justindbnoveller

Alla inlägg under januari 2012

Av Felicia - 25 januari 2012 14:12

Har hittat massa citat som jag satt ihop till en och samma bild. Haha,, typ slängde ihop något bara :d.. Vissa av dem är faktiskt väldigt peppande hehe.. Hade tråkigt -.-'

     

Av Felicia - 25 januari 2012 13:35

Klockan var nu kvart i två och jag skulle precis lämna studion efetr en lyckad intervju. Jag hoppas att Nicole fattat - om hon ens hade sett den - att jag var tvungen att säga att vi bara var vänner innan jag visste vad vi egentligen betydde för varandra. Och om jag sagt att vi dejtade hade hon bara fått massa hatmeddelanden från mina fans. Ibland kunde dem vara riktigt elaka. 

Jag kunde se att hon ätit frukost och läst lappen, eftersom den nu låg på köksbordet. Jag ringde henne för att kolla var hon var någonstans. Efter ett antakl signaler svarade hon....


HANNAH'S PERSPEKTIV:


Efter samtalet jag fått från en ledsen Nicki hade jag ställt in dagens alla aktiviteter, t.o.m dejten. men just nu var jag tvungen att hjälpa min väm. Min bästa vän. Hon somvet alla mina hemligheter, och som har hjälpt mig igenom mycket. Jag var skyldig henne det här. Jag har alltid varit den pratglada typen, men bakom skratten, var jag bara en rädd tjej, rädd för att behöva möta världen ensam, men efter att jag hittat Nicki hade jag känt mig trygg, och jag hade även vågat mer.


 

(bilden till höger är en bild dem visade på Ellen show när dem pratade om Nicki säger vi ;))


Och efter att hon berättat allt om Justin och intervjun, som jag hade kollat på i mobilen på Youtube i taxin på väg till henne, hade jag tröstat henne hela dan..

-Han var säkert tvungen att säga så innan han visste vad ni var med varandra, och om han sagt at ni dejtade hade du antagligen fått massa hatmeddelanden m.m Fortsatte jag, och jag tror det var den mest troliga saken jag sagt på hela dan.

baby baby baby oooh like baby baby baby nooo...

Började hennes mobil låta och på skärmen stod det Justin <3. Jag log och gav henne mobilen.

-Ska jag svara?? Sa hon tvekandes.

-Självklart!!! Sa jag övertygande. Hon tog ett djupt andetag.

-Okej... Sa hon och svarande.


NICOLES PERSPEKTIV:


-Hej. Sa jag tveksamt efter att jag tryckt på den gröna luren.

-Hey, sa Justin.Var e du??

-Hemma med Hannah. Sa jag, nu mer självsäkert.

-Såg du intervjun?? Frågade han och man kunde höra att han log.

-Aaah... Sa jag och rösten tonade bort..

-Jo det där om oss. Sa han och betonade oss. Du vet att jg var tvungen att säga så va??

Jag fnös tyst.

-Jo visst. Sa jag och lät lite bitchig på rösten.

-Jag lovar!! Sa han.. Kan jag komma över??

-Jag vet inte, vänta lite. Sa jag och kollade nu på Hanna samtidigt som jag höll handen för mobilen. 

-Är det okej om Justin kommer hit??

-Sjäälvklart gumman. Sa hon och kramade om mig lite lätt.

-Aaah, okej, sa jag, nu mot telefonen och Justin. Du kan väl komma över.

-Aah, bra, jagär därom en kvart, max.

-Okej, syns då. Sa jag

-a, hejdå. 

Piip.piip.piip Började telefonen låta efter att han lagt på.

-Vill ni vara ensamma sen kanske?? Frågade Hannah samtidigt som hon reste sig upp från soffa.

-Jag vet inte.. Sa jag och log snett.

-Jag kan stanna så lände su vill. Jag kommer aldrig lämna dig vet du... Du kommer ALDRI vara ensam. Sa hon och jag gav henne en bautakram.



*  *  *


-Hejdå!! Sa Hannah en kvart senare vid dörren och jag vinkade henne hejdå. Precis då taxin åkte iväg kom Justins taxi, och jag stannade kvar i dörren för att inte behöva öppna den igen. Han gick ut från taxin och betalade, sedan gick han mot mig och vi hejade på varandra genom att kramas.

-Kom in. Sa jag och vi gick in i mitt vardagsrum. 

-Sitt sa jag och nickade mot fåtöljen mittemot min egen.

-Såå, började han, du tror mig inte alltså?? Sa han och jag kollade ner i golvet.

