till New York tillsammans, lovar du det? Sa Nicole, log, och tog tag i min hand.

-Självklart. Nicole fnissade till när en av killarna i vår klass gick förbi. 

-Och så ska vi ALLTID vara bästa vänner, fortsatte hon sedan.

-Jaaa, såklart!! Sa jag och drog med henne till de andra tjejerna i vår klass.

-Får vi vara med och hoppa hopprep? frågade jag.

-Självklart sa Rebecka och log. (Ja samma Rebecka som nu går i Nicoles klass) 

Jag kollade på Nicole och jag kommer ihåg att jag tänkte att det alltid skulle vara vi. Tydligen hade jag haft fel...

________________________________________________________________________________________________________

Så,, första delen på ett par dagar nuu, ni får vara beredda på att det kanske nt kommer komma en per dag för jag har ju skolan och läxor och fotboll, kompisar och såna saker också men här iaf del 12!!! Kul ju!!!Kommentera

Av Felicia - 14 januari 2012 18:03

Fick bli en snabb mobilbloggning, ska nämligen sova över hos en av killarna med resten av gänget ;) Kul!!! Kanske kommer en imorgon,, vi får se...

Av Felicia - 13 januari 2012 18:00

Kommer nt komma ngt inlägg idag heller, kommer antagligen en senare imorgon, eller tidigt, beror på, ska nämligen åka o åka skridskor med en kompis, sen ska vi möta upp ngra killar o åka o bada , kommer säkert vara helt slut efteråt, but it's totally worth it!!!! MEN NI MÅSTE BLI BÄTTRE PÅ ATT KOMMENTERA!! Visst, det är kul att skriva, men det tar mkt tid, tid som jag egentligen nt har, och visst, jag blir glad när jag ser att statistiken har höjts, men ibland räcker det helt enkelt nt!! Jag menar, det kan ju bara vara ngn som bara råkade gå in på fel blogg, eller slumpade och gillade den nt alls?? Jag menar vad vet jag?! så KOMMENTERA MERA (hihi, det rimmar ju xD),, Det betyder mkt om ni gör det... Även om det är dåligt,, så vet jag ju hur jag ska bättra mig... All kritik är bra kritik right?? ;) See yaa  

Av Felicia - 12 januari 2012 15:44

Kommer ingen del idag, dels pga att jag inte har så mkt tid och dels för att jag fortfarande nt har fått en kommentar på förra delen!! Jag menar, EN kommentar kan man väl få för allt arbete man lägger ner?? ;)

Av Felicia - 11 januari 2012 18:30

-Hejj,, är det du som är Nicole??

-Jaa, det är jag. Sa jag och kollade på Lu, som oxå lyssnade.

-Okej bra, han vill nämligen att du ska vara one less lonely girl, är det okej??

Jag kollade snabbt på Lu som nickade ivrigt.

-Självklart. Sa jag och log stort.

-Bra, kom med här, sa hon och jag följde efter henne backstage.

-Okej, du ska bara stå här, sen kommer dansarna och hämtar dig och sätter dig på en pall. 

-Okej, sa jag.. Och efter några minuter hörde jag hur One Less Lonely girl började spelas...

(Sen kom en video på OLLG, kolla in förra episoden om du vill se den igen ;))


LUCYS PERSPEKTIV:


Nicole gick iväg och jag förberedde kameran för att kunna filma hela låten.

 Jag hörde intromelodin börja spela och jag satte på kameran(kolla in förra episoden för att se videon ;)). Första delen var det bara justin som dansade runt, men mot slutet kom Nicki ut och hon såg urgullig ut!! Jag skrek, och det gjorde alla andra också. Justin kom ner från överdelen på scenen och sprang ner till Nicole. Först gav han ju henne blommorna sen gick han runt henne ett tag, sen började han veva med armarna, sen gick han tillbaka till Nicole, och sen var låten slut. Nicole letade efter något i publiken, sen kollade hon in i mina ögon och log, innan hon gick av scenen.

*  *  *

NICOLES PERSPEKTIV:


Jag gick av scenen och ut i publiken igen, jag hade försökt merorera var Lu stod, men det var lättare att hitta där uppe på scenen. Jag trängde mig fram mellan tjejerna som bara blev vildare och vildare efter varje låt.

-Ursäkta mig, kan jag få gå förbi, upprepade jag hela tiden men fick bara bitchblickar tillbaka, kanske var det för att jag hade fått krama Justin uppe på scenen eller så var det för att jag var tvungen att knuffa förbi mig dem, efter kanske två låtar såg jag Lu hoppa upp och ner och skrika bakom en kort tjej som var i kanske tioårsåldern eller något.

-Luuuuu!! Skrek jag så högt jag kunde, men jag hördes ändå inte pga den höga musiken och alla skrikande tjejer (insklusive Lu) Så jag var tvungen att knuffa mig förbi den lilla tjejen också, och när hon kollade bak såg hon jättesur ut.

-Föörlååt!! Sa jag och hon såg inte lika arg ut längre, men hon bitchblickade mig fortfarande. Jag kom fram till Lucy och knackade henne på axeln och hon hoppade till och vände sig om.