-Asså, jag vet inte, jag vill ju tro dig och så men.. Mer hann jag inte innan han hade rest sig från sin fåtölj, kommit mot mig och pressat sina läppar mot mina.

-Tror du mig fortfarande inte?? Frågade han efter att ha avslutat kyssen..

________________________________________________________________________________________________________

Sådär!! haha, nuhar ni två att läsa när ni kommer hem,, om ni nu inte är sjuka, skolkar eller jaaa, vad vet jag ;)??? Kommentera

Av Felicia - 25 januari 2012 12:51

-Godnatt. Viskade hon tillbaka. Antagligen redan halvt sovande. Jag log och drog sedan täcket över huvudet. Jag ville verkligen inte åka hem på tisdag kväll (nu är det lördag). Jag ville stanna här med Nicole och bara ha kul någon vecka till. Men jag visste att jag måste vidare. Jag hade t.o.m bett dem att få stanna ett par dagar extra, egentligen skulle jag ha åkt idag.. Och på måndag börjar Nicole skolan igen.. För då är det den 7 januari. Vad tiden går fort... Det var den av mina sista tankar innan jag somnade den natten....


NICOLES PERSPEKTIV:


När jag vaknade nästa morgon var platsen brevid mig tom. Var var Justin?? Jag kollade mig runt i rummet och jag skymtade en lapp på soffbordet. Jag gick dit och läste.


Kära Nicole, jag var tvungen

att sticka iväg på en intevju,

jag har antagligen redan åkt 

när du vaknar. Men det finns

frukost i kylskåpet och det är 

bara att gå när du vill, men du 

får gärna stanna. Jag är hemma 

vid två. Hälsningar JustinDB...


Jag log och slängde en snabb blick på klockan. halv ett. Eftersom jag inte hadenågot annat att göra idag, och det bara var en och en halv timme kvar tills han kom hem tänkte jag stanna här och vänta på honom. Jag gick ut till köket och öppnade kylskåpet. Det fanns yoghurt och pålägg. Jag kollade runt i rummet och hittade flingor och bröd också. Flingor och yoghurt fick det bli. JAg tog fram allt och ställde på bordet, sedan letade jag fram en skål och en sked och ställde framäven det på bordet, sedan började jag äta. Undrar vilken intervju han var på?? Och var den sirektsänd kanske? Tänkte jag medans jag åt. Efter att jag ätit upp och plockat bort gick jag ut i det stora rummet igen och satte på TVn. Jag så att Ellen show gick så jag satte på den kanalen. Precis då var Justin där och jag myste ner mig i en fåtölj. 

-Så, vad är det mellan dig och den där Nicole Andersen som du har setts umgås med?? Började Ellen.

-Vi är bara vänner. Sa han och en liten del inom mig dog nog precis.

-Haha, ja okej. Sa hon och blinkade dramatiskt med ögat mot Justin, vilket fick hela publiken att skratta till, och antagligen alla som kollade på TVn, alla utom jag. Men vad hade gårkvällen betytt isåfall?? Varför hade han hållt mig i handen för?? En tår rann nerför min kind och jag stängde av TVn.Jag tog på mig mina kläder från gåkvällen, då jag hade sovit i en av Justins tröjor. Ja gick ner till Lobbyn och gick vidare till biografen, där jag satte mig på min moppe och åkte hem. Den jag verkligen behövde prata med just nu, det var Hannah. JAghade saknat henne så mycket den senaste tiden. JAg kom innanför dörren efter ungefär en kvart, och tog upp telefonen och ringde Hannah.

- Tjenare babe, Hannah här. Sa Hannah i andra luren skrattades, hon hade antagligen sett att det var jag som hade ringt. 

-Hej, sa jag snyftandes och jag hörde hur Hannah drog efter andan när hon förstod att jag var ledsen.


JUSTINS PERSPEKTIV:


Klockan var nu kvart i två och jag skulle precis lämna studion efetr en lyckad intervju. Jag hoppas att Nicole fattat - om hon ens hade sett den - att jag var tvungen att säga att vi bara var vänner innan jag visste vad vi egentligen betydde för varandra. Och om jag sagt att vi dejtade hade hon bara fått massa hatmeddelanden från mina fans. Ibland kunde dem vara riktigt elaka. 

Jag kunde se att hon ätit frukost och läst lappen, eftersom den nu låg på köksbordet. Jag ringde henne för att kolla var hon var någonstans. Efter ett antakl signaler svarade hon....

________________________________________________________________________________________________________

Så!! Fortfarande sjuk, men mår bättre idag. Så kommer en till del!! börjar nog skriva direkt... Ha det!! 

Kommentera och glöm inte att kolla in den nya omröstningen!!

Av Felicia - 24 januari 2012 12:55

Fick gå hem från skolan idag eftersom jag blev sjuk... Trök!!! Men iaf, har bultande huvudvärk, men tänkte vila lite och kanske ta en brustablett, så kanske kommer upp en del senare ikväll!! Puss o kram på er alla!!

Av Felicia - 23 januari 2012 16:28

-Vad vill du ha?? Frågade jag Justin när vi stod i kön.

-Samma som dig, sa han och log snett.

-Haha, okej, skrattade jag fram.

-Vad vill ni ha?? Frågade killen - som för övrigt såg väldigt trött ut - i kassan.

-Två klassiker tack.

-Okej, vilken läsk??

-Cola tack. Sa jag utan att kolla på Justin. Han i kassan gav oss våra saker och ropade sedan fram nästa i kön.


NICOLES PERSPEKTIV:


Vi gick mot ingången till bion, och båda hållde sina egna saker. Precis innan vi gick in i salongen kände jag hur Justins hand tog tag i min. Vi gick in - nu hand i hand - och satte oss på våra platser, som för övrigt var längst bak, så att Justin skulle kunna ta av sig luvan. Jag gjorde mig genast bekväm i stolen genom att ta av mig jacka och skor och sätta i läsken i läskhållaren och ställa mina popcorn mellan mina fötter. Jag tittade på Justin - som inte tagit av sig luvan än - och han tittade redan rätt in i mina ögon. Jag log och han tog tag i min hand igen efersom vi hade behövt släppt när jag tog av mig jackan och sådant. Jag som hade intalat mig att vi bara varit vänner, men kanske var vi mer än så?? Det enda jag visste var hur jag kände för Justin, inte Justin Bieber, utan Justin, killen som alltid är glad och man verkligen kunde prata med. Ljuset slocknades och filmen började. Jsg tog genast ett hårdare tag om justins hand - ifall jag skulle bli rädd - och han skrattade till. Jag kollade dit och han hade nu tagit av sig luvan. Han varså vacker. Jag kunde inte fatta att jag satt här med honom. Och jag var skyldig Lucy en REJÄL tjänst för att hon låtit mig få den här stunden med Justin - ensam - och utan beskymmer.


*  *  *


Filmen tog slut så småningom och jag hade allt suttit där med knäna uppdragna till hakan och varit rädd. Justin däremot tog det lite mer lugnt och hade - förvånadsvärt - bara hoppat till några gånger, annars hade han sett helt avslappnad ut. Då och då hade han skrattat till, antagligen för att jag var så rädd. 

-Vad tyckte du om filmen då?? Frågade jag Justin i taxin, efersom vi hade bestämt oss att sova i hans hotell för att jag antagligen inte skulle kunna sova ensam (och mamma och pappa hade bestämt sig för att sova över en natt till hos mina släktingar) hade jag fått lämna kvar min moppe utanför bion. 

-Den var faktiskt riktigt bra, och jag antar att jag inte behöver fråga dig vad du tyckte, för det syntes ganska tydligt där inne, sa han och flinade mot mig. Jag slog till honom löst på armen och sa lite skämtsamt:

-Vissa kanske faktiskt har känslor, till skillnad från vissa andra. Sa jag och höjde på ögonbrynen när jag kom till 'vissa'.

-Hahaha,, jag har visst känslor.Sa han och drog på underläppen - så som man gör när manär ledsen - .

-Haha, ljug inte för mig. Sa jag och knuffade till honom löst på axeln. 

-Skulle jag aldrig göra. Sa han och log ett snett leende. Jag log tillbaka.

-Framme!! Skrek plötsligt chauffören och jag hoppade till, fortfarande lite skrämd efter filmen. Justin skrattade till och vi hoppade ut. Innan vi gick in betalade Justin chauffören och sedan började vi gå mot ingången. 


*  *  *

JUSTINS PERSPEKTIV:


Vi skulle precis gå och lägga oss och vi hade bestämt oss för att sova i samma säng, det var trots allt en väldigt stor säng...

-Godnatt. Sa jag och la mig ner i sängen som Nicole redan låg i.