-Vad var det som tog dig sån tid att komma hit?!? Skrek hon.

-Joo, först av allt var det inte så lätt att hitta dig, och sen avr jag ju tvungen att knuffa mig förbi alla.

-Okej, sa hon snabbt, log och började sedan att hoppa igen, och jag var inte sen med att göra detsamma, och under resten av konserten hade jag och Justin faktiskt ögonkontakt flera gånger. Kunde jag säga till Luom vad han hade gett mig samtidigt som blommorna,, eller ja, gett och gett, han hade mer utav tryuckt ner den i min hand och viskat......

________________________________________________________________________________________________________

JÄTTEKORT jag vet -.-' ,em hade egentligen ingen lust att skriva idag, är helt slut efter skolan, så tog mig en liten tupplur i soffan när jag kom hem, och vet inte om det kommer någon del imorn, kanske inte hinner pga träning. Vill också ha minst 1 kommentar innan nästa del,, så jag har något att peppa mig med,, kanske kommer en del imorgon (även om det blir en kort pga tidsbrist) om jag får tillräckligt med kommentarer, så kommentera för mera   

Av Felicia - 10 januari 2012 15:46

-Vet du vad?? Vi ska njuta av konserten nu och inte oroa oss för dem,, dem är bara ett par lögnare. Ska vi verkligen låta dem förstöra den här dagen för oss?? Sa hon och kollade på mig med sympati i ögnen.

-Nee, kom så gå vi tillbaka till Justin, sa jag och log. Och innan vi gick ut kollade jag i spegeln och fixade till sminket lite, sen log jag och vi gick ut igen..


JUSTINS PERSPEKTIV:


Efter ett tag kom de två tjejerna ut från toaletterna igen, skrattandes. Jag signerade klart skivan jag höll i, gav tillbaka den och sen kramade jag tjejen. Efter det gick jag fram till dem.

-Vart tog du vägen då?? Sa jag och blinkade till den blonda tjejen.

-Jag fick precis reda på att min kille vart otrogen mot mig. Sa hon och log.

-Och då är du glad?? Sa jag förbryllat, jag fattade ingenting.

-Nee, men vi tänkte när vi ändå är här på din konsert kan vi ju ha kul så kan vi ta itu med det där en annan gång. INGET kan förstöra våran kväll. Sa den svarthåriga tjejen, hon som hade varit så blyg förut.

-Såå, vad heter ni då?? Sa jag och log.

-Jag är Nicole, men alla kallar mig för Nicki. Sa den blonda tjejen ocg log.

-Jag är Lucy, men jag brukar kallas för Lu. Sa den andra tjejen.

-Aaah, okej, sa jag och log, och jag är Justin. Sa jag och alla började skratta.

-Justin!! Skrek Julia (hon som skulle fixa mitt hår, smink och kläder den här konserten).

-vad är det? Sa jag tillbaka.

-Du måste fixa dig nu,, annars kommer du inte att hinna!!

-Okejj jag kommer. Sa jag och suckade.

-Sorry,men jag måste gå nu,, men vi ses väl där ute antar jag, Sa jag, log och gick sedan mot Julia, som redan hade börjat gå mot sminket. 


*  *  *


Efter att ha bytt om kom Scooter in och frågade vem jag ville skulle bli One Less Lonely Girl idag, så vi gick ut till scenen (vi kollade från sidan av scenen så ingen skulle se oss) och jag pekade ut vem som skulle bli det.


*  *  *

NICOLES PERSPEKTIV:


Vi hade gått in i konserrummet (??) och Justin hade precis börjat sjunga Somebody to love och efter set kom Baby.

(Tänkte det var roligare att se honom liveNi behöver nt lyssna på denna ;))


Sen innan han skulle köra One Less Lonely girl kom en tjej fram till mig..

-Hejj,, är det du som är Nicole??

-Jaa, det är jag. Sa jag och kollade på Lu, som oxå lyssnade.

-Okej bra, han vill nämligen att du ska vara one less lonely girl, är det okej??

Jag kollade snabbt på Lu som nickade ivrigt.

-Självklart. Sa jag och log stort.

-Bra, kom med här, sa hon och jag följde efter henne backstage.

-Okej, du ska bara stå här, sen kommer dansarna och hämtar dig och sätter dig på en pall. 

-Okej, sa jag.. Och efter några minuter hörde jag hur One Less Lonely girl började spelas...

(om du inte vil/hinner höra hela kan du bara spola fram till 2:10 så ser du vad som händer på scenen ;))

_________________________________________________________________________________________________________

Förlåt för lite konstig menmen,, och om du har typ segt internet (som jag har i slutet av månaden -.-' ) och inte kan kolla på klippet skriv bara det i en kommentar så kan jag skriva det istället ;) Kommentera   

Av Felicia - 9 januari 2012 13:45

-Nu är vi framme, ni ska in där och glöm inte biljetterna eller V.I.P korten. Sa pappa med ett snett leende och pekade på en ingång. Jag och Lucy sprang dit, visade upp våra V.I.P kort och sedan visade en kille in oss till vad jag antog var backstage. Vi svängde runt ett hörn och där stod han. Som sänd från himlen...