-Godnatt. Viskade hon tillbaka. Antagligen redan halvt sovande. Jag log och drog sedan täcket över huvudet. Jag ville verkligen inte åka hem på tisdag kväll(nu är det lördag). Jag ville stanna här med Nicole och bara ha kul någon vecka till. Men jag visste att jag måste vidare. Jag hade tom bett dem att få stanna ett par dagar extra, egentligen skulle jag ha åkt idag.. Och på måndag börjar Nicole skolan igen.. För då är det den 7 januari. Vad tiden går fort... Det var den av mina sista tanskar innan jag somnade den natten....

________________________________________________________________________________________________________
























Av Felicia - 22 januari 2012 19:30

-Bra, men nu måste jag skynda mig. Jag gick ut mot hallen och tog min jacka. Justin följde efter, och vid dörren hade han kramat mig hejdå. Jag skyndade mig mot hissen och tryckte på entré plan. Efter ett tag kom jag ner oc jag började springa mot utgången. Jag hittade snabbt min röda moped på parkeringen utanför och jag börjadeköa mot Urban's.


 


LUCYS PERSPEKTIV:


Jag hade kommit till Urban's fem minuter för tidigt, så jag gick fram och frågade efter vårat bord och satte mig ner, jag kollade in menyn. Tio minuter senare såg jag Nicki komma in genom resturngens dörrar, hon började gå emot mig, och jag ställde mig upp för att kunna krama henne.

-Heej gumman, förlåt för att jag är sen. Sa hon efter att hon kramat mig.

-Ne, det gör inget. Kontrade jag snabbt.

-Jo, den där saken jag måste berätta om, ehh, jo... Började hon och lät aningen rädd, jag gissade på att hon var rädd över hur jag skulle reagera. 

-aa?? Sa jag.

-Joo, jag har träffat en kille i två dagar nu. Sa honoch log ett litet leende. 

-Vem är det är det någon jag känner??

-Nja, du Känner honom inte men du vet definitivt vem det är. Definitivt. La hon sedan till.

-Okeej, sa jag och började tänka på möjliga val. Jag stelnade till och munnen öppnade sig.

-D-d-det är Justin Bieber eller hur?? Stammade jag fram. Hon nickade sakta. Jag tog upp händerna och viftade dem, samtidigt som jag log, du vet sådär som man gör när man är jätteglad.

Nicki började le och kollade ner i golvet.

-Joo, och han ska med och kolla på bio med oss sen.

-Det är ju jättebra!! Sa jag och la min hand på hennes axel för att visa mitt stöd.

-Så vem var det du var på dejt med häromdan då?? Sa honoch blinkade med ena ögat.

-Haha,, joo det var Jonathan. Du vet, den snygge Rugby ledaren på min skola, sa jag och log.

-Aaah!! Det är ju skitbra!! Såå, vad hände??

-Joo, du vet det var väl som alla andra dejter, vi gick på bio, och pratade, sen skjutsade han hem mig och han kysste mig hejdå på trappan.

-Precis som i en romantisk film jue!! Sa hon och skrattade till, men jag kände henne tillräckligt väl för att se ett stygn av avundsjuka i hennes ögon.

-Ska vi beställa?? Sa jag och gav henne menyn.

-Aah, visst, va...

-Lasagne. Sa jag och avbröt henne, jag visste redan vad hon skulle fråga, hon frågade nämligen alltid vad den andra skulle ha.

-aah, det blir bra. Sa hon och vinkade till sig en servitris.


*  *  *

NICOLES PERSPEKTIV:


Vi gick ut till parkeringen runt kvart över åtta efter en lyckad middag med massa prat och skoj. Vi gick fram till min moppe och vi satte oss ner på den. Sen började vi köra mot biografen. Jag kände fjärilarna i magen, som Lu för övrigt hade händerna runt för att hålla fast sig, då min farbror mixtrat med den så att man skulle kunna köra snabbare med den. 

Efter ett tag kom vi fram till biografen.

-Vad är klockan?? Fråagde jag Lu, eftersom jag visste att hon hade sitt armbandsur på sig idag.

-Den är prick halv nu.

-Han borde vara här nu. Sa jag och letade bland allt folk utanför ingången.

-är det där han då?? Sa hon och nickade mot en kille i ett hörn iklädd en hoodie i samma färg som Justin hade haft på sig förut. Han hade en mössa på sig, och över det hade han tagit på sig tröjans huva. Vi gick fram mot honom.

-Hej, sa jag lite osäkert mot killen när vi kommit fram. 

-Tja, sa han och jag kände lätt igen Justins stämma. JAg pustade ut samtidigt som jag tittade mot Lu, hon såg förvånadsvärt lugn ut, trots att vi precis skulle kolla på en film, en skräckfilm dessutom, nämligen paranormal activity 3. Det plingade till och Lu tog upp sin mobil.

-Det är Jonathan, han vill träffas, är det okej om jag sticker?? Sa hon och kollade in i mina ögon, samtidigt som hon blinkade med det öga som justin nu inte kunde se.

-*suck* ockej då. Sa jag och drog på munnen. 

-Tack, sa hon och skuttade iväg. Jag log snett mot Justin och vi gick tillkassorna för att köpa popcorn, läsk och sånt.

-Vad vill du ha?? Frågade jag Justin när vi stod i kön.

-Samma som dig, sa han och log snett.

-Haha, okej, skrattade jag fram.

-Vad vill ni ha?? Frågade killen - som för övrigt såg väldigt trött ut - i kassan.

-Två klassiker tack.

-Okej, vilken läsk??

-Cola tack. Sa jag utan att kolla på Justin. Han i kassan gav oss våra saker och ropade sedan fram nästa i kön.

________________________________________________________________________________________________________

Sådääär!!! Kommentera   

Av Felicia - 21 januari 2012 13:30

-Haha, okej, så kyckling med Currysås??

-Aaah, det blir bra. 

Han ringde rumsservice och vi började prata om varandra, och han bad mig berätta mer om mig själv...

-Joo, jag heter Nicole Andersen, men jag kallas för Nicki...... Började jag


* * *

NICOLES PERSPEKTIV:


Våran mat hade kommit och vi hade satt oss vid matbordet och jag hade precis berättat klart om mig själv. 

-Du då?? Sa jag menandes på vad hans historia var.

-Haha, som om du inte vet den redan.

-Joo, men det är ju mer speciellt om det kommer från dig än någon sum kändissida.

-Haha, ja okej, jagv heter Justin Drew Bieber, och jag kommer från London, Ontario men jag växte upp i Stratfort, också det i Ontario, där min mormor, morfar och mina vänner fortfarande bor. JAg blev upptäckt för några år sedan då en kille vid namn scooter Braun hade sett ett av mina youtubeklipp där jag sjöng. Min mamma hetter Pattie Malette, min pappa Jeremy  och sen har jag två halvsyskon, Jaxon och Jazmyn... 

Sen fortsatte han berätta om sig själv och sitt liv. Och jag bara satt där som förtrollad, och tog en tugga av min mat då och då. 

-Så, vad ska vi göra nu då?? Frågade Justin efter många timmar tillsammans. Vi hade haft jättekul.

-Hur mycket är klockan då?? Frågade jag.

-Halv sju, sa Justin efter en snabb titt på klockan. Jag reste mig hastigt upp i stolen.

-Jag måste gå, jag skaträffa Lucy på Urban's om en halvtimme.

-Aaah, okej. Sa han och kollade ner i golvet.

-Vill du följa med?? Sa jag utan att tänka mig för. Lucy visste ju inte ens om att ja hade träffat honom efter konserten.

-hmm, jag vet inte,, tror Paparazzin kommer bli ganska galna och vill inte förstöra eran kväll.

-Jaha okej,, men vi ska på bio efteråt, den kan du väl följa med på?? 

-Visst. Sa han och sken upp. Det var den perfekta planen. JAg skulle ha gottom tid att förklara för Lucy om Justin, och sedan kunde jag fortsätta vara med honom på bion.

-Möt oss på Rosebiografen, runt halv nio, blir det bra??

-Aah de bli perfekt. 

-Bra, men nu måste jag skynda mig. JAg ick ut mot hallen och tog min jacka. Justin följde efter, och vid dörren hade han kramat mig hejdå. Jag skyndade mig mot hissen och tryckte på entré plan. Efter ett tag kom jag ner oc jag började springa mot utgången. Jag hittade snabbt min röda moped på parkeringen utanför och jag börjadeköa mot Urban's.

________________________________________________________________________________________________________

Såå, blev en ändå... i bilen till kompisen xd haha!! Kommentera  

Av Felicia - 21 januari 2012 11:53

Gick precis upp, kommer antagligen ingetinlägg idag,, det ebror på ifall jag ska sova hos några kompisar elr nt... Kul!! Iaf, om jag nt skriver ngt får ni ha en goo lörda, för det km jag utan tvekan att ha!!! :D YAY!!

I'd die for you, if I weren't already dead

 

 

Update


BLOGGEN UPPHÖRT kl 18:28 27/7 - 2012

Categories





Bloglovin'

     

Archive

  

  

 

  

Search

Blogs By Me




BlogKeen

 

Links




 



Spinning Floating Heart Pointer

Ovido - Quiz & Flashcards