LUCYS PERSPEKTIV:


Vi gick runt hörnet och där stod han och pratade med någon. Som jag längtat efter det här ögonblicket!!

-Justin!! Sa mannen som hade lett oss till Justin.

-Heyy!! Sa Justin och gjorde ett killhandslag med honom.

Dem mumlade något lågt och sedan gick Justin fram till oss.

-Heyy tjejer. Sa han och log stort. Jag och Nicki kollade på varandra och jag såg att hon log MINST lika stort som jag. Hon sträckte fram hans Misteltoe-skiva och bad honom signera den. Jag var mållös och stod mest där och log. Våra föräldrar var verkligen bäst. Han vände sig mot mig efter att ha signerat hennes arm. Jag sträckte fram en afficsh och en t-shirt som han skulle signera, sen bad jag honom att signera min arm. Jag kunde inte fatta det. Jag kollade åt Nickis håll men hon var inte där längre.

-Vart tog hon vägen?? mumlade jag lågt.

-Jag tror hon gick mot toaletterna, dem ligger ditåt, Sa han och pekade på en korridor. jag väntar här så länge. Sa han, log och gick vidare till ett annat par tjejer som antagligen också hade V.I.P kort. Jag sprang mot korridoren. Efter kanske tio meter in i korridoren hittade jag toaletterna. Jag hörde snyftningar från tjejernas toalett och jag gick in. Där vid handfaten stod Nicki och grät med sin mobil i handen.

-Men herregud vad är det gumman??


FEM MINUTER TIDIGARE:
NICOLES PERSPEKTIV:


-Kan du signera den här?? Sa jag och räckte fram min Mistletoe skiva till honom och han signerade den med ett leende.

-Och min arm också?? Sa jag lite blygt. Han skrattade till och signerade min arm.

-Tack.

-Det var så lite så.  Sa han, kramade mig och vände sedan sitt änglalika ansikte mot Lucy som stod där helt mållös. Då vibrerade det till i min ficka och jag tog upp mobilen.


Hannah <3


Det var länge sedan vi hade pratat nu.. Undrar vad det va hon ville?? Tänkte jag och öppnade sms:et:


Hej gumman!! längesen nu ju!! vart har du hållt hus egentligen?? ;) 

Hörde från Rebecka att du och Tony var på G... Verkar inte riktigt som om

han har helt rent mjöl i påsen om du fattar vad jag menar....

Kolla hans facebook,, finns för dig ska d.....


Mer läste jag inte, utan gick istället in på facebook och tryckte mig in på Tonys logg. Någon som hette Damian hade taggat honom i ett foto och jag tryckte upp det. Det var på Tony ..... när han kysste en tjej, och han hade handen under hennes tröja. Jag kollade vad albummet hette och det hette Parteyyy!!. Kanske hade han varit jättefull?? Sen kollade jag på kommenatarerna:

Damien: Tänk att sånt händer på en fest utan alkohol!!!

Clark: Jaa, erkänn?!?

Tony: Hon var fan snygg!! ngn som har hennes nr?? ;)

En tår rullade ner för min kind och jag sprang mot en korridor där det var en pil och det stog toaletter --> på skylten. Jag sprang in på toan och lät tårarna komma. Sen tog jag upp mobilen igen och kollade på resten av kommentarerna

Hannah: Vafan Tony?!? Trodde du o Nicki var tsm???

Clark: Vafan tat' lugnt lite va??

Tony: ehh. Nicole e bara en leksak vet du ;)


-Men herregud vad är det gumman?? Sa Lu som kom inspringandes till toaletten.

Jag pekade bara på mobilen och sa

-Kom hit så får du se.. Hannah tipsade..

Hon kom fram och såg bilden, sen kramade hon om mig.

-Jag får se på resten av bilderna. Sa hon och tog  mobilen. Jag ställde mig bakom henne och kollade över axeln på henne. Efter ett par bilder kom en bild på Clark upp... när han också hånglade med en annan tjej. Lu tog ett djupt andetag sen sa hon bara

-Vet du vad?? Vi ska njuta av konserten nu och inte oroa oss för dem,, dem är bara ett par lögnare. Ska vi verkligen låta dem förstöra den här dagen för oss?? Sa hon och kollade på mig med sympati i ögnen.

-Nee, kom så gå vi tillbaka till Justin, sa jag och log. Och innan vi gick ut kollade jag i spegeln och fixade till sminket lite, sen log jag och vi gick ut igen..

___________________________________________________________________________________________________

Såå!!! Visste redan vad som skulle hända så den här delen gick riktigt lätt faktiskt!! För att jag inte ville förstöra överraskningen kunde jag nt ha bilderna i början så den kommer nu..

     

 Bild 1: Justin när han kramar Nicole

  """ 2: Tony när han kysser den där tjejen

  """ 3: Clark när han kysser den där tjejen

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards